Eli kansirempan jälkeen tonnari alko nakuttamaan. Mistä tämä voisi johtua?
Autohan on siis 2,0l 9000 turbo vm 91.
Tonnari nakuttaa
Re: Tonnari nakuttaa
Siis detonoi palotiloissa vaiko kuuluu kalkatusta yläkerrasta? Jälkimmäisessä tapauksessa onko kansiremontin yhteydessä laitettu nokkapukit oikeille paikoilleen sekä mustat ontot tai öljyuralla varustetut nokkapukkien pultit sisemmälle riville?
Kauanko moottoria on käytetty kokoamisen jälkeen?
Kauanko moottoria on käytetty kokoamisen jälkeen?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Tonnari nakuttaa
Kalkattaa varmasti kansirempan jälkeen oman aikansa. Jos kaikki on kunnossa, pitäisi kyllä hiljetä about puolessa minuutissa. Jos ei, niin sitten vaan etsimään kohtaa jossa asentaja on tupeloinut 

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Tonnari nakuttaa
yläkerrasta se kuuluu aika selvästi. nokkapukit on oikeilla paikoilla kuten myös pultit. moottoria käytetty puoli tuntia ja käyty ajamassa mutta ei hiljene. vetoja on normaalisti ja ei ole muutenkaan mitään muuta ongelmaa..
Miten muuten tulee se kampiakselin ajoitusmerkki? laitetaanko se vauhtipyörän nolla kohta niiden laatikossa olevien kahden "merkin" väliin?
Miten muuten tulee se kampiakselin ajoitusmerkki? laitetaanko se vauhtipyörän nolla kohta niiden laatikossa olevien kahden "merkin" väliin?
Re: Tonnari nakuttaa
Putsattiinko hydraulinostimia samalla, täytettiinkö öljyllä ennen paikoilleenlaittoa? Täysin tyhjentynyt ja putsaamaton, sisältä tahmeaksi pikeentynyt nostin voi jumahtaa kasaan kun sille tarjotaan oikeat edellytykset siihen. Venttiilikoppa auki ja painelemaan nostimia.
Eihän kansi ollut, tai ole vaihdettu sellaiseen vanhan malliseen johon kuuluu erilliset öljyputket nokkapukkien päälle?
Mitä kansiremppa sisälsi, työstettiinkö venttiili-istukoita tai muuta, istukoita venttiileitä vaihdettu? Venttiilin pään ja nokka-akselin laakeripinnan väli tulee olla 19,5-20,5mm, jos se on yli, ei hydraulinostimen liikerata riitä välyksentasaukseen ja seurauksena on ääntä.
Vauhtipyörän nollaviiva kuuluu siihen kahden harjanteen muodostamaan hahloon, ikäänkuin jyvä ja takatähtäin.
Eihän kansi ollut, tai ole vaihdettu sellaiseen vanhan malliseen johon kuuluu erilliset öljyputket nokkapukkien päälle?
Mitä kansiremppa sisälsi, työstettiinkö venttiili-istukoita tai muuta, istukoita venttiileitä vaihdettu? Venttiilin pään ja nokka-akselin laakeripinnan väli tulee olla 19,5-20,5mm, jos se on yli, ei hydraulinostimen liikerata riitä välyksentasaukseen ja seurauksena on ääntä.
Vauhtipyörän nollaviiva kuuluu siihen kahden harjanteen muodostamaan hahloon, ikäänkuin jyvä ja takatähtäin.