missä vika kun satku vaihtaa ite valoja
missä vika kun satku vaihtaa ite valoja
eli kun on pitkät päällä niin hetken pysyy päällä ja vaihtaa takaisin lyhkäselle..onko katkaisijassa vai releessä vika
900C vuosimallia 88
900C vuosimallia 88
BMW 525iA Touring Executive
Sulakeboksista tarkista ajovaloreleen liittimet. Ne siellä pätkii, en muista tähän hätään mikä niistä johdoista.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
valot vaihtuu itsekseen
joo, noi valoreleet tuppaa hajoileen, tai sit sul on tosta autopilotista joku jalostuneempi ( lähestymiskohtaamistutkalla) varustettu versio, hitsi mikä vitsi....
terv stara
terv stara
Juh, kuten dimebak mainitsi, liittimissä voi hyvinkin olla vikaa, tai sitten releessä itsessään. Toisella releellähän asia on helppo tarkistaa.
Jos ajovalorele on asennettu hiukan liiallisella voimalla paikalleen (etenkin jos lattaliittimet ovat ottaneet osumaa ja ovat hiukan vinossa), se tekee pahaa sulakerasian pohjalevyssä oleville abikoille. Eräässä satkussa rele oli työntänyt pari liitintä edellään pois paikoiltaan, ja kontakti oli erittäin epävarma. Liittimen lukituspiikki piti taittaa alkuperäiseen muotoonsa ja liitin survaista takaisin paikoilleen. Noh, liittimet on helppo tarkistaa, kaksi ruuvia irti ja sähkökeskuksen levy nousee pois.
Releessäkin voi olla vikaa, sellainen yksilö tuli vastaan joka halusi toisinaan välttämättä jumittaa pitkät päälle, jolloin pimeällä piti vaihtaa vastaantulijoiden näkökykyä säästääkseen huomiovaloille...
Jos ajovalorele on asennettu hiukan liiallisella voimalla paikalleen (etenkin jos lattaliittimet ovat ottaneet osumaa ja ovat hiukan vinossa), se tekee pahaa sulakerasian pohjalevyssä oleville abikoille. Eräässä satkussa rele oli työntänyt pari liitintä edellään pois paikoiltaan, ja kontakti oli erittäin epävarma. Liittimen lukituspiikki piti taittaa alkuperäiseen muotoonsa ja liitin survaista takaisin paikoilleen. Noh, liittimet on helppo tarkistaa, kaksi ruuvia irti ja sähkökeskuksen levy nousee pois.
Releessäkin voi olla vikaa, sellainen yksilö tuli vastaan joka halusi toisinaan välttämättä jumittaa pitkät päälle, jolloin pimeällä piti vaihtaa vastaantulijoiden näkökykyä säästääkseen huomiovaloille...
M93 9000 CS Aero (KA)
Mäksä kirjoitti:taitanee olla rele kyl mennyt koska eilen teki ekan kerran ja auto sentään ollut jo meillä monta vuotta
Minulla oli sama ongelma omassa saab 900i -88. Ja rele pimahtanut. Ja sitä relettä olikin sitte vaikea löytää. Motonet ei enää myy sitä samoin ei varaosa liikeet (harakiri) paikosta. saabilta kylläkin ja hinta .
Mutta täältähän sain ostettua Mimmiltä. Joten kiitos Mimmi releestä... toimii hyvin.
Kokeile jos Mimmillä olisi toinen relee vielä jos et muualta sellaista saa.
Edellyttäen tietenkin että vika on siinä.
Mulla kärvähti satkun valorele tuossa loppukesästä ja tuskailin myös uuden hankinassa. Mistään harakiri-putiikista ei löytynyt ja Tampereen Metro-autosta en edes viitsinyt mennä kyselemään hintaa. Onneksi olimme kaverin kanssa menossa Teivon raviradalle rompetorille, josta sitten heti ekasta kojusta löytyikin lähes käyttämättömän näköinen rele kympilläMinulla oli sama ongelma omassa saab 900i -88. Ja rele pimahtanut. Ja sitä relettä olikin sitte vaikea löytää. Motonet ei enää myy sitä samoin ei varaosa liikeet (harakiri) paikosta. saabilta kylläkin ja hinta .
Mutta täältähän sain ostettua Mimmiltä. Joten kiitos Mimmi releestä... toimii hyvin.
Kokeile jos Mimmillä olisi toinen relee vielä jos et muualta sellaista saa.
Edellyttäen tietenkin että vika on siinä.
Onneksi huomasin releen hajoamisen ajoissa, se oli ollut aika kuumana ja hieman sulattanut sulakerasian pohjaa liittimien ympäriltä. Mahtaakohan tuosta tulla ongelmia jatkossa?
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
9000 CDE 2,3lpt 1996
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus