9-3 2,2 diesel, imusarjan putsaus, läppä puuttuu?
9-3 2,2 diesel, imusarjan putsaus, läppä puuttuu?
Terve
Ruvettiin putsaamaan imusarjaa noesta ja onko se ihan normaalia, että yksi läppä puuttuu?
Ruvettiin putsaamaan imusarjaa noesta ja onko se ihan normaalia, että yksi läppä puuttuu?
Re: 9-3 2,2 diesel, imusarjan putsaus, läppä puuttuu?
kyllä mulla puuttui nelosesta kans jotta ei hätää.
mika luhtala.ml@gmail.com
Re: 9-3 2,2 diesel, imusarjan putsaus, läppä puuttuu?
ei kai se ihan epänormaalia ole, monilla muillaki mennyt noi pyörreläpät sylinteriin.
penaripuolella ainakin on ollut ihan moottoririkkoja noista irronneista läpistä johtuen. Irtoo hyvin läppiä täällä TiD-puolella ihmisiltä.
penaripuolella ainakin on ollut ihan moottoririkkoja noista irronneista läpistä johtuen. Irtoo hyvin läppiä täällä TiD-puolella ihmisiltä.
#3431
Re: 9-3 2,2 diesel, imusarjan putsaus, läppä puuttuu?
Jassoo, mitähän niillä läpillä on virkaa? Jotta saako ne heittää sieltä romukoppaan.
Re: 9-3 2,2 diesel, imusarjan putsaus, läppä puuttuu?
Alemmilla kierroksilla pitäisi parantaa hieman suorituskykyä ja sit on jotain hippien läpinää jostain saasteista jne jne.
Pallosalamapuolella noita on nypitty pois. Kun ne poistaa, niin pitäisi kulun muuttua ehkä hieman miellyttävämmäksi. Ja kun se imusarja on auki, niin ota pois ne vaan, ongelmahan on jo tullut, että mäntä on luultavasti tehnyt jauhoa siitä läpästä. Toki kannattaa katsoa onko siitä jäämiä vielä jossain siellä imupuolella.
Uusi imusarja on kai töineen joku 1050e ja en oo 100-varma saako noita läppiä erikseen, että halvin ratkaisu on nyppiä loput pois ja katsoa miten kulkee.
Pallosalamapuolella noita on nypitty pois. Kun ne poistaa, niin pitäisi kulun muuttua ehkä hieman miellyttävämmäksi. Ja kun se imusarja on auki, niin ota pois ne vaan, ongelmahan on jo tullut, että mäntä on luultavasti tehnyt jauhoa siitä läpästä. Toki kannattaa katsoa onko siitä jäämiä vielä jossain siellä imupuolella.
Uusi imusarja on kai töineen joku 1050e ja en oo 100-varma saako noita läppiä erikseen, että halvin ratkaisu on nyppiä loput pois ja katsoa miten kulkee.
#3431
Re: 9-3 2,2 diesel, imusarjan putsaus, läppä puuttuu?
Tämä selevä. Otamma ne pois sieltä tukkimasta.
Kiitos ja kumarrus!
Kiitos ja kumarrus!
Re: 9-3 2,2 diesel, imusarjan putsaus, läppä puuttuu?
Omasta poistin viimekesänä. kaikki 4 läppää oli ihan solmussa ("käyriä kuin torspon lätkä mailan lavat") ja niin töhnässä että eivät olleet liikkuneet mihinkään siellä + läppätankoa kääntävä aktuaattori oli ranetettu valmiiksi pois akselin päästä. Kaikki läpät oli pistehitsattu itse akseliin ja sai kyllä vähän aikaa väännellä pihdeillä ennenkuin irtosi, joten tuskin ovat omia teitään lähteneet? Bemareissa on vissiin muovia jotkut osat niissä läpissä tai itse akselissa joka aiheuttanut niitä irtoamisia (mutu tietoa).
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: 9-3 2,2 diesel, imusarjan putsaus, läppä puuttuu?
Torspon lapa on ainakin puuta, harvoin kieroja.
Näin ainakin omassa lapsuudessa ne kusen keltaiset stagat.
Tuskin on muovia, kun siellä on aika lämmintä?
Pitäisi ilmeisesti olla jollain kahdella pistehitsauksella.
Hieman muuten laiskahko tuo auto jos läpät on auki, ei silleen ampase.
Näin ainakin omassa lapsuudessa ne kusen keltaiset stagat.
Tuskin on muovia, kun siellä on aika lämmintä?
Pitäisi ilmeisesti olla jollain kahdella pistehitsauksella.
Hieman muuten laiskahko tuo auto jos läpät on auki, ei silleen ampase.
#3431
Re: 9-3 2,2 diesel, imusarjan putsaus, läppä puuttuu?
Joo, ei ne torspon lavat suoria olleet, vaan niissä oli hyvä käyristys (vrt. jääpallomailan lapa)
Tehoa saa lisää vaikka KCR:n boxilla. Vakionahan nää on ihan lusmuja ja boxilla pääsee liikenteen mukaan
Kyllä "muovitkin" saadaan lämpöä kestäviksi. Jep, 2 pistehitsiä oli omassa per läppä. Ja puoli minuuttia sain kitkutella/ kpl että lähti irti.
Tehoa saa lisää vaikka KCR:n boxilla. Vakionahan nää on ihan lusmuja ja boxilla pääsee liikenteen mukaan
Kyllä "muovitkin" saadaan lämpöä kestäviksi. Jep, 2 pistehitsiä oli omassa per läppä. Ja puoli minuuttia sain kitkutella/ kpl että lähti irti.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: 9-3 2,2 diesel, imusarjan putsaus, läppä puuttuu?
On se laiska vaikka on Hirsch.tturku kirjoitti:Joo, ei ne torspon lavat suoria olleet, vaan niissä oli hyvä käyristys (vrt. jääpallomailan lapa)
Tehoa saa lisää vaikka KCR:n boxilla. Vakionahan nää on ihan lusmuja ja boxilla pääsee liikenteen mukaan
Kyllä "muovitkin" saadaan lämpöä kestäviksi. Jep, 2 pistehitsiä oli omassa per läppä. Ja puoli minuuttia sain kitkutella/ kpl että lähti irti.
#3431
Re: 9-3 2,2 diesel, imusarjan putsaus, läppä puuttuu?
Höpöhöpö, ei se oogee ainakaan yhtään laiska ole edes vakiona, ja ilman läppiä!pocky kirjoitti:On se laiska vaikka on Hirsch.tturku kirjoitti:Joo, ei ne torspon lavat suoria olleet, vaan niissä oli hyvä käyristys (vrt. jääpallomailan lapa)
Tehoa saa lisää vaikka KCR:n boxilla. Vakionahan nää on ihan lusmuja ja boxilla pääsee liikenteen mukaan
Kyllä "muovitkin" saadaan lämpöä kestäviksi. Jep, 2 pistehitsiä oli omassa per läppä. Ja puoli minuuttia sain kitkutella/ kpl että lähti irti.
Re: 9-3 2,2 diesel, imusarjan putsaus, läppä puuttuu?
Läpät imusarjas? Kaksoismassavauhtipyörä? Voiko tuota enää kutsua Ruotsalaiseksi Saabiksi?
Re: 9-3 2,2 diesel, imusarjan putsaus, läppä puuttuu?
Ei taida olla kaksoismassavauhtipyörää, ja saabhan teki aika paljonkin omia juttuja tohon ensimmäiseen dieselkoneeseensa(kun vaan löytäisin tuon vanhan jutun jonka joskus luin, tm:ssä tai tuulilasissa muistaakseni..) ja korikin viimeinen Björn Envall -design. Viistoperäkin Joten kyllä, Made in Trollhättan by Trolls!et kirjoitti:Läpät imusarjas? Kaksoismassavauhtipyörä? Voiko tuota enää kutsua Ruotsalaiseksi Saabiksi?
Re: 9-3 2,2 diesel, imusarjan putsaus, läppä puuttuu?
Hattua vois nostaa jos ei kaikkea karmeuksia ole laittaneet.
Re: 9-3 2,2 diesel, imusarjan putsaus, läppä puuttuu?
Kaverilla on pallosalama 1.9cdti ja oli ongelmia läppien kanssa. Vaihtoi siihen Saabista irti revityn imusarjan, josta oli tukittu läppien reiät. Se oli ainakin kauhea ajettava, kun alle 2500 kierroksen ei tapahtunu mitään. Tilasin sille uuden Pierburgin Saksasta 230 euroa postikuluineen kotiin tuotuna.
Kai se tolla hinnalla kannattaa vaihtaa uuteen, jos työkalut omassa kädessä pysyy.
Kai se tolla hinnalla kannattaa vaihtaa uuteen, jos työkalut omassa kädessä pysyy.
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Chevy Van 6.2D -89
jäsen