Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Jos oikeus ei Saabin pyyntöä hyväksy niin sitten odotellaan kiinalaista ihmemiestä pelastamaan firma. Tuskin nyt sentään kiinalaisetkaan niin tyhmiä ovat, että antavat rahaa toimintaan, jolla ei ole tulevaisuutta (vai onko?).
Toisaalta jos Saab menee nurin niin ei se maailmaa kaada. Vanhoja Saabeja on pilvin pimein myynnissäkin ja useimpia varaosiakin saanee vielä vuosia.
Muistot säilyy. Ja autohan se Saabkin vain on.
Toisaalta jos Saab menee nurin niin ei se maailmaa kaada. Vanhoja Saabeja on pilvin pimein myynnissäkin ja useimpia varaosiakin saanee vielä vuosia.
Muistot säilyy. Ja autohan se Saabkin vain on.
Viimeksi muokannut HMK, Ke Syys 07, 2011 09:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Re: Saabin tulevaisuus II
Lieneekö sittenkin vain mediapeliä? Esittäytyykö Muller paremmassa valossa muiden silmissä "ollessaan riidoissa" Antonovin kanssa? Mene ja tiedä, mutta en yllättyisi tippaakaan.MRe kirjoitti:
Muller ei ole enää Antonovin kaveri... Tai päinvastoin.
Re: Saabin tulevaisuus II
Voihan koko tämä "rahat loppu" ja yrityssaneerauskin olla "mediapeliä". Saab saa ilmaista julkisuutta. Ei sillä väliä, vaikka pari alihankkijaa kippaakin.Azanovix kirjoitti:Lieneekö sittenkin vain mediapeliä? Esittäytyykö Muller paremmassa valossa muiden silmissä "ollessaan riidoissa" Antonovin kanssa? Mene ja tiedä, mutta en yllättyisi tippaakaan.
Tai sitten ei. Uskoo mihin tahtoo.
Re: Saabin tulevaisuus II
Otsikko kertonee olennaisen:
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Saab+ ... 5269165844
Ei voi muuta sanoa kuin ei hyvä.
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Saab+ ... 5269165844
Ei voi muuta sanoa kuin ei hyvä.
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
Re: Saabin tulevaisuus II
Toisaalta mitä Saab tällaisella julkisuudella tekee? Auton jo tilanneet vetävät tilauksensa viimeistään tässä vaiheessa pois. Uusia asiakkaita ei tällä varmasti tule.MRe kirjoitti:Voihan koko tämä "rahat loppu" ja yrityssaneerauskin olla "mediapeliä". Saab saa ilmaista julkisuutta. Ei sillä väliä, vaikka pari alihankkijaa kippaakin.Azanovix kirjoitti:Lieneekö sittenkin vain mediapeliä? Esittäytyykö Muller paremmassa valossa muiden silmissä "ollessaan riidoissa" Antonovin kanssa? Mene ja tiedä, mutta en yllättyisi tippaakaan.
Tai sitten ei. Uskoo mihin tahtoo.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Re: Saabin tulevaisuus II
Oma spekulaationi ei tosiaan liittynyt mitenkään "any publicity is good publicity" -hokemaan, vaan siihen, että jos Mullerilla onkin jotain täkyjä jossain vetämässä, mutta näitä ei välttämättä niin innosta Antonov -kytkökset.
Pelkkää spekulaatiota, mutta täytyy muistaa, että Antonov yksistään on monelle rehelliselle rahoittajalle aika iso punainen vaate.
Pelkkää spekulaatiota, mutta täytyy muistaa, että Antonov yksistään on monelle rehelliselle rahoittajalle aika iso punainen vaate.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Saabin tulevaisuus II
Yllättävän asiapainotteinen artikkeli vailla sen kummempia synkistelyjä. Tilanne ei nimittäin ole ollenkaan hyvä, näillä näkymin on tehdas säpissä loppuvuoden ja jos Saab tuosta nousee niin se nousee konkurssin kautta uusien omistajien johdolla, jos semmoiset jostain löytyy. Mullerilta on pelimerkit loppu, koko kesän ja alkusyksyn on etsitty fyrkkaa kivien ja kantojen alta huonoin tuloksin. Nyt kun isot alihankkijatkin (esim. IAC) alkaa kaatuilemaan, niin siinä sitä on ihmeteltävää jos nykyisten toimittajien kanssa yrittää saada vielä hommaa pyörimään.essal kirjoitti:Otsikko kertonee olennaisen:
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Saab+ ... 5269165844
Ei voi muuta sanoa kuin ei hyvä.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Saabin tulevaisuus II
Tuolta voinee lukea aiheesta hieman enemmän ja tarkemmin, niin ei tarvitse antautua arvailujen varaan ihan kokonaan!
http://inside.saab.com/press-release-sa ... anization/
Varmaan kannattaa lukea ne kolme viimeistä kappaletta silleen niinkuin huolella..
http://inside.saab.com/press-release-sa ... anization/
Varmaan kannattaa lukea ne kolme viimeistä kappaletta silleen niinkuin huolella..
Saab 9-5 Aero
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: Saabin tulevaisuus II
Kyllä se saab alkaa pyöriä vuoden alusta kiinalaisten käsissä.
kunhan saavat kopioitua suuriman osan osista.jää ruotsalaiset/gm opeliksen yli hinoitellut osan valmistajat nuolemaan näppejä.(tämä nähty jo useassa tehtaassa euroopan alueella).
ensimmäin ennuste jo toteutui ei pyöri ennen vuoden vaihdetta.huom.oma mielipide.
kunhan saavat kopioitua suuriman osan osista.jää ruotsalaiset/gm opeliksen yli hinoitellut osan valmistajat nuolemaan näppejä.(tämä nähty jo useassa tehtaassa euroopan alueella).
ensimmäin ennuste jo toteutui ei pyöri ennen vuoden vaihdetta.huom.oma mielipide.
Re: Saabin tulevaisuus II
Mikä on estänyt kopioinnin tähän asti?veini siekkinen kirjoitti:Kyllä se saab alkaa pyöriä vuoden alusta kiinalaisten käsissä.
kunhan saavat kopioitua suuriman osan osista.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Saabin tulevaisuus II
JUST NU: Saab-skulder större än väntat!
Saabs skulder till leverantörerna uppgår till drygt 2,3 miljarder kronor, vilket är väsentligt mer än vad tidigare uppskattningar gett vid handen.
Räknar man in dotterbolagens leverantörsskulder hamnar beloppet på cirka 2,6 miljarder.
_________________________________________________________
Juuri nyt: Saabin velat odotettua isommat!
Saabin velat alihankkijoille ovat hiukan yli 2,3 miljaardia kruunua
mikä on huomattavasti enemmän kuin aiemmat arviot paljasti.
Jos sisaryhtiön velat alihankkijoille lasketaan mukaan niin summa
päätyy noin 2,6 miljaardiin.
Saabs skulder till leverantörerna uppgår till drygt 2,3 miljarder kronor, vilket är väsentligt mer än vad tidigare uppskattningar gett vid handen.
Räknar man in dotterbolagens leverantörsskulder hamnar beloppet på cirka 2,6 miljarder.
_________________________________________________________
Juuri nyt: Saabin velat odotettua isommat!
Saabin velat alihankkijoille ovat hiukan yli 2,3 miljaardia kruunua
mikä on huomattavasti enemmän kuin aiemmat arviot paljasti.
Jos sisaryhtiön velat alihankkijoille lasketaan mukaan niin summa
päätyy noin 2,6 miljaardiin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Alihankkijoille velkaa 2.3 miljardia kruunua, yhteensä velkaa 6,9 miljardia kruunua. Kassassa rahaa 40 miljoonaa. Jos velkojat ovat suopeita ja Saab pääsee saneeraukseen se ehkä helpottaa. Tosin velalle juoksee koko ajan korkoa ja tilauksia pitäisi saada ja ennenkaikkea saada tuotanto käyntiin...
DI:
Enligt balansräkningen som lämnats in till tingsrätten uppgick Saab Automobiles leverantörsskulder den sista juni till över 2,3 miljarder kronor. Totalt har bolaget skulder på drygt 6,9 miljarder kronor.
Saab har enligt balansräkningen tillgångar på strax över 9,9 miljarder kronor. I kassan fanns, när balansräkningen upprättades, endast 40 miljoner kronor.
Saab har intecknade säkerheter för 5,8 miljarder kronor.
DI:
Enligt balansräkningen som lämnats in till tingsrätten uppgick Saab Automobiles leverantörsskulder den sista juni till över 2,3 miljarder kronor. Totalt har bolaget skulder på drygt 6,9 miljarder kronor.
Saab har enligt balansräkningen tillgångar på strax över 9,9 miljarder kronor. I kassan fanns, när balansräkningen upprättades, endast 40 miljoner kronor.
Saab har intecknade säkerheter för 5,8 miljarder kronor.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Re: Saabin tulevaisuus II
Olin linkannut tuon jo aiemmin, mutta kuka niitä mun jorinoita jaksaa lueskella Hyvä kuitenkin muistaa, että tuo on Mullerin (& taustajoukkojen) rustaama pörssitiedote. Kannattaa joskus lukea vaikka GeoSentricin (ex-Benefon) pörssitiedotteita, niin ymmärtää, että ne on melko usein kirjoitettu aavistuksen positiivisessa valossa.rimpula kirjoitti:Tuolta voinee lukea aiheesta hieman enemmän ja tarkemmin, niin ei tarvitse antautua arvailujen varaan ihan kokonaan!
http://inside.saab.com/press-release-sa ... anization/
Varmaan kannattaa lukea ne kolme viimeistä kappaletta silleen niinkuin huolella..
Dagens Industrin mukaan Saabilla on 6.9 Mrd SEK (n. 700 mEUR) velkoja, jotka pitäisi jotenkin järjestellä. Kinuskeilta tulee, jos tulee, 245 mEUR, jolla ei nyt ihan kovin pitkälle pötkitä. Miten tuolla rahalla saa edes tuotantoa käyntiin, kun en oikein usko, että vielä pystyssä olevat alihankkijat enää myyvät velaksi?
http://di.se/Artiklar/2011/9/7/244485/s ... 2704&rlt=0
Kaikki eivät Ruotsissakaan ole niin varmoja tuon saneeraushakemuksen läpimenosta:
http://di.se/Artiklar/2011/9/7/244473/K ... ar-i-Saab/
Jahas, core2 ja HMK ehtivät ensin...
Re: Saabin tulevaisuus II
Saabin tiedotustilaisuus suorana Peikkohattulasta 14:30 Ruotsin aikaa (15:30 Suomen aikaa).
http://di.se/Artiklar/2011/9/7/244508/V ... sforsoket/
Okko, että semmonen möötte. Yhteenveto tulee varmaan johonkin päin nettiä. Tässä pari omaa kommenttia:
- erääntyneet velat 150 m€, koko velkataakka tuon 700 m€
- velkasaneerauksen tarkoituksena saada mahdollisuus käyttää mahdolliset sisääntulevat rahat tuotannon käynnistämiseen ilman että velkojista on pelkoa. Tämä onnistuu vain, jos rahaa tulee niin paljon että ensin maksetaan erääntyneet velat ja sitten pitäisi vielä jäädä rahhoo tuotannon pyörittämiseen.
- velkasaneerauksessa valtio maksaa erääntyneet palkat, eli ei myöskään pelkoa siitä, että liitot käynnistävät konkurssiprosessia
- velkasaneerauksesta tulee päätös huomenna torstaina 14:00 Ruotsin aikaa
Summasummarum: velkasaneerauksella ostetaan aikaa, jotta kinuskien rahat tulevat sisään. Siltikin tuo 245 m€ tuntuu aika pieneltä, kun tappiota on tullut joka kuukausi kymmeniä miljoonia. No, aika näyttää.
Jos velkasaneerausta ei tule, niin sitten Mullerilla alkaa plänit olemaan lopussa, eli sitten haetaan vauhtia konkurssista.
Useaan kertaan Muller toisti sanomaa "protection from outside attacks". Ööö, siis mitä? Sulla on velkaa, ja joku haluaa omat rahansa sinulta pois. Täytyy varmaan laittaa Nordeaan viestiä, että lopettavat mun kohdalta myös nuo "ulkoiset hyökkäykset".
http://di.se/Artiklar/2011/9/7/244508/V ... sforsoket/
Okko, että semmonen möötte. Yhteenveto tulee varmaan johonkin päin nettiä. Tässä pari omaa kommenttia:
- erääntyneet velat 150 m€, koko velkataakka tuon 700 m€
- velkasaneerauksen tarkoituksena saada mahdollisuus käyttää mahdolliset sisääntulevat rahat tuotannon käynnistämiseen ilman että velkojista on pelkoa. Tämä onnistuu vain, jos rahaa tulee niin paljon että ensin maksetaan erääntyneet velat ja sitten pitäisi vielä jäädä rahhoo tuotannon pyörittämiseen.
- velkasaneerauksessa valtio maksaa erääntyneet palkat, eli ei myöskään pelkoa siitä, että liitot käynnistävät konkurssiprosessia
- velkasaneerauksesta tulee päätös huomenna torstaina 14:00 Ruotsin aikaa
Summasummarum: velkasaneerauksella ostetaan aikaa, jotta kinuskien rahat tulevat sisään. Siltikin tuo 245 m€ tuntuu aika pieneltä, kun tappiota on tullut joka kuukausi kymmeniä miljoonia. No, aika näyttää.
Jos velkasaneerausta ei tule, niin sitten Mullerilla alkaa plänit olemaan lopussa, eli sitten haetaan vauhtia konkurssista.
Useaan kertaan Muller toisti sanomaa "protection from outside attacks". Ööö, siis mitä? Sulla on velkaa, ja joku haluaa omat rahansa sinulta pois. Täytyy varmaan laittaa Nordeaan viestiä, että lopettavat mun kohdalta myös nuo "ulkoiset hyökkäykset".
Re: Saabin tulevaisuus II
Meneeköhän Nordea mukaan tohon?MRe kirjoitti:.
Useaan kertaan Muller toisti sanomaa "protection from outside attacks". Ööö, siis mitä? Sulla on velkaa, ja joku haluaa omat rahansa sinulta pois. Täytyy varmaan laittaa Nordeaan viestiä, että lopettavat mun kohdalta myös nuo "ulkoiset hyökkäykset".
Mutta asiaan nyt tuli tieto käräjiltä ettei tule mitään tietoa tänään
josko saabin hakemus hyväksytään, ja jos näin käy niin asian läpivienti
kestää vähintään sen 3-4 kuukautta, ja se tarkoittaisi myös sitä jotta
Kiinalaiset ehtisivät saamaan lupansa jos niitä nyt edes annetaan, tämä
virasto on kuulemma hitaanlainen: NDRC (National Development and Reform Commission)
(Tällä "outside attacks" Mulleri varmaan tarkoittaa kruununvoutia.)
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.