garretin vaihto mitsuun

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
jykä66
"Hirsch"
Viestit: 896
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 17:39
Paikkakunta: tampere

garretin vaihto mitsuun

Viesti Kirjoittaja jykä66 »

mites toi ny on....voiko garretin vanhoja öljy/vesiputkia
käyttää kun laittaa mitsun 15T tilalle?edes joitain niistä kolmesta
ilman suurempaa modia :oops: .
vai tarviiko ostaa koko uusi setti putkia....
jos jollain ylimääräisenä putket,niin YV:tä tännepäin :D !
kokemuksia asiasta?
autona siis 9-5(-98)2.3t aut.
#2285
jeippo
"Hirsch"
Viestit: 775
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2011 02:14
Paikkakunta: Tre

Re: garretin vaihto mitsuun

Viesti Kirjoittaja jeippo »

Taitaa monessa keskustelussa olla jo maininta ettei käy päikseen.

Kerran vaikeimman kautta homman tehneenä, niin suosittelen, ota ja mene asioimaan dunloo hifleksille ja teetätä uudet letkut. Kolme pätkää jotka saat vuorokaudessa. Eikä tarvitse miettiä sen enempää.
jykä66
"Hirsch"
Viestit: 896
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 17:39
Paikkakunta: tampere

Re: garretin vaihto mitsuun

Viesti Kirjoittaja jykä66 »

jeippo kirjoitti:Taitaa monessa keskustelussa olla jo maininta ettei käy päikseen.

Kerran vaikeimman kautta homman tehneenä, niin suosittelen, ota ja mene asioimaan dunloo hifleksille ja teetätä uudet letkut. Kolme pätkää jotka saat vuorokaudessa. Eikä tarvitse miettiä sen enempää.
tiedän että hiflexillä tehdään halvalla putkia,MUTTA auto ajossa koko ajan,
ei voi irroitella ny putkia malliksi,ilman mallia turha teetellä mitään :oops: .
#2285
kello
"Aero"
Viestit: 361
Liittynyt: Ke Tammi 27, 2010 21:32
Paikkakunta: Tampere

Re: garretin vaihto mitsuun

Viesti Kirjoittaja kello »

Onnistuu ilman suurempaa modia, oikean kokoisilla banjopulteilla. Mitsussa putkien lähdöt ovat n. 15-20mm sivussa garretin vesi- ja öljyputkien lähtökohtiin verrattuna, eli sen verran täytyy putkia taivutella kun mitsun asentaa.
Saab 9-5 Aero XWD -11
jeippo
"Hirsch"
Viestit: 775
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2011 02:14
Paikkakunta: Tre

Re: garretin vaihto mitsuun

Viesti Kirjoittaja jeippo »

Tai sitten pätkällä narua vetelee putken lähdöstä A. putken päähän B. ja mittaa tarvitun pätkän. Ja jos epäilyttää, niin ottaa "sentin-kaks" ylimäärästä mittaan niin riittää varmasti. Huomattavasti helpompi vaan kun ne teetetyt letkut joustaa ja liikkuu toisinki metalliset org.putket. Huomasin itekki ettei ne kaukana oikeista kohdistaan ollut, mutta tuskailujen jälkeen erittäin ahtaissa paikoissa, ite teen ainakin seuraavalla kerralla juurikin teetetyillä pätkillä. Säästää aikaa ja hermoja :)
jameli
"Aero"
Viestit: 406
Liittynyt: To Tammi 04, 2007 00:37
Paikkakunta: Nokia

Re: garretin vaihto mitsuun

Viesti Kirjoittaja jameli »

http://shop.speedparts.se/en/prod/mount ... -mits.html

Itselle pistettiin nuo, ei mitenkään erikoista jumppaa vaatineet. Rikulta Jyväskylästä löytynee...
Vastaa Viestiin