Saab 9-5 Aero RE85
Saab 9-5 Aero RE85
Voiko tähän Saab Aero 9-5 vm01 laittaa tuota RE85 polttoainetta tankkiin ihan tosta noin vaan, vai joutuuko jotain muutoksia tekemään? Aero 08 softa ei varmaan riitä RE85 polttoaineen käyttöön? Tuleeko tuosta RE85 yhtään säästöä verrattuna bensaan?
Viimeksi muokannut JanisHell, Ti Elo 16, 2011 18:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 Aero -01 Sedan Manuaali.
Re: Saab 9-5 Aero RE85
Vaatii BioPower softan
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Saab 9-5 Aero RE85
Jos ton BioPower softan hankkii niin toimiiko vehjes enään hyvin 98E:llä? Ovelaa että tuohon Aero08 softaan ei ole laitettu mahdollisuutta ajaa alkoholilla ja bensalla.Rene-Rane kirjoitti:Vaatii BioPower softan
Saab 9-5 Aero -01 Sedan Manuaali.
Re: Saab 9-5 Aero RE85
toimii, mutta tehoa taitaa saada enemmän viinalla kun bensalla. joltain softavelholtahan tuo BioPower softa(kin) kannattaa hankkia
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Saab 9-5 Aero RE85
Vakiosuuttimilla jää tehot 230hp kieppeille viinalla.
Re: Saab 9-5 Aero RE85
Just niin, koska viinassa on energiaa vähemmän, sitä tarvitsee ruiskuttaa enemmän/kauemmin ja vakiosuuttimien tuotto loppuu kesken.
Ja kokemuksesta tiedän, että tulee kalliimmaksi, ainakin omalla ajotyylillä kuluttaa re85:lla min. 35-40% enemmän ja hintaero vaikka vertaisi 98:siin on aina vain noin 40 senttiä eli alle 30%.
Se on hyvä, että st1 ja suomen valtio eivät halua edesauttaa, jotta tämä melkein kotimainen polttoaine yleistyisi.
En ymmärrä, jos 98 hinta nousee 10 senttiä, niin miksi re85 nousee yleensä tasan samanverran, vaikkei siinä ole bensaa kuin 15%. Luulisi tuon jäteviinan valmistamisen pysyvän aika samana..
Silti ajan viinalla, koska... jaa-a... ainakin oktaaneja enemmän ja ainakin periaatteesta hakuaisi tukea hyvää asiaa... saa nähdä kuinka kauan.
Ja kokemuksesta tiedän, että tulee kalliimmaksi, ainakin omalla ajotyylillä kuluttaa re85:lla min. 35-40% enemmän ja hintaero vaikka vertaisi 98:siin on aina vain noin 40 senttiä eli alle 30%.
Se on hyvä, että st1 ja suomen valtio eivät halua edesauttaa, jotta tämä melkein kotimainen polttoaine yleistyisi.
En ymmärrä, jos 98 hinta nousee 10 senttiä, niin miksi re85 nousee yleensä tasan samanverran, vaikkei siinä ole bensaa kuin 15%. Luulisi tuon jäteviinan valmistamisen pysyvän aika samana..
Silti ajan viinalla, koska... jaa-a... ainakin oktaaneja enemmän ja ainakin periaatteesta hakuaisi tukea hyvää asiaa... saa nähdä kuinka kauan.
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
ex. MY2003 9-5 Aero
Re: Saab 9-5 Aero RE85
Säästöä RE85:llä ei tosiaan saa nykyhinnoilla. Omilla ajoilla hinta pysyy kuitenkin suunnilleen samassa kuin 98:llä. Korkean oktaaniluvun takia itsekin viinalla ajelen, sillä 400Nm+ väännöt jäävät bensalla vain haaveeksi kesällä vakiokuulerilla, putkistolla jne. On se Aeron 350/370 Nm aika tappiin asti viritetty.
Re: Saab 9-5 Aero RE85
Jep, E85 on muuten vaan niin hyvä polttoaine että itsekin ajelisin sillä vaikka tulisi hitusen kalliimmaksi. Etenkin T7 moottoriin sopii loistavasti, pysyy puhtaana karstasta ja nakutusvaaraa ei ole. Lisäksi tosiaan vakioraudasta saa huomattavasti paremmin irti kesäkeleilläkin, poislukien vakiosuuttimilla ja 15T ahtimilla varustetut jotka jää hieman alemmas huipputehoissa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Saab 9-5 Aero RE85
Omassa työmatka-ajossa on nyt ollut kulutus 98E5:sella 9,7L/100km ja RE85:sella 12,4L/100km.
Kääntyy Viinan puolelle rahallisesti.
12,4L/100km * 1,2Eur/L = 14,88Eur/100km
9,7L/100km * 1,6Eur/L = 15,52Eur/100km
2.0t -00, eli 9.3:1? rutut, Biopower softa jossa puukotettu vähän kaikkea.
Kääntyy Viinan puolelle rahallisesti.
12,4L/100km * 1,2Eur/L = 14,88Eur/100km
9,7L/100km * 1,6Eur/L = 15,52Eur/100km
2.0t -00, eli 9.3:1? rutut, Biopower softa jossa puukotettu vähän kaikkea.

99T-museopeli
Re: Saab 9-5 Aero RE85
Itse en ole tätä havainnut. Hinta on pysynyt samana koko ajan.NoNI kirjoitti:En ymmärrä, jos 98 hinta nousee 10 senttiä, niin miksi re85 nousee yleensä tasan samanverran, vaikkei siinä ole bensaa kuin 15%. Luulisi tuon jäteviinan valmistamisen pysyvän aika samana..
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Saab 9-5 Aero RE85
Minkäs kokoiset suuttimet pitäis laittaa vakioiden tilalla että päästään teoriassa +300hv puolelle ja riittääkö vakio bensapumppu noihin tehoihin?
Minkäs hintanen projekti noitten suuttimien vaihto isommaksi on?
Tekeekö muuten Nappe näitä BioPower softia, ainakin Aero 08 softan hankin häneltä?
Minkäs hintanen projekti noitten suuttimien vaihto isommaksi on?
Tekeekö muuten Nappe näitä BioPower softia, ainakin Aero 08 softan hankin häneltä?
Saab 9-5 Aero -01 Sedan Manuaali.
Re: Saab 9-5 Aero RE85
Teoriassa noin 450cc/min riittää, vakio bensapumppu saattaa juuri ja juuri riittää jos on oikein hyvässä kunnossa mutta kannattaisi päivittää.
Käytännössä suuttimet ja pumppu kustantaa n. 300-400e.
Kyllä biopower softan flashaus onnistunee keneltä vain joka osaa ne hommat. Itsekin olen noita tehnyt aika monelle.
Käytännössä suuttimet ja pumppu kustantaa n. 300-400e.
Kyllä biopower softan flashaus onnistunee keneltä vain joka osaa ne hommat. Itsekin olen noita tehnyt aika monelle.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Saab 9-5 Aero RE85
Moro,
kertokaas nyt mulle että jos mä päivitän oman 9-5 aero softan tohon RE85 softaan niin voiko sen jälkeen laittaa tankkiin "viinaa" ja bensaa sekaisin?
kertokaas nyt mulle että jos mä päivitän oman 9-5 aero softan tohon RE85 softaan niin voiko sen jälkeen laittaa tankkiin "viinaa" ja bensaa sekaisin?
Saab 9-5 Aero Wagon -04
Re: Saab 9-5 Aero RE85
Kyllä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Saab 9-5 Aero RE85
Muista toki että aidossa biossa tosin on muutettu muutakin, mm. rosterista osaa, polttoainesuodatin tankissa, koneeseenkin oli jotain "vahvistuksia" tehty, ilmeisesti palaa kuumempana, ainakin koneet karstattomampia. Joku viisaampi lisätköön tarkemmin.
Vaikka onhan nuo jo muutaman vuoden toimineet eräillä.
Ja niin viinan kanssa sitten ngk BCPR7ES-11 tulpat, vaihto n. 10tkm välein (vaikkakin manuaalissa 30tkm) ja öljyt kans max 15tkm, mielellään useammin. Polttoainesuodatin kannattanee vaihtaa samalla kun softa vaihtuu. Vaikka näin kai jo jokainen saabbiaan arvostava tekee muutenkin..
Vaikka onhan nuo jo muutaman vuoden toimineet eräillä.
Ja niin viinan kanssa sitten ngk BCPR7ES-11 tulpat, vaihto n. 10tkm välein (vaikkakin manuaalissa 30tkm) ja öljyt kans max 15tkm, mielellään useammin. Polttoainesuodatin kannattanee vaihtaa samalla kun softa vaihtuu. Vaikka näin kai jo jokainen saabbiaan arvostava tekee muutenkin..
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
ex. MY2003 9-5 Aero