Yläjarruvalo
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
Yläjarruvalo
Kuinkas vaihdetaan takalasin ylhäällä olevaan jarruvaloon polttimoita. Hain etsillä mutten löythännä. Siellä siis osa palaa, osa ei. Kiitos!
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Re: Yläjarruvalo
takaluukku auki
sieltä lasin vierestä molemmilta puolilta ne muoviset suojat pois
lasin yläreunassa oleva muovisuoja pois
lähtevät siis vetämällä...varovaisuutta kuitenkin
sieltä lasin vierestä molemmilta puolilta ne muoviset suojat pois
lasin yläreunassa oleva muovisuoja pois
lähtevät siis vetämällä...varovaisuutta kuitenkin
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Yläjarruvalo
Onko kyse farkun jarruvalosta?
Minulla sedanissa näyttää olevan välillä kontaktiongelmia.
Lamput ovat kytketty semmoiseen rimaan, että osa palaa osa ei välillä.
Tärähdyksen jälkeen taas kunnossa.
Minulla sedanissa näyttää olevan välillä kontaktiongelmia.
Lamput ovat kytketty semmoiseen rimaan, että osa palaa osa ei välillä.
Tärähdyksen jälkeen taas kunnossa.
Peter Finn kirjoitti:Kuinkas vaihdetaan takalasin ylhäällä olevaan jarruvaloon polttimoita. Hain etsillä mutten löythännä. Siellä siis osa palaa, osa ei. Kiitos!
Saab NG 9-5 2.0T MY11
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Re: Yläjarruvalo
sedanissa piti itsellä ainakin väännellä hieman siten että saa kontaktin polttimoon.
Ja muovisuoja lähti vetämällä, tosin ei ehjänä.
kakspuoleisella teipillä kiinni todeten ettei ole kohdallaan se punainen muoviheijastin, vaan osa polttimoista paistaa nyt kirkkaana taakse jarruttaessa. Eiku uudestaan...
Ja muovisuoja lähti vetämällä, tosin ei ehjänä.
kakspuoleisella teipillä kiinni todeten ettei ole kohdallaan se punainen muoviheijastin, vaan osa polttimoista paistaa nyt kirkkaana taakse jarruttaessa. Eiku uudestaan...
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
ex. MY2003 9-5 Aero
Re: Yläjarruvalo
Molempien puolien väkäset oli myös meikäläinen Saabin jarruvalon pohjasta poikki, kysäsin hintaa, maksaa 79€, ei hyllyssä, ei sitten muutakuin gilgotiinihiirilokusta vastaavat väkäset modifoimalla saksilla ja ikiliimaa ja kiinni, tuli lujempi kuin alkuperäinen
NoNI kirjoitti:sedanissa piti itsellä ainakin väännellä hieman siten että saa kontaktin polttimoon.
Ja muovisuoja lähti vetämällä, tosin ei ehjänä.
kakspuoleisella teipillä kiinni todeten ettei ole kohdallaan se punainen muoviheijastin, vaan osa polttimoista paistaa nyt kirkkaana taakse jarruttaessa. Eiku uudestaan...
Saab NG 9-5 2.0T MY11
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Re: Yläjarruvalo
Ylös sijoitettu jarruvalo sedan:Peter Finn kirjoitti:Kuinkas vaihdetaan takalasin ylhäällä olevaan jarruvaloon polttimoita. Hain etsillä mutten löythännä. Siellä siis osa palaa, osa ei. Kiitos!
Polttimoihin päästään käsiksi irroittamalla
sisäkaton takareunassa oleva peitekansi.
1 Irrottakaa suojakotelo painamalla varovaisesti suojakotelon sivuilla
olevaa kahta kiinnitintä, yhtä kerrallaan.
2 Irroittakaa polttimonpidin, se on asennettu kiinnittimellä kummastakin
päädystä.
3 Vetäkää varovasti polttimo suoraan ulos.
4 Painakaa uusi polttimo paikalleen.
5 Asentakaa polttimonpidin.
6 Asentakaa suojakotelo paikalleen painamalla kotelo varovaisesti kohti
kattoa niin, että sen kaksi kiinnikettä osuvat vastaaviin loviin.
Lähde: Käyttöohjekirja, sivu 201.
Polttimot lisäjarruvalo: 5 wattia, kanta: W 2.1x9.5d (5 kpl)
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.