Epätoivoinen vaihtoprojekti??
Re: Epätoivoinen vaihtoprojekti??
Onnittelut auton vaihdosta! Se on kauppa mikä kannattaa!
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Epätoivoinen vaihtoprojekti??
Hyvä valinta!
Re: Epätoivoinen vaihtoprojekti??
Onnittelut komeasta kiesistä
Pitäisi jossain päästä kanssa talvella vastavaa kokeilemaan.
Itse tässä alkanut miettimään, jotta josko tuo TTiD olikin väärä valinta
Pitäisi jossain päästä kanssa talvella vastavaa kokeilemaan.
Itse tässä alkanut miettimään, jotta josko tuo TTiD olikin väärä valinta
Re: Epätoivoinen vaihtoprojekti??
Jos et ole vielä käynyt XWD:llä ajamassa talvella, niin hetimiten kauppaan kunhan liukkaat tulee.Nitzgu kirjoitti:Onnittelut komeasta kiesistä
Pitäisi jossain päästä kanssa talvella vastavaa kokeilemaan.
Niin. Aikalailla erilaiset pelit on kyseessä. TTiD Aero on todella hieno auto ajaa. Arkiajossa se on käytännössä tehokkaamman tuntuinen kuin esim 2.8v6t. Pintakaasulla lähtee hyökymään. Ainakin automaattina tuntuu, että joskus tarjoaa jopa liikaa potkua pikku hipaisulla. Ja kun kulutus on kuitenkin matala, on paketti erittäin loistava.Nitzgu kirjoitti:Itse tässä alkanut miettimään, jotta josko tuo TTiD olikin väärä valinta
Meillä tuo ajo oli tosissaan sellaista lyhyttä pätkää, että saatiin talvella omat osamme hiukkas-suodatin ongelmista. Ja jos dieselin kulutus pysyy yli kymmenessä litrassa (pahimmillaan yksi tankillinen jopa 14l/100km) ei silloin auto ole ihan omimmillaan. Pidempään ajoon ehdottomasti suositeltava.
Mutta jos nelivetoa havittelee, niin tarjontaa on suomenpuolella valitettavan vähän. Itselläkin oli nettiautossa hakuagentti jo pidemmän aikaa käytössä ja kun tämä pihalla jököttävä auto ilmaantui, niin piti heti alkaa toimimaan. Tässä kyllä foorumilta löytyi hienosti apua. Useampi henkilö kävi tsekkaan auton mulle ja sain raporttia kuvien kera. Mahtava homma.
Mutta onhan siellä netissä muutama kuitenkin kokoajan tarjolla. Oulusta löytyy yksi Vector SC XWD aut. 42tkm ajettuna. Ja 2.8 litraisiakin on pari kappaletta. Jopa Turbo X kaikilla herkuilla.
Tietysti kun vasta on auton hankkinut, pitäis tällaiset ajatukset unohtaa ihan kuten muakin tuolla edellä neuvottiin..
Itselläkin tämä vaihto siis pyöriskeli päässä jo todella pitkän aikaa ja tämä topic oli sitten se käännekohta kun jossain alitajunnassa oli jo päätöksen tehnyt, että kun sopiva ilmaantuu niin vaihtoon mennään.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Epätoivoinen vaihtoprojekti??
Ja kulutustietoa kiinnostuneille:
Ajelin tuossa Jämsän / Tampereen väliä viikonloppuna muutamaan kertaan. Yksin ajaessa ilman kattotelineitä ja mitään, kulutus asettuu 8,2l/100km paikkeille. Kotiin ajaessa boksi ja yksi pyörä katolla kulutus oli 9,1l/100km. Dieselissä vastaavat oli 5,8l/100km ilman mitään katolla ja pyörä + boksi = 7,0l/100km. Aika yllättävää, että dieselissä romppeet nostaa enemmän kulutusta. Lukemat otettu tankkauksilla. Btw, tässä(kin) bensavehkeessä ajotieturin kulutus osuu desin tai parin sisään oikein. Dieselissä menee vähintään puoli litraa aina vähempään suuntaan yleensä liki litran näytti liian vähän.
Tankkaus.com:ssa on tarkoitus alkaa pitämään kirjaa joten jännä nähdä paljonko menovettä palaa kun talvi tulee ja ajetaan hyvin paljon lyhyttä kaupunkiajoa...
TTiD:n viimeiset kirjaukset on tekemättä, mutta sen keskikulutus tais jäädä jonnekkin kahdeksan litran päälle. Täytyy vielä syöttää viimeiset tankkaukset ja tarkistaa "saldo".
Meidän ex Subaru OB diesel saavutti kokomatkan (~60tkm) keskariksi 6.8l100km.
Ajelin tuossa Jämsän / Tampereen väliä viikonloppuna muutamaan kertaan. Yksin ajaessa ilman kattotelineitä ja mitään, kulutus asettuu 8,2l/100km paikkeille. Kotiin ajaessa boksi ja yksi pyörä katolla kulutus oli 9,1l/100km. Dieselissä vastaavat oli 5,8l/100km ilman mitään katolla ja pyörä + boksi = 7,0l/100km. Aika yllättävää, että dieselissä romppeet nostaa enemmän kulutusta. Lukemat otettu tankkauksilla. Btw, tässä(kin) bensavehkeessä ajotieturin kulutus osuu desin tai parin sisään oikein. Dieselissä menee vähintään puoli litraa aina vähempään suuntaan yleensä liki litran näytti liian vähän.
Tankkaus.com:ssa on tarkoitus alkaa pitämään kirjaa joten jännä nähdä paljonko menovettä palaa kun talvi tulee ja ajetaan hyvin paljon lyhyttä kaupunkiajoa...
TTiD:n viimeiset kirjaukset on tekemättä, mutta sen keskikulutus tais jäädä jonnekkin kahdeksan litran päälle. Täytyy vielä syöttää viimeiset tankkaukset ja tarkistaa "saldo".
Meidän ex Subaru OB diesel saavutti kokomatkan (~60tkm) keskariksi 6.8l100km.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Epätoivoinen vaihtoprojekti??
^ Aika samoihin menisi varmaan 2.0TS:llä ilman takavetoa ja 5-vaihteisella automaatilla. Katolla olevan tavaran kulutuslisä on aika raju, kun vertaa sitä peräkärryyn ja huomioi kuljetuskapasiteetin erot.
En usko, että talvikulutuksesi ovat mitään kovin rankkoja, Käsittääkseni kaupunkiajoa voi tehdä vain yhdellä alueella maassamme. Tällöinkin pitää polkea, että pääsee yli 10,5-11 l/km.
En usko, että talvikulutuksesi ovat mitään kovin rankkoja, Käsittääkseni kaupunkiajoa voi tehdä vain yhdellä alueella maassamme. Tällöinkin pitää polkea, että pääsee yli 10,5-11 l/km.
Re: Epätoivoinen vaihtoprojekti??
Kaupungissa tulee poljettu ja kulutus on sen ollut sen mukaista.
http://www.tankkaus.com/graph_yearcons. ... hcar=25943
Ekana vuonna tuli noin 17 tkm eli ei suurta ero dieseliin rahallisesti.
http://www.tankkaus.com/graph_yearcons. ... hcar=25943
Ekana vuonna tuli noin 17 tkm eli ei suurta ero dieseliin rahallisesti.
9-3 SC 2.0T XWD A6 Vector -09
Menneisyydessä: 9-3 1.9 TiDS -08, 9-3 2.0t -02, 900i -86 ... ja jotain ajoneuvoja
Menneisyydessä: 9-3 1.9 TiDS -08, 9-3 2.0t -02, 900i -86 ... ja jotain ajoneuvoja