Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?
Re: Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?
kyllä sen ison turbon saa niissä paljon paremmin hereille sillä kunnon savulla, ei niitä nyt sentään turhaan kannata termisesti suurella rasituksella sillä savulla pitää, ja kyllä siellä aika hyvin kaikki sitten palaa kun saa ahtoja...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?
Nyt on Itävallasta tilattu halpa huiijausboksi omaan femmaan, pitäisi olla plug&play , mutta jää nähtäväksi..
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Re: Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?
Nyt olis boksi tullut ja on tosiaan ihan plug&play, tulee imusrajan lämpö-ja paineanturin piuhan väliin, tosin en saanut vielä sitä asennettua, koska edellinen omistaja on näköjään ranettanut auton liitintä, joten täytyy löytää siihen uusi liitin..
Saab 9-3 TTID Vector 2008
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1140
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?
Mielenkiinnolla odotan mikä on tämän boksin vaikutus. Mistä ostit ja mitä kustansi?
Re: Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?
Karvan vajaa 100€ toimituskuluineen ja Ebay:sta sen tilasin.. tuolta
http://www.ebay.co.uk/itm/SAAB-POWER-TU ... 19c7d7130a
Nyt on tilattu uudet liittimet tuohon auton MAP anturiin, jos tällä viikolla pääsisi sitten testaamaan..
http://www.ebay.co.uk/itm/SAAB-POWER-TU ... 19c7d7130a
Nyt on tilattu uudet liittimet tuohon auton MAP anturiin, jos tällä viikolla pääsisi sitten testaamaan..
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Re: Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?
Jos Slovenian pojat on ihan oikeasti keksineet satkun trikin, niin mä olen heti jonossa. Kotisivuilla ei syystä tai toisesta ollut mainintaa Saabista. Mainosjuttu on kyllä kova, mutta onneksi meillä on nyt koekaniini;)
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
Re: Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?
Itsekkin hieaman skeptisenä tähän suhtaudun, mutta kaikkea täytyy koittaa..
Sen verran WIS:iä eilen tutkin ja irrallisena purkkia tutkin/mittailin , että on tuolla pieni mahdollisuus jopa toimia. Ahtopainetta sillä ilmeisesti huijataan ja ilmamassan kasvaessa lisätään automaattisesti syöttöä. Huijausta ei tosin voi tehdä pelkällä vastuksella, koska jos ulkoilmapaineen ja imusarjan paineen ero on yli 0.235 baria yli 3 sekunnin ajan alle 950rpm kierroksilla syttyy vikavalo ja auto meno Limbhome tilaan, eli huijaus pitää alkaa vasta jollain korkeemmalla paineella.. tosin voi olla että tämäkin sytyttää vikavalon kun tämän seurauksena ilmamassa kasvaa liikaa pumpun karttoihin verrattuna..
Viripurkissa on 8 asentoinen dippi-kytkin millä saa "tehoja" säädettyä ja haettua kohdan missä ei vikavalo syty(näin oli ohjeissa)
Sen verran WIS:iä eilen tutkin ja irrallisena purkkia tutkin/mittailin , että on tuolla pieni mahdollisuus jopa toimia. Ahtopainetta sillä ilmeisesti huijataan ja ilmamassan kasvaessa lisätään automaattisesti syöttöä. Huijausta ei tosin voi tehdä pelkällä vastuksella, koska jos ulkoilmapaineen ja imusarjan paineen ero on yli 0.235 baria yli 3 sekunnin ajan alle 950rpm kierroksilla syttyy vikavalo ja auto meno Limbhome tilaan, eli huijaus pitää alkaa vasta jollain korkeemmalla paineella.. tosin voi olla että tämäkin sytyttää vikavalon kun tämän seurauksena ilmamassa kasvaa liikaa pumpun karttoihin verrattuna..
Viripurkissa on 8 asentoinen dippi-kytkin millä saa "tehoja" säädettyä ja haettua kohdan missä ei vikavalo syty(näin oli ohjeissa)
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Re: Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?
Nyt olisi purkki paikallaan ilman mitään ongelmia, kyllä kulkupuolikin jonkin verran parani, mutta ei ehkä niin paljoa kun toivoin, täytyy vielä tutkia kuinka paljon ilmamassat ja ahtopaineet muuttuu..
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Re: Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?
Toivottavasti muuttuu muukin, ettei vaan jää pelkkään polttoaineen syötön lisääntymiseen... Varovaisia näitten halpislaitteiden kanssa...!Frostgrey kirjoitti:Nyt olisi purkki paikallaan ilman mitään ongelmia, kyllä kulkupuolikin jonkin verran parani, mutta ei ehkä niin paljoa kun toivoin, täytyy vielä tutkia kuinka paljon ilmamassat ja ahtopaineet muuttuu..
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?
kerro toki baasenaar lisää jos on jotain tietoa. Täällä noin 40tkm mutkatonta ajelua pelkällä syötön lisäyksellä. nyt mittarissa 330tkm ja potikat on kaakossa
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?
Ymmärtääkseni tuo KCR:n boxi onkin jo vähän fixumpi laite kuin nuo alle satasen "räpellykset", nimensä mukaan varsinaisia huijausboxeja ovat nämä tämän hintaiset. Mitä muuten kustansi tuo KCR?tturku kirjoitti:kerro toki baasenaar lisää jos on jotain tietoa. Täällä noin 40tkm mutkatonta ajelua pelkällä syötön lisäyksellä. nyt mittarissa 330tkm ja potikat on kaakossa
Mutta kuunnellaan ensin Frostgreyn kokemuksia käytöstä. Tiedä vaikka...
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?
KCR kustansi sen karvan alle 500 eskoa. Luulen että sisuskalut on tossa 100 eskon boxissa ihan samat kuin omassanikin. Ja se KCR:n boxikin vain syöttöä lisää, ei muuta. Kaasun potikalta signaali pedaalin asennosta, ja syöttöpumppuun signaalin vienti, ei se muuta oikein voi tehdä kuin lisätä syöttöä, ei ainakaan ahtoihin koske mitenkään. Käyttöohjeet sanoo että potikasta voi tehoa säätää, normaali asetus 6 tai 7 (0-9 asteikko) ja pakokaasun tummuudesta pitää päätellä voiko potikkaa säätää kireemmälle eli pöläytteleekö liikaa eli työntääkö jo läpi palamatonta dieseliä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?
Oletko miten raskaalla jalalla ajellut?tturku kirjoitti:kerro toki baasenaar lisää jos on jotain tietoa. Täällä noin 40tkm mutkatonta ajelua pelkällä syötön lisäyksellä. nyt mittarissa 330tkm ja potikat on kaakossa
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?
Ihan liian raskaalla. Sanotaanko näin että jos nilkan voi suoristaa niin se on suorassa. Täyskaasuvetoja tulee kymmenittäin päivässä. Vedot kestää muutamasta sekunnista aina sinne 10 sekunnin paikkeille. Reilu 100 km tulee päivässä ajettua, lähinnä moottoritiellä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96