Huomasin äskettäin että ei takaluukussa olevat olevat valot eikä ovien lätäkkövalot pelaa. Pikanen tarkistus että polttimot ehjät ja sulakkeet kunnossa. Onko valoilla joku yhteys ja missä vika? Sama rele? Aero wagon -00
Niin ja onko joku tuikkinut noihin ledipolttimoita tilalle? En vielä ole viitsinyt kokeilla miten esim motonetin halpis polttimot pelittää mutta kontilla tulee useasti käytyä ja varsinkin näin pimeillä olisi hyvä jos sielä olisi oikeasti reilusti valoa saatavilla. Wagoni kun on minulle suht uusi kapistus niin onko sinne edes muita valoja kuin luukussa olevat ja takapenkin puolella oleva kattovalo?
Joskus bemariin ( ) laitoin ledinauhaa kupujen taakse ja ne ainakin toi ihan mukavasti valoa huomioiden että kärryssä oli mustat nahat jotka söi kuitenkin valoa aika paljon. Oli vaan se nauha suht tyyristä verraten että jos pelkillä laadukkailla polttimoilla selviää.
Saab 9-5 2.3tA4 stg1 Sedan -98
Saab 9-5 2.3Aero M5 Wagon -00
Takaluukun johtosarjassa voisi olla häikkää, sen nyt voisi aluksi tarkastaa. Olen vaihtanut sisustan valaistuksen ledilliseksi.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Itsekkin päivitin led-valot kaikkialle sisälle hanskalokeroa myöten.
Tuli todella omasta mielestä aika hyvät.
Kävivät suoraan alkuperäisten tilalle.
Tuolta tilasin
En nyt sen kummemmin kerinnyt tänään perehtyä mutta pitääpä toi kytkin ja johdot katsoa. Mutta onko noilla joku yhteys lätäkkövaloihin? Sen huomasin että apparinpuolen takapenkin lätäkkövalo palaa mutta muut eivät vaikka polttimo on ehjä.. Ideoita? Ja sen verran vielä että kuskin lätäkkövaloon kun yritin asentaan motonetin ledipolttimoa niin räpsäytti polttimon rikki. Uusi hehku ei siis kärvenny eikä tapahdu mitään.
Lisäksi kävin hakemassa biltemasta motonetin polttimoihin verrattuna astetta rankempia ledipolttimoita eivätkä suostu toimimaan kattovaloissa. Polttimossa lukee vaan 12v ja on kooltaan sama kuin orkkislanka. Mikähän sielä mättää?
Saab 9-5 2.3tA4 stg1 Sedan -98
Saab 9-5 2.3Aero M5 Wagon -00
Rafu kirjoitti:Vikana todennäkösesti takaluukun lukossa oleva kytkin. Näin ainakin omassa.
Omassa wagonissa on myös ilmeisesti tuo kytkin viallinen kun kaikki kontin ja luukun valot ovat pimeänä eikä mittaristossakaan näy kontin avaaminen. Mitäs tuolle on tehtävissä, onko helposti/edullisesti vaihdettava osa?
#2029 Kari Kutuniva
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
No ei helvata että tulee valot kalliiksi jos näin on. Kyllähän joku on varmasti ranettanut toimivan patentin? En vielä ottanut verhoilua pois mutta siis onko kyseessä siis ihan lukkopesän sisuskalujen joukossa oleva kytkin?
Saab 9-5 2.3tA4 stg1 Sedan -98
Saab 9-5 2.3Aero M5 Wagon -00
Menee kohta rakettitieteeksi. Mistä tiedän että onko dice viallinen? Onko joka valolle (esim. joka lätäkkövalolle) oma kuormitussuoja? Konttihan menisi vaan ottamalla kaikki polttimot pois ja läpsimällä yks kerrallaan takasin mutta lätäköissä kuitenkin yksi palaa.
Saab 9-5 2.3tA4 stg1 Sedan -98
Saab 9-5 2.3Aero M5 Wagon -00
Rautakaupan pihassa onnistuin huitaisemaan -02 wagonin luukun kiinni siten, että salpa oli lukittu-asennossa. Siitä lähtien vankkuri on ollut sitä mieltä, että luukku on auki ja valo palaa kojelaudassa sekä tavaratilassa vaikka lukko pelittää rasvauksen jälkeen. Just nyt ei ole aikaa ryhtyä purkamaan lukkoa ja valot pitäisi saada sammumaan. Pitääkö nyhtää kolme polttimoa pois vai onko joku muu konsti dicen huijaamiseksi. Onko kukaan entisöinyt menestyksekkäästi lukon yhteydessä olevaa katkaisinta?
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)