Delta cyl?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
jull3
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2010 08:13

Delta cyl?

Viesti Kirjoittaja jull3 »

Terve!

Aloitteleva säätäjä täälä ihmettelee, mitä minun pitäisi ymmärtää T5 suiten realtime monitorin knock välilehden Delta Cyl arvoista?

T5 suite on työkaluna minulle uusi, enkä voi väittää että autojakaan olisin koko ikäni rassannut, joten osa autoonkin liittyvästä tekniikasta on uutta asiaa.

Ensin muutamilla loggauksilla syntyi nakuja täyskaasu vedoissa mutta delta cyl ei reagoinut mitään ja sitten parilla seuraavalla ajolenkillä ei nakulaskureihin kertynyt mitään mutta Delta cyl arvot alkoivat elää. .

http://lahtisen.kuvat.fi/kuvat/Misc/Saa ... 811_01.jpg
http://lahtisen.kuvat.fi/kuvat/Misc/Saa ... 811_02.jpg

Tuossa 1 pytyssä kävi hetkellisesti myös jokin ihan hurja arvo luokkaa 10 000 mutta sitten tipahti tuohon -96. Onkohan mahdollisesti jotain kaljaa itse väyläyhteydessä vai ihan todellisia arvoja? Softana on auton (B204R) alkuperäinen softa.

Koitin toki lukea asiaan kuuluvia manuaaleja mutta en nyt ainakaan hätäisellä selauksella löytänyt selitystä sille mitä näistä arvoista pitäisi ymmärtää? :roll:
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Delta cyl?

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

En nyt 100% varmaksi muista, mutta deltat olivat ilmeisesti nakujen määrän muutosta tms. Tästä oli puhetta joko täällä tai ecuprojektilla.

Mielestäni joka sylinterin knock countit ja apc_decrease antavat riittävän kuvan T5 nakutunnistuksesta ja siihen reagoinnista. Kyllä noita nakuja tuntuu kertyvän omassakin autossa, etenkin helteellä.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
jull3
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2010 08:13

Re: Delta cyl?

Viesti Kirjoittaja jull3 »

KAPU2 kirjoitti:En nyt 100% varmaksi muista, mutta deltat olivat ilmeisesti nakujen määrän muutosta tms. Tästä oli puhetta joko täällä tai ecuprojektilla.
Nojuu toihan olisi sinänsä looginen jos pitkäaikaisempaa monitorointia tekee niin siitä sitte voisi katella minne suuntaan tilanne kehittyy oiskohan niin että päivittää tota deltaa aina kun nakulaskurit nollaa jotta "historia" säilyy?
Voi kun vain se ecuprojektin haku alkaisi löytää taas muuta kuin database erroria :(
9-3 2.0T SE E85
vm -99 B204R
Vastaa Viestiin