Osaisko joku sanoa lonkalta, että mahtaako Saabin orkkis irroitettavanvetokoukun avain olla sama kaikissa, vai peräti sarjoitettu? Ajattelin nykästä koukun irti, mutta enpäs ottanut kun tosiaan tarttis siihen sen avaimen. Ja tod.näk on aika jumissa ja lukkopesäkin täys moskaa, mutta ehkäpä kovalla liuotuksella irtois...
kooamas kirjoitti:Minkä merkkinen (valmistaja) tuo orkkiskoukku on?
Bosal on tuossa omassa kulkineessa olevan irroitettavan koukun valmistaja.
Mukana tuli kaksin kappalein sarjoitettua avainta. Eiköhän jo turvallisuus seikat vaadi koukun lukitsemista .
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Oolraittis, no kai se koukku irtoaa sitten vaikka pultit pois ottamalla tms. Eiköhän se avain vain lukitse itse koukun. Täytyypä tutkia ja hutkia, koska sehän on selvä että uudet avaimet maksaa varmasti maltaita marmoritiskillä.
kooamas kirjoitti:Minkä merkkinen (valmistaja) tuo orkkiskoukku on?
Bosal on tuossa omassa kulkineessa olevan irroitettavan koukun valmistaja.
Mukana tuli kaksin kappalein sarjoitettua avainta. Eiköhän jo turvallisuus seikat vaadi koukun lukitsemista .
Ok. Itselläni Saksassa asennettu Westfalla ja luulin sen olevan orkkis, mutta voipi olla ettei ole.
Onhan näitä koukunvalmistajia tietysti muitakin kuin tuo Bosal esim. Brings
Mutta selvennykseksi tuossa Bosalissa koukku irroitetaan ja avataan rullasta jossa tuo avainpesä sijaitsee. Oli koukku viimetalven paikoillaan ja oli aikamoinen homma saada se irti..... joten jos koukku on mallia irroitettava niin tietysti AINA käytönjälkeen pois ja takakonttiin. Säästyy monelta vaivalta!
On muuten ruostuvaista tavaraa tuo Bosalin runko-osa, on juuri hiekkapuhallettavana ja maalattavana.
Tuossa Saabin asennusohjeessa tuotenumero 55 24 269.
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.