MONIURAHIHNA JA RULLAT
MONIURAHIHNA JA RULLAT
Moro kun oon uus 9-5 omistaja niin tarkastaisin hihnan ja rullat .niin meneekö se perinteisesti että sisälokasuoja pois ja sielt voipi tarkastella ,kun muuten yläpuolelta ei nää mitään toista kun tontussa oli tiloja vähän joka suuntaan .
Re: MONIURAHIHNA JA RULLAT
Tuosta ohjeet:
http://photo.platonoff.com/Auto/2004092 ... tine_belt/
edit: siis vaihto-ohjeet. Femmaan ei ole vielä tarvinnut vaihtaa (tai tarkastella) hihnaa / rullia, mutta on se tosiaan paljon ahtaampi paikka kuin tonnarissa. Tonnariin tuli vaihdettua rullat keväällä, kun edellinen omistaja oli uusinut pelkän hihnan.
http://photo.platonoff.com/Auto/2004092 ... tine_belt/
edit: siis vaihto-ohjeet. Femmaan ei ole vielä tarvinnut vaihtaa (tai tarkastella) hihnaa / rullia, mutta on se tosiaan paljon ahtaampi paikka kuin tonnarissa. Tonnariin tuli vaihdettua rullat keväällä, kun edellinen omistaja oli uusinut pelkän hihnan.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: MONIURAHIHNA JA RULLAT
Rullien ja hihnan vaihto/tarkastus onnistuu ilman renkaan ja suojamuovin irroitustakin, koneen päätytuki pitää irroittaa ja moottori tukea altapäin tunkilla.
Homma on tuoreessa muistissa, kun viime tiistaina vaihdoin pitkän hihnan ja kaksi rullaa
Homma on tuoreessa muistissa, kun viime tiistaina vaihdoin pitkän hihnan ja kaksi rullaa
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
-
- "Kaasari"
- Viestit: 36
- Liittynyt: Pe Touko 18, 2012 14:28
- Paikkakunta: Helsinki
Re: MONIURAHIHNA JA RULLAT
Mistäs nuo rullat ja hihna kannattaa hakea, motonet? marmoritiski? joku muu mikä?. Omassa kuuluu pientä raksutusta ja epäilen noita rullia äänen lähteeksi.
Subaru Forester 2.5 XT
Re: MONIURAHIHNA JA RULLAT
Rullat ehdottomasti originaalina, ellet halua jumpata niitä tarvikehyrriä uusiksi esmes alle 30 tkm välein, kuten itse jouduin tekemään
Tarvikehihnakin rispaantui selkäpuolelta noilla kilometreillä, laitoin marmoritiskin rullat ja Gatesin remmin, eiköhän noilla ajella himppasen pidenmälle.
Tuossa lisää asiasta:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=114950
Tarvikehihnakin rispaantui selkäpuolelta noilla kilometreillä, laitoin marmoritiskin rullat ja Gatesin remmin, eiköhän noilla ajella himppasen pidenmälle.
Tuossa lisää asiasta:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=114950
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: MONIURAHIHNA JA RULLAT
Muistaakos kukaan millaiset prikat kuuluvat ns. ylimääräiseen rullaan? Tuleeko päädyn ja rullan väliin prikka?
Viimeksi muokannut Julle, Su Syys 30, 2012 12:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 Aero - 00
Re: MONIURAHIHNA JA RULLAT
Meidän autossa kuuluu vasemmassa ylimmässä nurkassa olevasta rullasta vonkuna. Loppuu kyllä joksikin aikaa kun suihkauttaa voitelua sinne. Kuinka nopeasti se antautuu elikkä leikkaa kiinni tai jotain? Ja onko tapana uusia kaikki rullat aina kerralla, oliko niitä nyt sitten kuinka monta? Taidan lompsia Kajaanin Delta-autoon kyselemään noita tässä lähiaikoina.
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Re: MONIURAHIHNA JA RULLAT
Muistista en mitään tiedä mutta kävin tarkastamassa uuden kulmarulla paketin ja ei ollut ainakaan siinä mitään prikkaa moottorin ja rullan välissä.Julle kirjoitti:Muistaakos kukaan millaiset prikat kuuluvat ns. ylimmäiseen rullaan? Tuleeko päädyn ja rullan väliin prikka?
Toiselllapuolella tietysti oli mistä pultilla kiinnitys koneen runkoon.
Siinävaiheessa kun vaihdat sen rullan niin näet mikä todellinen tilanne on.
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: MONIURAHIHNA JA RULLAT
Meillä samaisen rullan pultti oli kiertynyt itsekseen auki tuuman verran (vuosi sitten vaihdettu hihna ja rullat), eli melkoisesti oli ottanut myös sen laakerit siipeensä ja ikävästi särähti aina käynnistyksen yhteydessä kun haki paikkaansa. Onneksi vika löydettiin ennen kuin pahempaa ehti tapahtumaan.Jorppe kirjoitti:Meidän autossa kuuluu vasemmassa ylimmässä nurkassa olevasta rullasta vonkuna. Loppuu kyllä joksikin aikaa kun suihkauttaa voitelua sinne. Kuinka nopeasti se antautuu elikkä leikkaa kiinni tai jotain? Ja onko tapana uusia kaikki rullat aina kerralla, oliko niitä nyt sitten kuinka monta? Taidan lompsia Kajaanin Delta-autoon kyselemään noita tässä lähiaikoina.
__________________
Harrastus tauolla.
Harrastus tauolla.
Re: MONIURAHIHNA JA RULLAT
Jos pitkähihna niin 3 rullaa (sisältää kiristimen rullan) jos taas päädyt lyhyeen remeliin niin keskinmäinen rulla jää tietysti pois--- siis 2kpl.Jorppe kirjoitti: Ja onko tapana uusia kaikki rullat aina kerralla, oliko niitä nyt sitten kuinka monta? Taidan lompsia Kajaanin Delta-autoon kyselemään noita tässä lähiaikoina.
Tarkasta ostopaikka huolellisesti sillä sitä Kiinan kuraa myydään jo lähes joka tiskillä joten merkkiliikkeen tiskiltä on varmin valinta!
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: MONIURAHIHNA JA RULLAT
Deltalla on täälläpäin Saabin osamyynti. Ja mukavan oloinen palvelu niin sinnepä sitten. Tieten voishan sitä laittaa kaverin asialle ja kysyä esmes Oulun Aineelta onko sieltä halvempi.J.V.A kirjoitti: Jos pitkähihna niin 3 rullaa (sisältää kiristimen rullan) jos taas päädyt lyhyeen remeliin niin keskinmäinen rulla jää tietysti pois--- siis 2kpl.
Tarkasta ostopaikka huolellisesti sillä sitä Kiinan kuraa myydään jo lähes joka tiskillä joten merkkiliikkeen tiskiltä on varmin valinta!
Eli onko ihan sama ostanko lyhyen vai pitkän remmin? Mitä käytännön eroa asialla on sitten auton toiminnan kannalta vai onko mitään?
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Re: MONIURAHIHNA JA RULLAT
Pistä se pidempi hihna uusine orkkis rullineen niin tulee TAKUULLA hyvä, eikä kustannukset per/ kilometri varmaan sua kaada?Jorppe kirjoitti:
Eli onko ihan sama ostanko lyhyen vai pitkän remmin? Mitä käytännön eroa asialla on sitten auton toiminnan kannalta vai onko mitään?
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: MONIURAHIHNA JA RULLAT
Mikä lie lukihäiriö ollut mulla, kun kirjoitin ylimmäiseen;) Eli kyse on siitä n.s. ylimääräisestä eli pitkän hihnan rullasta. Sitä ei omassa ollut ja paikoillaan lyhyt remmi, nyt vaihdossa ajattelin laittaa pitkän hihnan.J.V.A kirjoitti:Muistista en mitään tiedä mutta kävin tarkastamassa uuden kulmarulla paketin ja ei ollut ainakaan siinä mitään prikkaa moottorin ja rullan välissä.Julle kirjoitti:Muistaakos kukaan millaiset prikat kuuluvat ns. ylimmäiseen rullaan? Tuleeko päädyn ja rullan väliin prikka?
Toiselllapuolella tietysti oli mistä pultilla kiinnitys koneen runkoon.
Siinävaiheessa kun vaihdat sen rullan niin näet mikä todellinen tilanne on.
http://www.ebay.com/itm/NEW-INA-Saab-Id ... 0491641699
Onko tuossa se satsi?
9-5 Aero - 00
Re: MONIURAHIHNA JA RULLAT
Tuo kuvassa oleva on juuri se oikea satsi.
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.