Olisikohan kuitenkin niin, että autokauppa on ostanut mainoksen elokuulle jo kauan sitten, silmällä pitäen Saabin syksyksi suunniteltua 95SC lanseerausta. Sitä mainosta ei ole sitten muistettu/voitu enää muuttaa. Tuskin kukaan nyt kalliita mainoskruunuja turhan takia heittää kankkulan kaivoon, ainakaan nykyajan ankarassa kvartaalitaloudessa, missä taloustaantuman kurimus kolkuttelee tuon tuosta nurkan takana.core2 kirjoitti:Meidän läänin paikallislehti ainakin uskoo tulevaan. (vai oiskohan salaista tietoa?)
Oli tällainen mainos perjantain lehdessä.
Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: Saabin tulevaisuus II
TOBBANALLE tarkennus tarkoitin iskareita ja jousia tietyissä malleissa en pohjalevyä.
esim.sinun aerossa samat iskarit kun vecktorissa mutta ei samat kuin linearissa.
juuri vaihtaneena esim.2006 vecktori 9-3 ja taas 2004 linearin iskari/ jousi setin jäykyydessä suuri ero.(uudemissa löytyy alustan numerosta alusta setin malli jouset.iskarit,vakaajat,jarrut et sillee).
esim.sinun aerossa samat iskarit kun vecktorissa mutta ei samat kuin linearissa.
juuri vaihtaneena esim.2006 vecktori 9-3 ja taas 2004 linearin iskari/ jousi setin jäykyydessä suuri ero.(uudemissa löytyy alustan numerosta alusta setin malli jouset.iskarit,vakaajat,jarrut et sillee).
Re: Saabin tulevaisuus II
Erikoiselta tuntuis että joku lehtimainos olisi lyöty lukkoon kuitenkaan kuukausia sitten tai edes kuukautta etukäteen.
Pakko kait se on jotakin uskoa olla tulevaan jos autoliike mainostaa ehkä tulevaa Saabin farkkua vaikka samalla liikkeellä olisi muitakin merkkejä mainostettavana.
Tokihan voi olla, että mainos unohdettu muuttaa tai vaihtaa, mutta erikoiselta tuntuis kyllä sekin.
Pakko kait se on jotakin uskoa olla tulevaan jos autoliike mainostaa ehkä tulevaa Saabin farkkua vaikka samalla liikkeellä olisi muitakin merkkejä mainostettavana.
Tokihan voi olla, että mainos unohdettu muuttaa tai vaihtaa, mutta erikoiselta tuntuis kyllä sekin.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Saabin tulevaisuus II
Kyllä se nyt vaan niin menee, että lineareissa ja vectoreissa on vakiona sama alusta. Sport-alusta on ollut lisävaruste kumpaankin. Näin ainakin ng9-3:ssa.veini siekkinen kirjoitti:TOBBANALLE tarkennus tarkoitin iskareita ja jousia tietyissä malleissa en pohjalevyä.
esim.sinun aerossa samat iskarit kun vecktorissa mutta ei samat kuin linearissa.
juuri vaihtaneena esim.2006 vecktori 9-3 ja taas 2004 linearin iskari/ jousi setin jäykyydessä suuri ero.(uudemissa löytyy alustan numerosta alusta setin malli jouset.iskarit,vakaajat,jarrut et sillee).
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Saabin tulevaisuus II
Tänne asti riitti usko Saabin henkiin heräämiseen, mutta nyt perun huhtikuun alussa tekemäni uuden 93 Griffin SC -tilauksen ja siirryn muihin merkkeihin. Tässä jo useamman kuukauden herkeämättä Saabin rahoitustilannetta seuranneena oma usko tämän lyhyen aikavälin rahoituskriisin nopeaan ratkaisemiseen horjuu pahasti ja reilun neljän kuukauden odotus - ilman eksaktia tietoa tuotannon aloittamisesta - meni kipurajan yli. Harmi, koska olisin hyvin mielelläni uuden Saabin ottanut ajoon ja nauttinut siitä _fiiliksestä_, joka Saabin kuskin penkillä ehdin koeajojen myötä saamaan...
Pitkällä aikavälillä näen hyvinkin mahdollisena, että Saabin asiat järjestyvät kuntoon uusien rahoittajien kanssa ja näistä mainioista autoista olisi mahdollista nauttia jatkossakin. Toivottavasti neljän vuoden päästä (liisarisopparin päätyttyä) olisi mahdollista vatuloida seuraavan auton hankintaa esim. uuden 9-5 SC:n tai jonkun vielä kiinnostavamman Saabin merkeissä. Tätä haavetta voi toki murentaa yleinen maailman talouden tilanne ja mahdollisesti sen tuomat ongelmat isomminkin autoteollisuudelle.
Pitkällä aikavälillä näen hyvinkin mahdollisena, että Saabin asiat järjestyvät kuntoon uusien rahoittajien kanssa ja näistä mainioista autoista olisi mahdollista nauttia jatkossakin. Toivottavasti neljän vuoden päästä (liisarisopparin päätyttyä) olisi mahdollista vatuloida seuraavan auton hankintaa esim. uuden 9-5 SC:n tai jonkun vielä kiinnostavamman Saabin merkeissä. Tätä haavetta voi toki murentaa yleinen maailman talouden tilanne ja mahdollisesti sen tuomat ongelmat isomminkin autoteollisuudelle.
Re: Saabin tulevaisuus II
Täsmälleen sama tilanne itsellä. Paitsi sillä erolla, että tilasin uuden 93SC:n maaliskuussa jo. Tämän viikon jälkeen tilaan toisen merkkisen auton. Mihin merkkiin sinä päädyit?A_Telkkä kirjoitti:Tänne asti riitti usko Saabin henkiin heräämiseen, mutta nyt perun huhtikuun alussa tekemäni uuden 93 Griffin SC -tilauksen ja siirryn muihin merkkeihin. Tässä jo useamman kuukauden herkeämättä Saabin rahoitustilannetta seuranneena oma usko tämän lyhyen aikavälin rahoituskriisin nopeaan ratkaisemiseen horjuu pahasti ja reilun neljän kuukauden odotus - ilman eksaktia tietoa tuotannon aloittamisesta - meni kipurajan yli. Harmi, koska olisin hyvin mielelläni uuden Saabin ottanut ajoon ja nauttinut siitä _fiiliksestä_, joka Saabin kuskin penkillä ehdin koeajojen myötä saamaan...
Pitkällä aikavälillä näen hyvinkin mahdollisena, että Saabin asiat järjestyvät kuntoon uusien rahoittajien kanssa ja näistä mainioista autoista olisi mahdollista nauttia jatkossakin. Toivottavasti neljän vuoden päästä (liisarisopparin päätyttyä) olisi mahdollista vatuloida seuraavan auton hankintaa esim. uuden 9-5 SC:n tai jonkun vielä kiinnostavamman Saabin merkeissä. Tätä haavetta voi toki murentaa yleinen maailman talouden tilanne ja mahdollisesti sen tuomat ongelmat isomminkin autoteollisuudelle.
Re: Saabin tulevaisuus II
Itse päätynen hyvin suurella todennäköisyydellä Subaru Legacy 2.5 CVT:hen. Haastajana Subarulle oli A4 Avant pienellä bensakoneella Pro Business-varusteltuna (muuhun ei pelimerkit riitä tässä kohtaa =), mutta Legacyn _selkeästi_ Audia isommat ja avarammat tilat käänsivät kupin Legacyn puoleen. Harmittaa vaan, että näiden molempien kanssa joutuu tinkimään TTID:n suorituskyvystä/väännöstä ja myös automaatiksi olisin halunnut "oikean" automaattilaatikon Saabin tapaan. Eipä tosin tuo Subarun CVT:kään ollut ollenkaan hassumpi käytännössä ajettuna!
Re: Saabin tulevaisuus II
Juuri näinhän minä taisin sanoa tuolla aiemmin. :)t.t.j kirjoitti:Kyllä se nyt vaan niin menee, että lineareissa ja vectoreissa on vakiona sama alusta. Sport-alusta on ollut lisävaruste kumpaankin. Näin ainakin ng9-3:ssa.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Saabin tulevaisuus II
Kuten joskus kirjoitin, että ei ne pojat anna Saabin kaatua - minä uskon !
Tässä uskon vahvistusta tämän päivän SVT: uutisista
Saab utvecklar och betalar
Saab har börjat betala av sin skuld
till komponenttillverkaren IAC som man
varit skyldig 45,6 miljoner kronor.
Nu är skulden 31 miljoner. Kravet från
IAC är det enskilt största på Saab som
lämnats till kronofogdemyndigheten.
Bakgrunden är en uppgörelse mellan
Saab och IAC som tillverkar dörr-
inredningar och instrumentpaneler.
Samtidigt rapporterar tidningen China
Car Times att Youngman, en av Saabs
samarbetspartner, lämnat in en ansökan
till kinesiska myndigheter för en
utvecklingsplan av tre nya
Saab-modeller i Kina.
Toki työtä riittää, mutta kyllä se siitä nousee !
Ari
PS. Ja itse Saab 9-4X:n livenä nähneenä - on se komia ! (toisin kuin se toinen ruotsalaismerkkinen SUV - hyi !)
Tässä uskon vahvistusta tämän päivän SVT: uutisista
Saab utvecklar och betalar
Saab har börjat betala av sin skuld
till komponenttillverkaren IAC som man
varit skyldig 45,6 miljoner kronor.
Nu är skulden 31 miljoner. Kravet från
IAC är det enskilt största på Saab som
lämnats till kronofogdemyndigheten.
Bakgrunden är en uppgörelse mellan
Saab och IAC som tillverkar dörr-
inredningar och instrumentpaneler.
Samtidigt rapporterar tidningen China
Car Times att Youngman, en av Saabs
samarbetspartner, lämnat in en ansökan
till kinesiska myndigheter för en
utvecklingsplan av tre nya
Saab-modeller i Kina.
Toki työtä riittää, mutta kyllä se siitä nousee !
Ari
PS. Ja itse Saab 9-4X:n livenä nähneenä - on se komia ! (toisin kuin se toinen ruotsalaismerkkinen SUV - hyi !)
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Saabin tulevaisuus II
Nii-no. Vähän epätoivoiselta ainakin jotkut toimenpiteet tuntuu:
http://di.se/Artiklar/2011/8/9/242012/M ... Brasilien/
Ja siis, kuten edellisessä viestissäkin sanotaan, kiinalaiset suunnittelevat omien Saab-tehtaiden pystytystä Kiinaan 2012:
http://di.se/Artiklar/2011/8/9/242012/M ... Brasilien/
Ja siis, kuten edellisessä viestissäkin sanotaan, kiinalaiset suunnittelevat omien Saab-tehtaiden pystytystä Kiinaan 2012:
Samtidigt med alla akuta kriser för Saab Automobile i Trollhättan, så pågår planeringen för framtiden i Kina. Youngman, ett av företagen som går in med pengar i nya Saab, har lagt fram en produktionsplan för Saab från 2012 och framåt, uppger China Car Times.
Enligt Huang Zhiqiang, vice vd för Youngmans personbilssektor, så ska modellfloran hos Saab utökas både uppåt och neråt. Nya modeller med namnen 91, 96XC och 97 ska komma.
Re: Saabin tulevaisuus II
No tarkennetaan nyt vielä sen verran, että iskarit ja jouset oli linearissa ja vectorissa oletuksena samat. Molempiin sai ruksittua myös sport-jouset ja sport-iskarit, jotka aerossa oli vakiona. Näin ollen linearin ja vectorin alustoissa ei oletusarvoisesti ollut mitään eroa.veini siekkinen kirjoitti:TOBBANALLE tarkennus tarkoitin iskareita ja jousia tietyissä malleissa en pohjalevyä.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: Saabin tulevaisuus II
Jos kaikki yrittäjät olisivat yhtä yriteliäitä niin kaikilla olis töitä (jotka haluasi niitä tehdä).nostan kyllä hattua että ei ole annettu saabilla periksi vaikka kuinka on mollattu saabin yritys johtoa ja tuoteta.kun ei vaan kiinalaiset poimis valmiit hedelmät niin kuin yleensä.ei suunnitella vain tehdään halpa kopio jää paljon kuluja pois.
Re: Saabin tulevaisuus II
Sonett73 kirjoitti: PS. Ja itse Saab 9-4X:n livenä nähneenä - on se komia ! (toisin kuin se toinen ruotsalaismerkkinen SUV - hyi !)
Tarkoitatko XC60:stä ? Tässäkin voisi sanoa, että makuasioita, sanoi....itse tykkään sen mallin muotokielestä kyllä.
Re: Saabin tulevaisuus II
Tähän täytyy yhtyä täysin ja nostaa myssyä myös täällä, mutta samalla lisätä sen verran, että mikä tässä outoa on niin se on Kruunuvoudin toiminta koska hän olisi voinut vaatia Saabin konkurssiin jo ties kuinkamonennen kerran.veini siekkinen kirjoitti:Jos kaikki yrittäjät olisivat yhtä yriteliäitä niin kaikilla olis töitä (jotka haluasi niitä tehdä).nostan kyllä hattua että ei ole annettu saabilla periksi vaikka kuinka on mollattu saabin yritys johtoa ja tuoteta.kun ei vaan kiinalaiset poimis valmiit hedelmät niin kuin yleensä.ei suunnitella vain tehdään halpa kopio jää paljon kuluja pois.
P.S. Tätä ihmettelevät monet muutkin tällä puolen lahden, miksei näin ole käynyt?.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Veikkaisin, että Saab on liian iso työllistäjä päästettäväksi nurin. Suomesta katsoen Ruotsin valtio on ollut passiivinen. Täällähän tungetaan kaikki pystyssäpysymistuet, kun paperitehdas tai vastaava lopettaa. Ainakin näin etelän miehen näkökulmasta.core2 kirjoitti:Tähän täytyy yhtyä täysin ja nostaa myssyä myös täällä, mutta samalla lisätä sen verran, että mikä tässä outoa on niin se on Kruunuvoudin toiminta koska hän olisi voinut vaatia Saabin konkurssiin jo ties kuinkamonennen kerran.
P.S. Tätä ihmettelevät monet muutkin tällä puolen lahden, miksei näin ole käynyt?.
Suomessa on myös jonkinlainen palkkavakuutus, joka turvaa kai noin 3 viikon palkat. Eli tuon verran valtio (ilmeisesti valtio) korvaa palkkoja, jos firma kaatuu alta. Alihankkijat ovat sitten eri asia, niiden ei ole pakko olla solidaarisia. En tiedä onko tämä puskuri jo käytössä Saabilla?