Kun käynistän auton aamulla, niin se muutaman sekunnin jälkeen työntää hiukan tumman harmaata savua. Kun auto saavuttaa käyntilämmön, savutus häviää. Vedessä, enkä öljyssä ole huomannut muutoksia. Turbo on mennyt vain muutaman tuhannen km ja huohottajan takaiskuventtiili on vaihdettu uuteen ja samoin se toinen siinä lähellä on tarkistettu. Vinttilikopan kanssessa olevat käyrät putket olivat aika tukossa ja ne puhdistettiin, samoin tarkistettiin öljynpalautusputkien vetävyys.
Olisiko jollain ideaa, mistä alkaa etsimään ko savuntuksen syytä. Kiitos etukäteen.
Auto on vm 2000 2,3 t
9-5 tuprautta seuraavasti
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 93
- Liittynyt: Ti Tammi 27, 2009 17:44
Re: 9-5 tuprautta seuraavasti
Häviääkö jäähdytysnestettä... edes minimaalisen vähältä tuntuvaa määrää?
Saab 9-5 3.0t V6. 45000 km konerempan jälkeen... Kerrassaan mukava peli!
Opel Vectra 2.2 DI toinen GM:n tuote toimii hyvin, mutta se turbon puute...
Cadillac SRX 3.6 kolmas GM:n tuote. Tässä ei turbon puute haittaa paljoa :)
Opel Vectra 2.2 DI toinen GM:n tuote toimii hyvin, mutta se turbon puute...
Cadillac SRX 3.6 kolmas GM:n tuote. Tässä ei turbon puute haittaa paljoa :)
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 93
- Liittynyt: Ti Tammi 27, 2009 17:44
Re: 9-5 tuprautta seuraavasti
Olen yrittänyt seurata veden kulutusta, mutta en osaa päätellä, olisiko vähentynyt. Ei ainakaan viiemeisen 500 km aikana. Kun minulta kajahti turbo aikoinaan, sen antoi sinisen valkeaa savua ja paljon. Tämä on taas sellaista ihmeellisen tumman harmaata.
Re: 9-5 tuprautta seuraavasti
Nyt ku kelit viilenee, niin pakokaasukin näkyy selvemmin. Ite luulin toisen autoni koneen luovuttaneen ihan täysin, kun yks syksy oli tosi kostea aamu ja vähän enemmän polkaisin kylmällä koneella mäessä. Seutu savua täynnä. Säikähdyksellä selvisin. Vesihöyryähän siinä pakokaasussakin on melkoisesti, joka tosiaan näkyy etenkin kylmällä koneella vielä selvemmin. Ite olisin huolissani vasta, jos öljyä tai jäähdytysvettä alkaa kulumaan. Näissä kattivehkeissä tosin lievät öljynkulutussavut näkyy vain kylmällä katilla, eli voihan siellä olla jotakin oireilua. Öljysavut kyllä haiseekin sille samalle kuin 80-luvun japskeistakin tulee, joten ei muuta kun nuuhkimaan mitä se voisi olla...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 9-5 tuprautta seuraavasti
Minäkin odottaisin niitä hieman kylmempiä kelejä. Allekirjoittaneella oli aikoinaan yhdessä ajoneuvossa aivan minimaalinen vedenkulutus, lähes huomaamattoman pieni. Pakkaskelillä kuitenkin ensimmäisten satojen metrien aikana vaikutti olevan hieman normaalista poiketen valkoista savua ilmassa. Kun sitten ryhdyin kansiremonttiin ihan muista syistä. sain korjaamolta tylyn tuomion: Särötarkastuksessa olivat löytäneet selvän hiushalkeaman yhden pytyn venttiilien väliltä. Siinä selvisi sitten tuokin savutus...
Saab 9-5 3.0t V6. 45000 km konerempan jälkeen... Kerrassaan mukava peli!
Opel Vectra 2.2 DI toinen GM:n tuote toimii hyvin, mutta se turbon puute...
Cadillac SRX 3.6 kolmas GM:n tuote. Tässä ei turbon puute haittaa paljoa :)
Opel Vectra 2.2 DI toinen GM:n tuote toimii hyvin, mutta se turbon puute...
Cadillac SRX 3.6 kolmas GM:n tuote. Tässä ei turbon puute haittaa paljoa :)