Öljyn kulutus, merkkivalo

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Peter Finn
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
Paikkakunta: Turku

Öljyn kulutus, merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Peter Finn »

Olen joutunut lisäämään puolessa välissä 10.000 km huoltoväliä öljyä melkein kaksi litraa. Ei valuta, ei savuta. Mikähän lie syynä. Toinen mitä vähän ihmettelen on, ettei "öljyvalo pala" niinkuin kautta aikain autoissa on ollut. Kun tietska kertoo että pissapoika tyhjänä luulisi että se kertoisi sitä tärkeämmänkin asian. Kaipa siinä on joku anturivika tms. Kukahan tietäisi.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Re: Öljyn kulutus, merkkivalo

Viesti Kirjoittaja saabracing »

palaako öljyvalo kun kääntää virrat päälle ?

jos ei, niin polttimo palanut.
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: Öljyn kulutus, merkkivalo

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Anturi voi olla myös kaputt jos öljyvalo ei pala, kun kääntää virrat päälle.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Peter Finn
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
Paikkakunta: Turku

Re: Öljyn kulutus, merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Peter Finn »

Piti palata tähän. Siis, kyllä startatessa ölyvalon merkkipalo palaa hetken.
Mutta kun on häipynyt tikusta, siis määrä vähentynyt, ei pala. Olisko siis anturi mennyt.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Öljyn kulutus, merkkivalo

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

öljyä saa olla todella vähän ennenkuin lamppu alkaa palamaan. 3 vaihtoehtoa: turbo falskaa öljyä, venttiilinkumet, tai männänrenkaat. paljonko autollas menty?
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Öljyn kulutus, merkkivalo

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

komento takaisin. eli sun autos on se v6 bensa.. noista en niin tiedä kuten en mistään muustakaan, mutta männänrenkaat vois olla yks syy. kuten kaverin avensiksessa. syö öljyä muttei näkyvästi ainakaan savuta. forte-moottoripesu ehkä auttaa.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
NoNI
"Aero"
Viestit: 373
Liittynyt: Ke Elo 12, 2009 08:36
Paikkakunta: Tampere

Re: Öljyn kulutus, merkkivalo

Viesti Kirjoittaja NoNI »

Ja ei taida kuusmukisessakaan olla öljynmäärävaloa vaan öljynpainevalo.

Sitä en kanssa ymmärrä miksei ole, olisihan se kiva tietää ,että öljy on vähissä, eikä vasta sitten kun täytyy mäntiä uusia. :D
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Öljyn kulutus, merkkivalo

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

joo ei ole öljymäärävaloa varmaankaan, mutta ainakin näissä nelimukisissa ö-painevalo syttyy vasta kun on todella vähän öljyä koneessa..
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
NoNI
"Aero"
Viestit: 373
Liittynyt: Ke Elo 12, 2009 08:36
Paikkakunta: Tampere

Re: Öljyn kulutus, merkkivalo

Viesti Kirjoittaja NoNI »

niin niin, se on mäntävalo :D
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
Carmen
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: To Maalis 02, 2006 15:21

Re: Öljyn kulutus, merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Carmen »

Vika voi olla longlife öljy yhdistettynä vähään ajoon. Tarkista egr, jos likainen, kokeile mineraaliöljyjä. Tiedän tapauksen , missä Polo vei 1 L öljyä samalla matkalla kuin 60 L bensaa. Vikana Longlife öljy ja vähäiset ajomatkat.
Luu on kovaa ja koppi vuotaa!!
9-5 Vector 2.3 T
J.V.A
"Hirsch"
Viestit: 981
Liittynyt: Ma Loka 23, 2006 23:18
Paikkakunta: Naantali

Re: Öljyn kulutus, merkkivalo

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

NoNI kirjoitti:Ja ei taida kuusmukisessakaan olla öljynmäärävaloa vaan öljynpainevalo.

Sitä en kanssa ymmärrä miksei ole, olisihan se kiva tietää ,että öljy on vähissä, eikä vasta sitten kun täytyy mäntiä uusia. :D
Kyllä tässäkin kohtaa on otettu takapakkia. Vuoden 1992 CS tonnarin tieturi ilmoitti startissa jos esimerkiksi öljyä liian vähän. Näin ei ainakaan omalle kohdalle koskaan sattunut.
Tuossa femmassa olisi tuokin hyödyllinen kapistus vuosimalleissa 98- 03. Moni tähän kategoriaan kuuluvan auton omistaja tietää: Miksi :?:
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Avatar
tosu
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 14:11
Paikkakunta: Naantali

Re: Öljyn kulutus, merkkivalo

Viesti Kirjoittaja tosu »

J.V.A kirjoitti:Kyllä tässäkin kohtaa on otettu takapakkia
Täysin samaa mieltä. Anturi ja ilmoitus oli myös -89 mallisessa CD turbotonnarissa aikoinaan. Vaikka sanotaan ettei kunnossa oleva kone kuluta öljyä, niin useimmissa Saabeissakin se kuitenkin vaan vähenee. Niin tuossa omassa femmassakin, vaikka minulle normaali öljynvaihtoväli (10 tkm) menee lähestulkoon öljyä lisäämättä. Autolla on tosin ajettu vasta 130 tkm, eikä lisää paljoa tule koska olen siirtänyt sen "museo- ja harrasteautoksi", täytyyhän jälkipolvillekin säästää yksi virheetön 9-5.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Öljyn kulutus, merkkivalo

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Onko se öljymäärän tarkastaminen tikusta tosiaan niin ylivoimainen urakka?
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Avatar
tosu
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 14:11
Paikkakunta: Naantali

Re: Öljyn kulutus, merkkivalo

Viesti Kirjoittaja tosu »

Tuskinpa ylivoimainen, mutta kun Saabissa oli tuo jo 20 vuotta sitten ja muissa merkeissä se on yhä yleisempi. Eräissä autoissa kun ei ole edes tikkua enää. Voisi kysyä miksi Premium autosta tuollainen puuttuu...varsinkaan kun lienee turha toivoa että uuden Saabin ostajat vaikka Jenkeissä viitsivät öljytikkuja nostella ja tarkistaa.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
jmarin
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: La Kesä 10, 2006 21:09

Re: Öljyn kulutus, merkkivalo

Viesti Kirjoittaja jmarin »

t.t.j kirjoitti:Onko se öljymäärän tarkastaminen tikusta tosiaan niin ylivoimainen urakka?
Näyttää ainakin naisväelle olevan. Ei juuri tikun pää kastunut rouvan Aerossa, kun sattumalta vilkaisin. Lisäsin reilun litran.

Pitäisiköhän tuosta huolestua? Sinistä savua en ole nähnyt, mutta ei tuo ennen ole tiettävästi öljyä syönyt. Tosin silloin kun auto oli minun, öljynä oli Mobil 1 ja nyt kuulemma huolto käyttää jotain gm:n "omaa", jota ei näytetä tuon 2002-mallin kirjassa mainittavan (2007:n kirja kyllä tunsi saman koodin, joka purnukassa on). Purkissa ei edes lue, onko tuo mönjä synteettistä vai mitä.. "dexos 2, 5W-30".
Vastaa Viestiin