Mikä pultti oli löysällä ?
Mikä pultti oli löysällä ?
Ilmanputsarilta kun lähtee se kuminen ilmanottoletku moottorin etuosaan ja letku yhtyy metalliosaan, jonka päällä on pultti, joka menee jonkun putken läpi. Mikä on tämä pultti, joissa on reikiä varressa ? Pitääkö se olla tiukassa vai onko joku säätö ?
Saab 9-3SS 1.8t automaatti 2007
Re: Mikä pultti oli löysällä ?

Saab 9-3SS 1.8t automaatti 2007
Re: Mikä pultti oli löysällä ?
Toi on huohotusputken päätöspiste imutorveen ja sitä reikäistä pulttia kutsutaan banjopultiksi. Vedä se rannetiukkuuteen vaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Mikä pultti oli löysällä ?
Kiitos. Oli meinaan auki monta kierrosta. Ei tosin käyntiin vaikuta millään tavalla.vesa67 kirjoitti:Toi on huohotusputken päätöspiste imutorveen ja sitä reikäistä pulttia kutsutaan banjopultiksi. Vedä se rannetiukkuuteen vaan.
Saab 9-3SS 1.8t automaatti 2007
Re: Mikä pultti oli löysällä ?
Ja jos momenttiavain sattuu käsille niin oikea momentti on 24 Nm.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Mikä pultti oli löysällä ?
Momenttiavaimen on myös hyvä olla kalibroitu. Myös lämpötilalla on vaikutusta oikean kireyden saavuttamiseksi.mike kirjoitti:Ja jos momenttiavain sattuu käsille niin oikea momentti on 24 Nm.
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Re: Mikä pultti oli löysällä ?
No jätän sitten auki, ettei mee vaan väärään momenttiin.SonmH kirjoitti:Momenttiavaimen on myös hyvä olla kalibroitu. Myös lämpötilalla on vaikutusta oikean kireyden saavuttamiseksi.mike kirjoitti:Ja jos momenttiavain sattuu käsille niin oikea momentti on 24 Nm.
Saab 9-3SS 1.8t automaatti 2007
Re: Mikä pultti oli löysällä ?

Hyvä kommentti edsel58...erittäin hyvä

Ehdottaisin tässä tapauksessa suurinpiirtein 25,40265 Nm kireyttä tasan, koska tiivisteprikat ovat hyvinpitkälti lyttäytyneet ja vaatisivat sen vuoksi löijäyskäsittelyn, MUTTA tässä nimenomaisessa tapauksessa voitasiin ehkä soveltaa pelkästään tätä hieman tavanomaista suurempaa kiristysmomenttia

Jos tää ei jonkun päähän mahtunut, niin paljastettakoon heti että se oli vitsi

Re: Mikä pultti oli löysällä ?
Tais edselikin heittää jollain vitsillä tuon kommentin. Itekkään en lisää renkaisiin painetta jos joku kumi näyttää lussulta. Jos se on toiminu siihenki asti niin ei kannata pilata laittamalla lisää ilmaa liian vähän tai liikaa ilmaa.
Re: Mikä pultti oli löysällä ?
Hehheee, no tottakai se edselin viesti oli vitsi 
Kirraahan sinäkin pulttis niin pysyt kärryillä

Kirraahan sinäkin pulttis niin pysyt kärryillä
