Minuteman kirjoitti:Ei varmaan ole helppoa löytää, onhan sanojensa mukaan sen verran kovahermoinen agentti että jättelee vain lappuja.

Tuskin on helppoa, mutta katotaan, on tässä jotain pientä toivoa olemassa.
VKe kirjoitti:Kyllä sä varmaan tiedät mikä auto se oli kun tunnistit tilanteen 40 km/h tielle ja jarrupolkimen puoleenväliin painamiset...?
Se 40 on veikkaus, joka perustuu siihen, että
useita autoilijoita selkeästi häiritsee, kun tuossa kodin kulmilla ajelen rajoitusnopeutta. Mm. jotkut naapurikylän asukkaat tiettävästi käyttävät tuota meidän kylän tietä oikoreittinä koska "siinä voi ajaa niin kovaa kuin uskaltaa, kun ei siellä sakkoja saa" (tämä erään työkaverin suusta kuultuna). Jarrua mulla taas ei ole tapana painaa yli puolivälin, ellei ihan oikeasti tarvi - etenkään mikäli joku tulee lähellä takana.
Todennäköisin skenaario on, että joku on tullut perässä puskuria nuollen kun olen ollut menossa kotiin ja yllättynyt siitä, että hidastan ennen kääntymistä tiehaarasta (joka tulee kyllä melko pian tiukan mutkan jälkeen, mutta ei aiheuta mitään ongelmia sallitulla 40km/h nopeudella) pihatielle. Tätä veikkausta tukee sekin, että lappu on kannettu postilaatikkoon eikä esim. lähetetty postissa. Mutta voihan tosiaan olla, että olen esim. yllätystilanteessa jarruttanut tiukasti ja yllättänyt oikeasti takanatulijan - en ole täydellinen ja teen minäkin virheitä - jos joku on sellaisen oikeasti huomannut, olisi paljon helpompi analysoida se jos tietäisi koska ja missä sen olen tehnyt.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla