NG900 vikakoodit ja nykiminen
NG900 vikakoodit ja nykiminen
Alkoi tuossa satkussa(2.0i16 my95) CE palamaan ja sain ilmeisesti luettua vikakooditkin oikein, jotka olivat 71 ja 21. No kysymys kuuluukin, että oliskos hyviä ajatuksia tuon aiheuttajaksi? Ne pari pientä letkua kerkesin vaihtaa jo eilen, koska olivat aika happamia.
Viimeksi muokannut white9-5, Pe Elo 19, 2011 10:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Re: NG900 vikakoodit
Tarkistitko varmasti kaikki pienet letkut&mutkat sekä myös huohotusventtiilin ja immun liittimet&johdotukset? Resonaattorin o-renkaatkin ovat kunnossa?
Aikoinaan omassa ng900 vaparissa oli parin pienen helposti nähtävän letkun ja letkumutkan lisäksi muutama muukin pikkuletku kuralla. Immun liittimen johtoeristeissäkin löytyi korjattavaa, kun äkkäsin sitä pyöritellä. Letku- ja -mutkaongelmat löytyivät lopulta resonaattorin alta kaasaria koluamalla, o-renkaatkin olivat jo aika väljät.
http://www.saabcentral.com/~munki/techn ... tronic.htm
Aikoinaan omassa ng900 vaparissa oli parin pienen helposti nähtävän letkun ja letkumutkan lisäksi muutama muukin pikkuletku kuralla. Immun liittimen johtoeristeissäkin löytyi korjattavaa, kun äkkäsin sitä pyöritellä. Letku- ja -mutkaongelmat löytyivät lopulta resonaattorin alta kaasaria koluamalla, o-renkaatkin olivat jo aika väljät.
http://www.saabcentral.com/~munki/techn ... tronic.htm
Re: NG900 vikakoodit
Katselin tänään niitä letkuja ja en löytänyt mitään ihmeellistä niistä. Onko niitä enemmänkin kuin venakopalta läppäkotelolle menevä, läppäkotelolta bensanpaineen säätimelle menevä ja sitten sinne lokariin lähtevä? Kaksi ensimmäistä uusin ja viimeinen vaikutti ehjältä.
Noista o-renkaista uusin jo sen isomman ja pienempi meni tilaukseen, mutta sekin vaikutti ihan hyvältä.
Tulpatkin tuli vaihdettua tässä sivussa, koska olivat aika huonon näköiset. Tosin käynti ja kulku on huonontunut huomattavasti tätä remonttia tehdessä.
Voiko tuota lambdaa mitata mitenkään? Vanhassa satkussa se ainakin onnistui jotenkin.
Noista o-renkaista uusin jo sen isomman ja pienempi meni tilaukseen, mutta sekin vaikutti ihan hyvältä.
Tulpatkin tuli vaihdettua tässä sivussa, koska olivat aika huonon näköiset. Tosin käynti ja kulku on huonontunut huomattavasti tätä remonttia tehdessä.

Voiko tuota lambdaa mitata mitenkään? Vanhassa satkussa se ainakin onnistui jotenkin.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Re: NG900 vikakoodit
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... lit=lambda*
Onhan lambda-anturin kiinnitys tiivis ja että pakoputkessa ei ole ilmavuotoja ennen anturia? - Kunnossaolevan anturin vastusarvo taisi olla 4 ohm.
Oletko jo yrittänyt häivyttää vikailmoa irrottamalla akkukengät noin vartiksi? -
Onhan lambda-anturin kiinnitys tiivis ja että pakoputkessa ei ole ilmavuotoja ennen anturia? - Kunnossaolevan anturin vastusarvo taisi olla 4 ohm.
Oletko jo yrittänyt häivyttää vikailmoa irrottamalla akkukengät noin vartiksi? -
Re: NG900 vikakoodit
WISin tietojen perusteella kunnossa olevan lambdan ohmiarvo on 3,5 ja tolerassi +/- on 0,4 ohmia.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Re: NG900 vikakoodit
Käynti ongelmat jatkuu ja vikavalo loistaa edelleen. Tuntuu kuin ei sais bensaa tarpeeksi(vaihdoin suodattimen) ja eilenkin ei meinannut saada käyntiin millään, mutta sitten taas lähti ja sillä pystyi ajamaan(toki hieman tehoton). Voiko nuo vika koodit johtua bensan vähyydestä? Tuo toinen koodihan oli joku lyhytaikainen adaptaatio. Toki immu vianhan vois sulkea pois sillä, että saisi kokeiltua jonkun toisen ehjällä.
Olen koittanut ja valo pysyy poissa muutaman kilometrin, jonka jälkeen syttyy taas. Eilen ajaessani työpaikalta kotiin nollasin sidin ja kulutus tuntui kyllä hieman korkealta, eli se taas puoltais jotain muuta ongelmaa kuin PA-pumppua.UC kirjoitti:Oletko jo yrittänyt häivyttää vikailmoa irrottamalla akkukengät noin vartiksi? -
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Re: NG900 vikakoodit ja nykiminen
Ongelma ratkesi. Autoon oli bensapumppu vaihdettu joskus ja se parinkymmenen cm:n letkun pätkä oli tietysti jotain kuraa ja oli porsinut. Pätkä kunnon gates:ä tilalle ja pelaa kuin unelma.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08