
9000 2.3i Turbo Aero -91
peinu kirjoitti:Paljonkohan noita -91 9000 CD Aeroja on tehty? mahtaako olla aito Aero kysymyksessä?![]()
Enpä osaa sanoa. Hieno kuva, hieman skeptisesti kuitenkin suhtaudun tohon sanaan Aero, jos autoon on laitettu vain lisävarustesarja, kuten toi näkyvin takaspoileri, niin ei se vielä auton mallista Aeroa tee.
Takaluukussa lukee Aero jos se sellainen on.
Olis oikeesti kiva tietää paljonko noita oikeita Aeroja on tuotu Suomeen. Pitäs kääntyä Saabin maahantuojan sivuille kysymään asiaa, kyllä sieltä vastaus tulee.
Mä kans diggaisin tota Aeroa, itselläni on samanlainen kuin kuvassa, mutta ilman lisävarusteita 2,3 turbo autom.
Kerran ajelin 9000 CD Aeron (noin takaluukussa luki) perässä oli varmaan, veikkaisin -91 mallia ja yritin kurkkia mitä eroja siinä oli mun autoon verrattuna, mutta en havainnut ulkoisia eroja muita kuin lokasuojien kaaret oli syvempiä tai ulottuvampia kuin omassani. Koneessa vain pitäs olla originellina 50 hv enemmän tehoja.
Juttelin yhden ukon kans jolla oli vieressä Musta 9-5 2,3 turbo Aero ja siinä oli 250 hv, mut se sano laittaneensa siihen lisäpotkua ja nyt oli tehoja 280 hv !!! Nahka penkit ja muutenkin ylimakee.
"Sovittiin et pitää sitä kunnolla" ja tulee tarjoamaan sitä mulle 10 v kuluttua, -hehheh.
http://www.blocket.se/view/3623616.htm? ... c=1&city=0
http://home.swipnet.se/danny/aeropage.htm kertoo:
There was also a limited number of 9000 CD Aeros produced, these cars did not have any spoiler-kit but otherwise it was the same as the CC Aero.
Onko noissa -91:ssä ne helmet Aeron penkit?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ti Marras 09, 2004 19:27
- Paikkakunta: raahe
Re: 9000 2.3i Turbo Aero -91
Isolohko kirjoitti:"AJA" -lehdesä (3/90) on juttu tuollaisesta autosta.
Lehden sisällä on myös liite "SAAB mallivuonna 1991".
Mallinimi AEROsta siinä ei puhuta mitään - Suomessa autoa
markkinoitiin tuolloin nimellä 9000 2.3 TURBO S.
Jos kiinnostaa - osoite YV:nä - voin skannata jutun.
TM:n "autotieto" -taulukossa AERO näkyy vasta vuonna -94
(TM 6/94).
Muualla maailmassa "AERO" taisi olla käytössä jo aiemmin.
9000 CDEA 2.3T
höyrykone 9000 cc turbo-s #2382
9-5T kirjoitti:Taisi takapenkki kuitenkin olla normaalin mallinen?Jamppa kirjoitti:ja myös CD:hen. Meinasin silloin kun CS:ää ostin, ostaa tuommosen CD aeron, ja oli muistaakseni vm 93, siinä oli nuo hienot penkit, on mulla siitä autosta kuviakin olemassa
Ei muuten ollut, vaan oli sekin mallia aero

Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
kuva löytyi, kyllä siinä aeron penkki on takanakin.9-5T kirjoitti:EPC:stä en löytänyt sedaniin "kahden hengen" penkkiä eikä CC:n taida sopia.Jamppa kirjoitti:9-5T kirjoitti: Taisi takapenkki kuitenkin olla normaalin mallinen?
Ei muuten ollut, vaan oli sekin mallia aero
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mikä niissä selkänojissa oikeasti on erona, muuta kuin kiinnityspisteet ja toisen kaksiosaisuus?
Ei niissä varmaankaan kovin suuria mittaeroja voi olla.
Kiinnostaa lähinnä nahkasisustuksen hankintaa ajatellen. Jos mitat on samat niin kiinnityspisteiden kanssahan voi aina puljata, eikä CD:ssä haittaa vaikka selkänojassa olisikin sauma.
Ei niissä varmaankaan kovin suuria mittaeroja voi olla.
Kiinnostaa lähinnä nahkasisustuksen hankintaa ajatellen. Jos mitat on samat niin kiinnityspisteiden kanssahan voi aina puljata, eikä CD:ssä haittaa vaikka selkänojassa olisikin sauma.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Se takapenkin selkänoja CD:n
Mulla CD:ssä on tosiaan se selkänoja kiinteä ei muuten haittaa, mut kun vaihdatutin takaiskareita niin oli kaks vaihtoehtoa kalliimpi tai se halvempi tapa.
Kalliimpi (hitaampi): Otetaan selkänoja nätisti pois ja laitetaan sit yhtä nätisti takaisin, että saadaan takakontin lattiamatto pois tieltä iskareiden yläpäästä.
Halvempi (nopeampi): Otetaan mattoveitsi käteen ja tehdään mattoon ristireikä iskareiden päälle ja saadaan tällä tapaa iskarit nopeammin vaihdettua.
Kosmeettinen haitta: Nyt ne viillot näkyy molemmin puolin siinä matossa ja jos viitsin niin täytys ne jotenkin liimata tai paikata, katsotaan jos rupeaa mieltä painamaan.
Kalliimpi (hitaampi): Otetaan selkänoja nätisti pois ja laitetaan sit yhtä nätisti takaisin, että saadaan takakontin lattiamatto pois tieltä iskareiden yläpäästä.
Halvempi (nopeampi): Otetaan mattoveitsi käteen ja tehdään mattoon ristireikä iskareiden päälle ja saadaan tällä tapaa iskarit nopeammin vaihdettua.
Kosmeettinen haitta: Nyt ne viillot näkyy molemmin puolin siinä matossa ja jos viitsin niin täytys ne jotenkin liimata tai paikata, katsotaan jos rupeaa mieltä painamaan.

Re: Se takapenkin selkänoja CD:n
Mul on kans kiinteä selkänoja, samoin oli mun edellisessä CC-ysitonnisessa.. tiettävästi tässä mun CD:ssä on penkit CS:stä ja tossa vanhassa CC:ssä oli penkit CD:stä.. Eli kai ne kaikki takapenkit käy toisiinsa, mallista riippumatta..ek6149 kirjoitti:Mulla CD:ssä on tosiaan se selkänoja kiinteä
93 1.9 TTiD -11
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
-
- "Turbo"
- Viestit: 208
- Liittynyt: To Helmi 12, 2004 21:05
- Paikkakunta: Kuopio
Siihen minun "Aeroon" on vaihdettu jälkeenpäin uudemmat penkit uudemmasta Aerosta. ELi mulla on se "lepakkosatsi". Tapakenkkiä en ole vieläkään tutkinut. Aion kyllä saada sen kääntymään tavalla tai toisella. Pitää laittaa sitten tänne juttua mites kävi.
#776
Autot: 90 85 / 90i 85 / 96 64 Kulkimet: Commencal Meta 5.5, Volvo XC70 AWD D4 2014
Autot: 90 85 / 90i 85 / 96 64 Kulkimet: Commencal Meta 5.5, Volvo XC70 AWD D4 2014
Re: Se takapenkin selkänoja CD:n
Niinpä nii..9-5T kirjoitti:Rakentamalla saa aikaiseksi mitä vain.
Voi kun löytyis se takapenkki vihdoin..
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: Se takapenkin selkänoja CD:n
Jeh..9-5T kirjoitti: Allekirjoituksesta päätellen tiedät miten penkit eroaa toisistaan.
CD: persnoja ja selkänoja yhtä puuta, persnoja nousee ylös kuten muissakin malleissa, mutta selkänoja on yläkulmista pultattu kiinni auton runkoon. Kyynärnojan kohdalla selkänojassa suksiluukku.
CS: nojat kaksiosaiset, selkänojassa lukkosysteemi, joten sen saa helposti kipattua, ei suksiluukkua.
Persnojien lukitukset eroavat myös, muistaakseni CD:ssä on vain yksi lukko keskivaiheilla, kun CS:ssä luonnollisesti molemmissa osissa omat lukkonsa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 993
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku