9000i käynnistettäessä ei pyörittänyt starttia, mutta löysättyä starttaus asennosta yritti pyöriä, samoin mittariston valot sekoilivat. Okay, akun lataus ja uus yritys. Virta päälle, volttimittari näyttää 0 V, startti ei anna mitään elonmerkkiä, kojetaulun releet naksuu kyllä, valot palaa ja radio soi. Niin mistä vikaa vois etsiä. Virtalukon pohja ??
Tämä on -89 mallia, eli perusmalli.
Jätti lähtöruutuun
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Jätti lähtöruutuun
akku ei ottanu virtaa vastaan...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Jätti lähtöruutuun
Akku on iskussa, näyttää navoista 13V. Starttimoottori ja solenoidi erityisesti vois tehä ton... Onko kuka kokenut vastaavaa ?
Re: Jätti lähtöruutuun
Kyllä mä melkein sinne virtalukon pohjan suuntaan tutkailisin ensimmäiseksi.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Jätti lähtöruutuun
Startille menevät kaapelit uusiksi. Päällepäin varmaan moitteettomas kunnos. Toivottavasti ei ole automaatti.
Re: Jätti lähtöruutuun
Josjännite mittari näyttää nollaa, niin virtalukon 15 (muistaakseni) jänniteryhmä hajonnut. Ruiskuboksit, edu, valot yms eivät saa jännitettä.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Jätti lähtöruutuun
Joo. Virtalukon pohjassa se vika oli. Just tuon 15 käret loppu.