Wolgsvagen passat

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
ap160
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Su Joulu 26, 2010 10:41

Wolgsvagen passat

Viesti Kirjoittaja ap160 »

-90-95 vuoden 1.8 turbo passateista kokemuksia kaivattaisiin Huonot ja hyvät puolet kun olisin ostamassa mutta kun ei paljon kokemusta passateista. Kiitän etukäteen kaikista vastauksista sp:ap160@hotmail.com PS:96 farkulla ajetaan kesät
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Wolgsvagen passat

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Passat 1.8t tuli markkinoille vasta -97.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Wolgsvagen passat

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Tuolta

http://www.vagarena.fi/index.php?board=151.0

Ja ihan omakohtainen kokemus, parempi pysyä kaukana moisesta laitoksesta.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1240
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: Wolgsvagen passat

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Hauskasti olet tuon otsikon kirjoittanut... :D
kadetti
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 18:47
Paikkakunta: savonlinna

Re: Wolgsvagen passat

Viesti Kirjoittaja kadetti »

Yhden 1.8t pasuunan kokemuksella voisin todeta että hyvä auto JOS sattuu toimimaan...
- tukivarsia saa vaihdella kohtuu tiuhaan
- AEB-kone ainakin järkyttävän kova syömään öljyä. Puolet öljyistä eli n.2l/n7tkm oli merkkihuollon mielestä täysin normaalia 8O
- omassa ainakin jatkuvasti jotain pikkuvikaa esim. virtalukko täysin jumissa, ovet ei kestä pakkasella kiinni ja milloin mikäkin lirpake tai lärpäke rikki...
- hyvänä puolena voisi tietysti sanoa että jos ei puhdista akun alla olevia vedenpoistoreikiä niin sateella saa ilmaisen lattia- ja jalkapesun :D
Ja tarinan passattihan oli -97 jolla sain kokea VAGismin ihanuutta kilometreillä 164tkm-181tkm.

Ps. jos jostain syystä passattiin päädyt niin minulta saat edullisesti t.muukkosen tekemän lastun...
9000 2.0t -97
aero
-
Viestit: 9119
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Wolgsvagen passat

Viesti Kirjoittaja aero »

kadetti kirjoitti: - AEB-kone ainakin järkyttävän kova syömään öljyä. Puolet öljyistä eli n.2l/n7tkm oli merkkihuollon mielestä täysin normaalia 8O
Ymmärtääkseni VAG:n manuskoissa on ihan vakiokamaa lause, joka mulla luki Audin ohjekirjassa. Tuo lause kertoo, että jopa 1l/1000km öljynsyönti on aivan normaalia (tarkkaa sanamuotoa en muista). Tiettävästi se on lähinnä vastuuvapauslauseke, jolla kaikki rempat alle tuon voidaan ainakin ensikäteen hylätä takuun ulkopuolelle...
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Re: Wolgsvagen passat

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Tuskin se paljoakaan paskempi auto on kokonaisuutena kuin ng900/og9-3, mutta mahtuu ainakin täysikasvuiset istumaan ohjaajan paikalle. Pientä kiusaa löytyy kaikista automalleista tietenkin, osa piirustuslaudalta lähtöisin ja osa omistajien laiminlyönneistä. Molemmilla olen jonkin verran ajellut. Jos pitäisi tästä paikasta valita, että -97 900 2.0t vai -97 Passat 1.8T niin jälkimmäinen ilman hetkenkään epäröintiä. Sori... :oops:
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Wolgsvagen passat

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Ja tällaista iltapuhdetta....pasuunan kanssa.
Hapettuneita johtimia laitos täynnä, murtuneita juotoksia yms...

http://www.passatworld.com/forums/42-cl ... olved.html
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1542461
http://www.passatworld.com/forums/68-b5 ... d-ccm.html
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Re: Wolgsvagen passat

Viesti Kirjoittaja Jussi »

9000CD23T kirjoitti:Ja tällaista iltapuhdetta....pasuunan kanssa.
Hapettuneita johtimia laitos täynnä, murtuneita juotoksia yms...

http://www.passatworld.com/forums/42-cl ... olved.html
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1542461
http://www.passatworld.com/forums/68-b5 ... d-ccm.html
... eli ihan sitä samaa mitä muidenkin autojen kanssa.

Täältäkin on hyvin helppo kerätä linkkikooste, joka osoittaa aukottomasti että huohotinvamma räjäyttää kaikkien Saabien moottorit ja DI-kasetti jättää tielle vähintään kuukausittain.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5867
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Wolgsvagen passat

Viesti Kirjoittaja tturku »

Itse omistin -98 passatin 1.9tid koneella noin puolenvuoden ja 20-30tkm ajan. Auto oli loppuunajettu ja huonosti pidetty parintonnin romu. Oli sekä hyviä että huonoja puolia. Vaikka autolla oli melkein puolimiljoonaa rullattu, oli se erittäin hyvä ajaa meni kuin juna, jota ei voi saabista sanoa. Mihinkäänhän se ei kulkenut tosin ja turbo oli ihan loppu. Varustetasoltaan se oli karvalakki, mitä nyt sähköikkunat edessä ja keskuslukitus. Paremmin varusteltuna yksilönä varmasti olisi voinut käyttää ja omistaa pidempäänkin. Jos verrataan og9-3 seen niin voisi kiteyttää vaikka näin:

+ alusta, paljon tukevampi menemään kuin saab
+ yksi kätevä toiminto jota saabista ei löydy. Avaimella kuskinovesta sai ikkunat auki ja kiinni kaikki (kätevää kuumalla säällä kun sai ennen autoon hyppäämistä kuumimmat ilmat pois) tätä tosin tartti myös kun ovet jäätyivät kiinni ensin niin että ei saanut auki ja sitten kun sai auki ei saanut kiinni pysymään kunnes sulivat ja taas sen jälkeen et saanut auki. Huvitti yleisöä kerran mm. Motonetin pihassa kun hypin ikkunan kautta ulos autosta jotta pääsin kaupoille. Serkulla ollut pitkään ja sanoikin että ei missään nimessä saa ajaa autoa talvella sisätiloihin/ halliin ja ei kannata pestä...
+Dieselin kulutus, vaikka passat on huomattavasti isompi auto niin kulutus oli 6 litraa, saab vie samalla ajolla litran enemmän.
+ tilat, on paljon ja joka suuntaan.
- Sähköviat, jotka mm. lukoissa
- Todella surkeat valot, tosin umpiot heikossa hapessa mutta saabin valot pesee mennen tullen
- Saabin varustetaso samanhintaisessa autossa on valovuoden parempi
- Saabin kuljettajan hallintalaitteiden sijoittelu pesee mennentullen vagin.
- Suorituskyky verrattuna saab, tosin saahan noita tehokkaammalla moottorillakin.

Kummassakin autossa hyvät ja huonot puolensa. Ehkä passattia pitäisi verrata ennemmin kuitenkin femmaan.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Wolgsvagen passat

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

tturku kirjoitti:... Mihinkäänhän se ei kulkenut tosin ja turbo oli ihan loppu. .
Miten diagnosoitiin "loppu" ollut turbo?
Itse en ole tavannut vielä sellaista turboa, joka "loppu" ollessaan ahtaisi ollenkaan, joten ei liene kovin kumma jos ei kulkenut. Koitappa vaikka jumittaa Saabista turbo ja kokeile kuinka kovvoo kulkee (omakohtaista kokemusta ajamisesta kiinni leiponeella Garretilla 2.3T tontussa --> kulkee varmasti huonommin kuin esim 1.9TDi Passat).

Yleensä nuo hyrrät hajoavat laakista (=ei kehitä yhtään ahtopainetta) tai alkavat savuttaa niin perkuleesti, että ei niillä enää kehtaa kylillä munkkia heittää vaikka ahtoja löytyiskin...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5867
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Wolgsvagen passat

Viesti Kirjoittaja tturku »

Diagnoosin teki joku vag huolto uudelle omistajalle joka osti auton vikalistan kera. Söi ja vuoti öljyä moottoritilaan sen verran että leimamies ei tykännyt enään. Kyllähän se ahtoi vielä. Tosin tuli sillä ajettua ilman ahtojakin pari kertaa kun IMMU kettuili. Silloin sai hakea alamäkeä että sai 110 km/h mittariin, tiedä sitten kumpi on laiskempi, tonnari vai toi. Tosin tädiltä löytyy nokileka mese, jossa ei ole turboa, ja sitä hitaampaa autoa en vielä ole ajanut/ istunut kyydissä. Olisko 0-100 km/h joku 30-40 sekkaa...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
veltto
"Ruisku"
Viestit: 150
Liittynyt: Ma Touko 21, 2007 02:13
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: Wolgsvagen passat

Viesti Kirjoittaja veltto »

Omistin tuollaisen -97 1.9tdi passatin joskus ja ajoin sillä 170-315 tkm välin. 93 SS Saabilla ajoin välin 175-326 tkm. Joten kokemusta on :roll: Täytyy todeta että Saabia korjasin paljon enemmän kuin Volkkaria.
Etupään tukivarret tuossa on kulutustavaraa mutta eipä ne kovin kalliitakaan ole ja ajettavuus on hyvä. Mulla jäi tästä autosta kyllä ihan hyvä maku :D
#3655
rimpula
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2010 15:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Wolgsvagen passat

Viesti Kirjoittaja rimpula »

Moi,

Itse vaihdoin -98vm 1.8T farmari passatin keväällä 9-5 Sportwagon Aeroon ja eroa on kuin yöllä ja päivällä.
Passat on ihan suht ok auto, jos ei tosiaan autoaan pese talvella tai anna sen kastua ennen yö pakkasia. Ovet ja lukot on jäässä vaikka mitä öljyä sinne tunkisi. Öljyä ei koneeseen tarvinnut lisäillä n. 10tkm vaihtovälillä.
Toinen asia on sitten se helvetin heikko etupää (etupään ylätukivarret joita saa uusia 10000km välein) Hovi korjaaja nauroikin kun ensimmäistä kertaa vein auton koiranluiden vaihtoon.. Tuumasi, että eipä nuo ole edes koiranluita kananluut on lähempänä. Ymmärsin vitsin kun vuoden päästä vein uudestaan..

Suht mukava ajettava passatti on, 9-5 on kuitenkin jämäkämpi ja vakaampi ajettava.
Tilat ovat samaa luokkaa, yhtä täynnä on molemmat autot olleet mökkireissulle lähdettäessä.
Kulutuksesta sen verran, että Passatin 1.8T vei sekalaisessa 8,5-9l/100km ja Aero +100 hp, "isompi" ja painavampi auto ja leveämmillä renkailla kuin passatissa menee se 9-9,3l/100km sekalaisessa. Molemmat autot manuaali askilla.
Maantiellä passat mielestäni häviää Saabille kulutuksessa.
Isompia vikoja minulla ei Passatin kanssa ollut yli kolmen vuoden ja n. 40tkm aikana, kun luovuin autosta oli mittarissa lähes 150tkm.
Saab 9-5 Aero
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Wolgsvagen passat

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Öljyä ei koneeseen tarvinnut lisäillä n. 10tkm vaihtovälillä.
Jaa laatu on sitten heikentynyt tuosta.
2010 Golf Variant 1.4TSI 20t = 1/2L.
( huoltoväli 30t. 8t vielä matkaa ensimmäiseen huoltoon )
Mutta eihän tuo pasuuna olekkaan....mutta vag kuitenkin.
että jopa 1l/1000km öljynsyönti on aivan normaalia
Ja 30t huoltovälillä tuo tarkoittaa 30L.
No huh huh...
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin