2,2 ei käynnisty
Re: 2,2 ei käynnisty
Juu nyt on lueskeltu noi opel-foorumin pumppu keskustelut. Tosiaankin toi Rovaniemen heppu ei enää korjaa noita pumppuja, mutta Iisalmessa on sellainen firma minkä pitäis tehdä(MTM Huolto, PUH: 0440826680, @: malassu@gmail.com). Sais nyt vaan jonkun irroittaan ton pumpun tosta autosta, niin näkis sen tarkan mallin..
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Re: 2,2 ei käynnisty
Mulle korjas just tuo Iisalmen korjaaja. Hyvää työtä teki edullisesti.hakuba2 kirjoitti:Juu nyt on lueskeltu noi opel-foorumin pumppu keskustelut. Tosiaankin toi Rovaniemen heppu ei enää korjaa noita pumppuja, mutta Iisalmessa on sellainen firma minkä pitäis tehdä(MTM Huolto, PUH: 0440826680, @: malassu@gmail.com). Sais nyt vaan jonkun irroittaan ton pumpun tosta autosta, niin näkis sen tarkan mallin..
Saab 9-3 2.2 TiD -00
Re: 2,2 ei käynnisty
Ilmeisesti pumpun vaihto on pahakin rasti tehtäväksi tienpäällä? Onko peräti mahdoton? Suunnittelen tässä 2,3t:n vaihtamista 2,2 tidiin ja ilmeisesti pitää varata takahudlariin DI-kasetin tilalle tuollainen pumppu.
Korjaus ilmeisesti onnistuu Iisalmessa (onko kukaan kysynyt, että eihän vaan suunnitele alanvaihtoa niin kuin Rovaniemen jannu? ), mutta mistäs saisi varapumpun, jolla pääsisi katastrofin sattuessa nilkuttamaan kotiin? Niitä reilun 2 tonnin uusia pumppuja ei lasketa...
Edit: Jos haen romikselta samanlaisen pumpun, niin kuinka todennäköisesti sen vaihto tienpäällä onnistuu siten, että auto toimii jotenkuten ilman kalibraatioita?
Korjaus ilmeisesti onnistuu Iisalmessa (onko kukaan kysynyt, että eihän vaan suunnitele alanvaihtoa niin kuin Rovaniemen jannu? ), mutta mistäs saisi varapumpun, jolla pääsisi katastrofin sattuessa nilkuttamaan kotiin? Niitä reilun 2 tonnin uusia pumppuja ei lasketa...
Edit: Jos haen romikselta samanlaisen pumpun, niin kuinka todennäköisesti sen vaihto tienpäällä onnistuu siten, että auto toimii jotenkuten ilman kalibraatioita?
Re: 2,2 ei käynnisty
Mitä kaikkea sulla on siellä paksissa mukana? Kai olet varautunut kaikkeen mahdolliseen?
Saab 9-3 2.2 TiD -00
Re: 2,2 ei käynnisty
Saman pelon kanssa painin, kun ostin dieselin. Ehkä kuitenkin pumpun asemasta otan al-turvan. Saan ainakin vuokra-auton ja hinauksen.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: 2,2 ei käynnisty
Juu tuli tuossa ajeltua vuokra-autolla kolmisen viikkoa, kun Hiomo Kantanen teki ton vika diagnoosin. Tuli sitten ostettua se uusi pumppukin ja kun vihdoin sain ajan vaihtoon. Niin toisessa paikkaa päättivät kuitenkin ensin kokeilla ilmausta. Hups vaan ja auto oli kolmannella starttauksella (5.min.) käynnissä.. Nyt luukuteltu 3000km rempan jälkeen eikä mitään vikaa. Et kiitoksia vaan Kantasen porukalle.
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Re: 2,2 ei käynnisty
Mikäköhän mahtaa olla vikana kun auto käynnistyy todella heikosti, saa starttailla tosi pitkään ja välillä ei lähde ollenkaan käyntiin. Auto pilotilla lähtee kyllä ja toimii sen jälkeen ihan normaalisti, mutta sitten kun sammuttaa ja starttaa heti uudestaan niin sama homma. Vikakoodin lukialla ollaan katsottu ja näyttää vikakoodia P00017 nokka-akselin asetotunnistin. Ja tuon vikakoodin saa luettua pois mutta valo syttyy aina uudestaan. Ja kyseistä osaa ei pitäisi olla koko autossa kun ei löydy mistään varaosaluettelosta. Oon kaikki keinot mitä täältä foorumilta olen löytänyt yrittänyt mutta nekään ei tunnu auttavan yhtään Osaisko joku heittää vielä jotain vinkkejä mitä vois yrittää? Kun ei kiinnostas minnekkään korjaamollekkaan viedä kun kiskoo semmosia hintoja
Re: 2,2 ei käynnisty
Ettei olis kampiakselin asentotunnistin?
Toinen syyn lähde voi olla vuoto polttoainepumpun linjassa, tai paluuletkuissa imusarjalta, jos saa ilmaa sieltä.
Toinen syyn lähde voi olla vuoto polttoainepumpun linjassa, tai paluuletkuissa imusarjalta, jos saa ilmaa sieltä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: 2,2 ei käynnisty
Kyllä vikakoodinlukia tommosen koodin antoi, mutta mietittiin siinä että voi olla se koodinlukiakin semmonen mikä ei lue oikein näitä saabin vikakoodeja vaikka ne pitäis olla joka autossa samat. Ja pitänee vielä tutkia tarkemmin noita polttoaineletkuja
Re: 2,2 ei käynnisty
Kannattaa luetuttaa ne vikakoodit Techillä eli saabin omalla diagnostiikkatyökalulla, näitä on tainnut olla aikaisemminkin että luettu vikakoodeja jollain yleislaitteella mutta se ei välttämättä kerro oikeaa koodia.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: 2,2 ei käynnisty
Nyt testattu uudella kampiakselin asetotunnistimella joka ei auttanut asiaan yhtään. Polttoaineletkuja tutkiskelin ja siellä ei tuntunut olevan vuotoja. Missäköhän on vika? Täytyy vielä uudella akulla testata kun tuntuu tuo nykyinen vetelevän viimesiään. Ja moottorin vikavalo palaa mittarissa voiko sillä olla jotain yhteyttä ettei käynnisty? kiitos vastauksista jo etukäteen!
Re: 2,2 ei käynnisty
vikavalo voi hyvinkin kertoa, missä laitteessa on vika, eli kannattaa ne vikakoodit lukea Techillä.
Jos paluuletkut on hapertuneet, se ei välttämättä vuoda ulospäin polttoainetta, vaan saattaa hörpätä ilmaa sisään jolloin ei lähde käytiin.
Jos paluuletkut on hapertuneet, se ei välttämättä vuoda ulospäin polttoainetta, vaan saattaa hörpätä ilmaa sisään jolloin ei lähde käytiin.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: 2,2 ei käynnisty
Kannattais tutkia samasta aiheesta kirjoitettuja viestiketjuja, mutta kerran vielä lyhyesti.
Jos perusasiat on kunnossa, eli akku täynnä ja gasoa tankissa:
1. Syy vikavaloon? = auto tech2 luokse tai päinvastoin ja korjaus.
2. Paluuletkut (kuten aiemmin mainittu, ei vuoda ulospäin vaan ilma systeemissä on ongelma. Kannattaa vaihtaa suosiolla t-kappaleineen + ilmaus.
3. Startti (tuntuu pyörittävän normaalisti, mutta tämä vehje tarvitsee vähän ripeämpää pyöritystä). Jos auto on manuaali, kannattaa kokeilla ensin hinaamalla.
4. Onko kenties jokin liitin irti, itse veivasin todella hartaasti imusarjan putsauksen jälkeen ennen irti jääneen liittimen toteamista. Voi olla syynä kohtaan 1.
5. Tästä voivat muut jatkaa, vaikka virittelin aikoinaan samantyyppistä tarkistuslistaa. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=48&t=78054
6. Kohdassa 5 mainitusta listasta löytyi ajoituksen tarkistus, jota en enää muistanut. Jakopään ketju venyy => ruiskutushetki on myöhäisellä ja moottori käynnistyy huonommin.
x. Jos kone ei ole laakista vainaa, niin todennäköisesti syynä ei ole ohjainyksikkö.
Koko prosessi kuormittaa aika lailla starttimoottoria. Kannattaa pitää taukoja välillä. j Ehjästäkin startista tulee äkkiä entinen jos veivataan kauan putkeen.
Jos joku haluaa ostaa 4350 euron pumpun, niin multa saa 4600 eurolla 168000 km ajetun MY2003 mallin 9-5 farkun, jossa toimii kaikki. Se on ikävä kyllä etelänaapurin rekisterissä, mutta voihan sen vaikka purkaa kotimaassa.
Jos perusasiat on kunnossa, eli akku täynnä ja gasoa tankissa:
1. Syy vikavaloon? = auto tech2 luokse tai päinvastoin ja korjaus.
2. Paluuletkut (kuten aiemmin mainittu, ei vuoda ulospäin vaan ilma systeemissä on ongelma. Kannattaa vaihtaa suosiolla t-kappaleineen + ilmaus.
3. Startti (tuntuu pyörittävän normaalisti, mutta tämä vehje tarvitsee vähän ripeämpää pyöritystä). Jos auto on manuaali, kannattaa kokeilla ensin hinaamalla.
4. Onko kenties jokin liitin irti, itse veivasin todella hartaasti imusarjan putsauksen jälkeen ennen irti jääneen liittimen toteamista. Voi olla syynä kohtaan 1.
5. Tästä voivat muut jatkaa, vaikka virittelin aikoinaan samantyyppistä tarkistuslistaa. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=48&t=78054
6. Kohdassa 5 mainitusta listasta löytyi ajoituksen tarkistus, jota en enää muistanut. Jakopään ketju venyy => ruiskutushetki on myöhäisellä ja moottori käynnistyy huonommin.
x. Jos kone ei ole laakista vainaa, niin todennäköisesti syynä ei ole ohjainyksikkö.
Koko prosessi kuormittaa aika lailla starttimoottoria. Kannattaa pitää taukoja välillä. j Ehjästäkin startista tulee äkkiä entinen jos veivataan kauan putkeen.
Jos joku haluaa ostaa 4350 euron pumpun, niin multa saa 4600 eurolla 168000 km ajetun MY2003 mallin 9-5 farkun, jossa toimii kaikki. Se on ikävä kyllä etelänaapurin rekisterissä, mutta voihan sen vaikka purkaa kotimaassa.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
Re: 2,2 ei käynnisty
Nyt löytyi vian aiheuttaja oli yksi pultti jäänyt löysälle siitä veti ilmaa ja sen takia ei käynnistynyt kunnolla.
Re: 2,2 ei käynnisty
Taas temppuilee. Tänä aamuna pakkasta -12, auto lämmityksessä 1.5h. Menin käynnisteleen, niin viisi 10. sekunnin starttausta ja kuudennella lähti käyntiin. Sama homma ollu tässä muutamana muunakin aamuna, no ei ihan noin pitkää starttausta. Eilen aamuna -10 ei ollu lämmössä ja lähti noin viiden sekkunnin starttaamisen jälkeen käyntiin. Vika koodit luetettu, ei koodeja.
Kulutuskin pompannut tässä viime aikoina reilusti, tällä hetkellä 8.6 l/100km. Pääsäntöisesti työmatkaajossa, maantietä 15km suuntaansa.
Oisko vinkkejä?
Kulutuskin pompannut tässä viime aikoina reilusti, tällä hetkellä 8.6 l/100km. Pääsäntöisesti työmatkaajossa, maantietä 15km suuntaansa.
Oisko vinkkejä?
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951