9-3 hpt:n takaluukku kostuu sadekelillä?!?
9-3 hpt:n takaluukku kostuu sadekelillä?!?
Olen ostamassa Saab 9-3 vuosimallia 1999, jossa 200hp korkeapaineturbo, ajettu 54000km. Tällä autolla ei ole ajettu talven talvea, omistajalla ollut erikseen talviauto. Puhuin entisen omistajan kanssa ja hän sanoi sadekelillä takakontin kostuvan, onko teistä kukaan törmännyt tälläiseen vikaan? Mistä se voisi johtua? Omistaja on vaihtanut oikean umpion, koska luuli sitä syylliseksi, vika ei ollut siinä. Kertokaa, jos joku tietää, millainen "ongelma" autossa on? Kiitos.
Kannattaa tarkistaa, että kaikki tiivisteet ovat kunnolla paikoillaan sekä tyhjennystulpat ym... Viimeinen keino on se, että menet sikiö-asentoon takakoppaan ja kaveri pesee auton ulkoa päin ja tarkkailet mistä vettä alkaa tulemaan!
!

Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
kummalta puolelta?
takakontissa oikealla puolella alhaalla (siis about pyöräkotelon ja takavalojen välissä) on ainakin jonkin sortin tuuletusritilät, voisko sieltä tulla vettä sisään? torxit auki kaiuttimen ympäriltä ja verhoilua raottaa, sieltä sen näkee.
9-3 Coupe 2.0T
Auto on muuten kuin uusi. Omistaja on ollut vanhempi mies, joka ajanut tällä vain kesällä (talvella on ollut Volvo). Sisältä nahkapenkit on kuin uudet ja muutenkin se on ihan kuin uusi. Moottori on käytännössä saman näköinen kuin uudessa tehtaalta tulleessa. Ehkä siksi ongelmaa ei ole huomattu. Kiitos ng900aero.
Minulla on sama ongelma eli takakontti on märkänä. Aluksi luulin, että vesi tulee takakontin tuuletusventtiilistä, mutta sen teippaaminen umpeen ei auttanut.
Olen huomannut, että vesi tulee takakonttiin alhaaltapäin. Lokasuojan ja pohjalevyn välisestä saumasta puuttuu saumamassaa. Testimielässä olen laittanut teippiä tuohon saumaan ja nyt on takakontti pysynyt kuivana. Täyttyy laittaa siihen jotain massaa kun ehtii.
Olen huomannut, että vesi tulee takakonttiin alhaaltapäin. Lokasuojan ja pohjalevyn välisestä saumasta puuttuu saumamassaa. Testimielässä olen laittanut teippiä tuohon saumaan ja nyt on takakontti pysynyt kuivana. Täyttyy laittaa siihen jotain massaa kun ehtii.
Sieltä vikaa varmaan kannattaa etsiä.. Nyt kun Helsingissä on satanut 2 päivää ja olen ajanut sillä, niin huomasin että se vika löytyy molemmilta puolilta autoa. Pohjamatto on märkä alapuolelta kunnolla ja kun raotan sivuverhoiluja, niin siellä on vettä ihan tarpeeksi lillumassa. No, yritän etsiä vikaa viikonlopun aikana ja vien auton maanantaina Länsiautoon, kun autossa on 1/2 vuoden takuu. He saavat korjata asian kuntoon, heillehän se kuuluu.
Osto ei harmita kuitenkaan yhtään, koska auto on muuten niin täydellisessä kunnossa.
Osto ei harmita kuitenkaan yhtään, koska auto on muuten niin täydellisessä kunnossa.

Mullakin on varmaan jossain vaiheessa ainakin tullut vettä sisään kun takapenkin selkänojan rautakehikko ja takakaiuttimien kehikot on pienessä ruosteessa. Auton peltiosissa taas ei ole miinkäänlaista ruosteen jälkeä 

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11