Jotain rajaa nyt sentään vaikka kuinka olisi saabilasit päässä.....axp102 kirjoitti: Motarivauhtiin ei meinannu kiihtyä millään.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Jotain rajaa nyt sentään vaikka kuinka olisi saabilasit päässä.....axp102 kirjoitti: Motarivauhtiin ei meinannu kiihtyä millään.
Samaa mieltä Komppaajan kanssa. Ja muutenki niitä laseja pois silmiltä välillä tuntuu tuo Saab täällä olevan liikaakin yliarvostettu. Tottakai Saab-klubi, mitä muuta voisi olettaa mutta rajansa kaikessa. NG 9-5 on tyylikäs ulospäin, mutta muuten se ei se näillä eväillä yllä kilpailemaan Bimmerin kanssa saati muunkaan premium-kastin. Vai oletteko nähneet paljonkin näitä isojen sedanien koeajovertailuja jossa Audi, MB, BMW ja Saab? Volvo kyllä porskuttaa siellä luokassa Fordina, jännä. Saab Opelina leimataan. Jos Saab elpyy ja saa taloutensa kuntoon voisivat panostaa tuohon femmaan huomattavasti sisustaltaan ettei tarvitse arvostella muoviseksi saati muuksikaan. Uusi NG tuotiin vain markkinoille kiireellä ja sen huomaa.Komppaaja kirjoitti:Jotain rajaa nyt sentään vaikka kuinka olisi saabilasit päässä.....axp102 kirjoitti: Motarivauhtiin ei meinannu kiihtyä millään.
Tätä arvelinkin ja tätä odotan. Malliksi olisi tuo nykyisellään aero isolla bensakoneella, tuskinpa saan Suomesta, mutta jostain sen ongin. Käytettynä.ristos kirjoitti:Hei Julle!Hirschman kirjoitti:Ne tarjoukset mitä pikkumustan vaihtamiseksi johonkiin muuhun merkkiin olen saanut ovat sellaisia, etten ilkeä niitä tänne Saab-foorumille kirjoittaa.
Olen kyllä kysellyt mielenkiinnolla asiasta, jotta pysyisin jotenkin ajassa kiinni. Kuten tuossa aiemmassa kirjoituksessa mainitsin, niin ei voi kun hämmästellä ja kummastella, kuten lasten lauluissa lauletaan.
Kyllä Saabia tuolla muitten merkkien liikkeissä aina ensin voivotellaan,kun on tälläinen tilanne. Samalla aina muistetaan kehua Saabin oikeita hyviä ominaisuuksia. Mutta sitten, kun tarjousta tehdään oman koneen ääressä, tulee tulokseksi summia joita voisi oikein hyvin luulla "pilkanteoksi". Tietysti sitä täytyy nyt yrittää ymmärtää.
Jos ja kun aikanaan nämä 99 rekisteröityä ilmestyy vaihtariksi, niin pääsee tälläisen erikoisen yksilön omistajaksi halvalla. Pikkumusta ja lajitoverit ovat juitenkin mainettaan parempia autoja tuolla maanteillä. Näin uskallan sanoa kokemuksesta.
Hyvä Komppaaja!Komppaaja kirjoitti:Jotain rajaa nyt sentään vaikka kuinka olisi saabilasit päässä.....
Jo uidaan syvällä kun merkkifoorumilla kutsutaan merkkiä yliarvostetuksi... Pitääköhän kokeilla minkälainen vastaanotto tuollaisella puheella olisi esim. BMW- tai Audi-foorumilla? Jälkimmäinen merkki kun ainakin on omasta mielestäni nykyajan ylivoimaisesti yliarvostetuin merkki, varsinkin verrattuna Saabiin jonka haukkumisella on Suomessa melko pitkät perinteet.Vilho123 kirjoitti:Samaa mieltä Komppaajan kanssa. Ja muutenki niitä laseja pois silmiltä välillä tuntuu tuo Saab täällä olevan liikaakin yliarvostettu. Tottakai Saab-klubi, mitä muuta voisi olettaa mutta rajansa kaikessa.
Ymmärrän kyllä auton ostajan järkilähtöisen näkökannan, mutta minen ainakaan halua ikinä uutta autoa jos se tarkoittaa jotain saksalaista massatuotettaristos kirjoitti: Kyllä tulevaisuus on uusilla autoilla ja autoharrastusta voi tehdä sitten näiden vanhempien mallien kanssa. Saabilla on monta hyvää harrastusmallia, siispä nauttikaamme niistä.
No sehän on Volkkari, kuten on Skoda ja Seat myös. Yliarvostettu massatuote.Rattivaihde kirjoitti:Vilho123 kirjoitti: Pitääköhän kokeilla minkälainen vastaanotto tuollaisella puheella olisi esim. BMW- tai Audi-foorumilla? Jälkimmäinen merkki kun ainakin on omasta mielestäni nykyajan ylivoimaisesti yliarvostetuin merkki, varsinkin verrattuna Saabiin jonka haukkumisella on Suomessa melko pitkät perinteet.
Jälleen kerran viisaita sanoja.ristos kirjoitti:Hyvä Komppaaja!Komppaaja kirjoitti:Jotain rajaa nyt sentään vaikka kuinka olisi saabilasit päässä.....
Olen itsekin varmasti kirjoitellut nuo Saab-lasit silmilläni. Kuten tuossa aiemmin olen kirjoitteluuni puuttunutkin niin pyydän edelleen nyörästi anteeksi kaikista omista ylilyönneistäni.
Uskon, että avarakatseisuus tälläisessä harrastuksessa on paras vaihtoehto.![]()
Toivon tietysti, että joku positiivinen ratkaisu tälle omaleimaiselle automerkille löytyy. Me voidaan täällä pohdiskella keskenämme. Näillä ei liene suurta merkitystä ja siksi toivoisin keskustelun olevan toisiamme kunnoittavia ja rakentavia, sillä keskustelulla on varmasti "saabismille" positiivistä vaikutusta.
Vaikka olenkin jo ikämies, niin tuo autolla liikkuminen ei edellekään tunnu vastemieliseltä. Siksi mielellään tuolla tiellä liikkuu mukavalla ja hyvin ajettavalla autolla. Siksi olen jo 40 vuotta ajanut Saabilla. Se mikä on tilanne tulevaisuudessa, sen aika ajallaan näyttää.
Useimmat autot ovat nykyisin laadukkaita ja turvallisia autoja. Monet autotehtaat ovat voineet kehitellä tuotteitaan ilman Saabin kaltaisia kriiisejä. Siksi meidän Saabistien on reilusti hyväksyttävä, että muut ovat saavuttaneet Saabin monet hyvät ominaisuudet ja toiset menneet myös ohi.
Kyllä tulevaisuus on uusilla autoilla ja autoharrastusta voi tehdä sitten näiden vanhempien mallien kanssa. Saabilla on monta hyvää harrastusmallia, siispä nauttikaamme niistä.
Yliarvostettu merkki (makuasia...), mutta merkki jolla menee hyvin ja jota myydään ja VALMISTETAAN.....Vilho123 kirjoitti:No sehän on Volkkari, kuten on Skoda ja Seat myös. Yliarvostettu massatuote.Rattivaihde kirjoitti:Vilho123 kirjoitti: Pitääköhän kokeilla minkälainen vastaanotto tuollaisella puheella olisi esim. BMW- tai Audi-foorumilla? Jälkimmäinen merkki kun ainakin on omasta mielestäni nykyajan ylivoimaisesti yliarvostetuin merkki, varsinkin verrattuna Saabiin jonka haukkumisella on Suomessa melko pitkät perinteet.
Yhtä kaikki, kuskin huonoutta jos ei tuota saa motarinopeuteen kiihtymään, ja automaatti vielä. 0-100 km/h alle 9 sekkaa.....axp102 kirjoitti:Tre!
Oli pakko tarkistaa asia, ja näinhän se muisti petti mallin osalta. Se oli siis 520.
Piti mielenkiinnosta tsekata kuvat ja ihmettelen taas kun Saabia väitetään muovisen oloiseksi sisältä. Sitä samaa mustaa plastiikkia ne näyttää olevan kaikki muutkin. Ottamatta muuten kantaa bmw:n hyvyydestä tai huonoudesta haluan tämän todeta.axp102 kirjoitti:Tre!
Oli pakko tarkistaa asia, ja näinhän se muisti petti mallin osalta. Se oli siis 520. Mutta kamala se oli tiellä yhtä kaikki. Menkäähän hyvät ihmiset ajelemaan, siellähän se herkku vielä makaa http://www.nettiauto.com/bmw/520/3964177