öljyä väärässä paikassa
öljyä väärässä paikassa
auto alkanut pöläytteleen mustat savut kun kiihdyttää kaasu pohjassa. epäilin ilmansuodatinta kun sitä ei ole vaihdettumuutamaan vuoteen, ainakaan viimeiseen 120tkm. suodatin oli tukossa ja öljyinen alapinnalta. mistähän öljy on voinut joutua sinne? öljyt vaihdettu vasta ja tuntuu niinkuin sen jälkeen ois alkanut savuaan. meneekö jostain letku ennen ilmanpuhdistinta josta öljy vois mennä sinne? voiko turbo aiheuttaa tuollaista?
veikkauksia ja tietoa otetaan mielelläänn vastaan
veikkauksia ja tietoa otetaan mielelläänn vastaan
NG9-5 vector Tid -11 9-5 1.9TiDS -06, 9-3ss tid vector, 900i -84(ehkämyynnissä),MB Viano
Re: öljyä väärässä paikassa
mittatikun mukaan öljyä on liikaa, siihen kierreosan alareunaan. voiskohan tässä olla syyllinen? mistä se öljy sitten pääsisi sinne ennen turboa? ei sitä siellä kovin paljoa ole, sen verran että kuitenkin huomaa että öljyä se on. käynnissä ja äänessä ei ole mitään normaalista poikkeavaa...
NG9-5 vector Tid -11 9-5 1.9TiDS -06, 9-3ss tid vector, 900i -84(ehkämyynnissä),MB Viano
Re: öljyä väärässä paikassa
Vilkaiseppa, mihin kohtaan autossasi tulee huohotusputki, luultavasti sinne imuputkeen.
Onko voinut valua siitä hiljalleen ilmansuodattimeen ne öljyt?
Onko voinut valua siitä hiljalleen ilmansuodattimeen ne öljyt?
Re: öljyä väärässä paikassa
kuinka paljon öljyä siis on liikaa? haiseeko se naftalle?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: öljyä väärässä paikassa
huohotusputki tulee siihen imuputkeen ja voi ne periaatteessa valua suodattimeen.
öljyä oli liikaa noin 0,3-0,5cm mittatikun ylämerkin yläpuolelle. nyt kun katoin niin oli ylämerkissä. öljyt ei kyllä haise normaalista poikkeavalle. savun pöläyttely jatkuu edelleen. en ole vielä saanut hommattua uutta turboa. luultavasti vika on siinä, vaikka se ei ole mitenkään erityisen väliä, olisiko vain tiivisteet menneet. toisaalta ihmetyttää tuo savun väri kun on mustaa ja olen luullut että jos turbo menee niin pitäisi olla sinertävää ja haista. pakokaasut eivät haise mitenkää öljyiselle. ja savutus ilmenee parhaiten risteyksestä kiihdyttäessä 2-vaihteella, muilla vaihteilla/nopeuksilla savutus on vähäisempää, esim 100 vauhdista jos polkaisee niin ei läheskään samaan malliin tupruttele. voisiko jokin anturi olla menny että polttoainemäärä on täysin väärä, mitään vikavaloa ei kyllä polta?
öljyä oli liikaa noin 0,3-0,5cm mittatikun ylämerkin yläpuolelle. nyt kun katoin niin oli ylämerkissä. öljyt ei kyllä haise normaalista poikkeavalle. savun pöläyttely jatkuu edelleen. en ole vielä saanut hommattua uutta turboa. luultavasti vika on siinä, vaikka se ei ole mitenkään erityisen väliä, olisiko vain tiivisteet menneet. toisaalta ihmetyttää tuo savun väri kun on mustaa ja olen luullut että jos turbo menee niin pitäisi olla sinertävää ja haista. pakokaasut eivät haise mitenkää öljyiselle. ja savutus ilmenee parhaiten risteyksestä kiihdyttäessä 2-vaihteella, muilla vaihteilla/nopeuksilla savutus on vähäisempää, esim 100 vauhdista jos polkaisee niin ei läheskään samaan malliin tupruttele. voisiko jokin anturi olla menny että polttoainemäärä on täysin väärä, mitään vikavaloa ei kyllä polta?
NG9-5 vector Tid -11 9-5 1.9TiDS -06, 9-3ss tid vector, 900i -84(ehkämyynnissä),MB Viano
Re: öljyä väärässä paikassa
Tarkasta ilmamassa mittarin likaisuus. Musta savutus johtuu yleensä liian rikkaasta seoksesta. Allekirjoituksen vääränmerkkisellä saa kaista täyteen mustaa savua halutessaan, mutta se on on itse säädettävissä.
Toinen tukkeentuva/likaantuva paikka on ahtopaineanturi imusarjassa.
Toinen tukkeentuva/likaantuva paikka on ahtopaineanturi imusarjassa.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: öljyä väärässä paikassa
Mårå
Niin, ja tarkista myös että ahtolinja(letkut ja välijäähdytin) ovat kunnossa. Voisi viitata ahtovuotoon.
Niin, ja tarkista myös että ahtolinja(letkut ja välijäähdytin) ovat kunnossa. Voisi viitata ahtovuotoon.
Re: öljyä väärässä paikassa
Nuts kirjoitti:Mårå
Niin, ja tarkista myös että ahtolinja(letkut ja välijäähdytin) ovat kunnossa. Voisi viitata ahtovuotoon.
Tälle myös ääni, itselläni oli vastaava vika aikoinaan.
Oli haljennut se ahtimelta lähtiessä ihan ensimmäinen alle 10cm pitkä letku.
Uusi orkkis oli ~50e, hydrauliikkaliikkeestä saa korvaavan 5€.
Re: öljyä väärässä paikassa
ahtolinja tutkittu. välijäähdytin oli haljennut, on korjattu ja vika ei korjaantunut. alussa savutus oli vähäisempää mutta nyt taas savuttaa. miten tuota ilmamassamittaria voi puhdistaa ettei se hajoa. ilmeisesti siellä sisällä on jotain karvoja/lankoja jotka menevät helposti poikki. missä se ahtopaineanturi tarkalleen ottaen on? voisi sen varalta vaikka tarkistaakkin. minunkin mielestä vika on siinä että on liian rikkaat seokset. pitäs vain tarkistaa kaikki anturit.
NG9-5 vector Tid -11 9-5 1.9TiDS -06, 9-3ss tid vector, 900i -84(ehkämyynnissä),MB Viano
Re: öljyä väärässä paikassa
Minkäänlaista omakohtaista kokemusta omaamatta tällaisia olen kuullut käytettävän:
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/606082/0
Lanka on käsittääkseni aika herkkä, en oikein tiedä, että paljonko sitä kärsii suhuutella, rapata ei ainakaan kannata.
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/606082/0
Lanka on käsittääkseni aika herkkä, en oikein tiedä, että paljonko sitä kärsii suhuutella, rapata ei ainakaan kannata.
Re: öljyä väärässä paikassa
tais vika olla ahtopaine anturissa. se puhistettu ja savuja ei ole ainakaan vielä näkynyt. mitä nyt eka päivänä puhistuksen jälkeen, taisi vain poltella vanhat karstat pois... tilannetta seurataan
NG9-5 vector Tid -11 9-5 1.9TiDS -06, 9-3ss tid vector, 900i -84(ehkämyynnissä),MB Viano