Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Tää noormarkun sähääjä Rekka lastattu täyteen betoniharkkoja, kuski humalassa ja liikenneympyrästä kaiteeseen melkein läpi ja pyörätienalikulun päälle ... ei jumalauta äly hoi !!
tyypillinen perjantai noormarkussa !
tyypillinen perjantai noormarkussa !
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
georgahti kirjoitti:onkse nykyää kaupungiosa? ku o tullu nii harvakseltaa käytyy kotopuales, ettei enää meinaa pysyy kärryil mitä kaikkee siäl tapahtuu..Rene-Rane kirjoitti:...
tyypillinen perjantai noormarkussa !
Osa poria on, ollut vuoden 2010 alusta asti oltu. eli nykyisin jonkunsortin kaupungin osa, samalla lailla kun lassila oli edesmenneelle Noormarkun kunnalle
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
http://omakaupunki.hs.fi/helsingin-pita ... tso_kuvat/
Äärimmäisen inhottava silta, kun meni taas rikkomaan hyvän auton. Pitäisiköhän purkaa?
Äärimmäisen inhottava silta, kun meni taas rikkomaan hyvän auton. Pitäisiköhän purkaa?
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Vetää sanattomaksi
http://www.youtube.com/watch?v=UBDgUdbL ... 4&index=22
http://www.youtube.com/watch?v=tfF95PjA ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=UBDgUdbL ... 4&index=22
http://www.youtube.com/watch?v=tfF95PjA ... re=related
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
näppärästi kyllä kaveri videolla peruutteli auton takaisin poistumis ramppiin vaikka henkilöautot antoikin niin auliisti tilaa
veikkaanpa että tais kuski olla kyllä aikapahasti eksyksissä
vaikka sattuuhan sitä vieraalla maalla liikuttaessa huonoilla kartoilla
veikkaanpa että tais kuski olla kyllä aikapahasti eksyksissä
vaikka sattuuhan sitä vieraalla maalla liikuttaessa huonoilla kartoilla
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Ethän tosissasi väitä, että sille ääliölle olisi pitänyt tilaa antaa?jusa_71 kirjoitti:näppärästi kyllä kaveri videolla peruutteli auton takaisin poistumis ramppiin vaikka henkilöautot antoikin niin auliisti tilaa
veikkaanpa että tais kuski olla kyllä aikapahasti eksyksissä
vaikka sattuuhan sitä vieraalla maalla liikuttaessa huonoilla kartoilla
Onhan se toki mahdollista, että kyseessä on ainoa ramppi seuraavan 40 000 kilometrin matkalla, jolloin auto oli ihan välttämätöntä saada juuri siinä ympäri eikä esim. ajaa seuraavasta rampista takaisin... Mutta mitä sitä nyt suotta ajattelemaan.
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
olisi saattanut olla seuraavaan ramppiin matka satakin kilometriä. mene ja tiedä sitten kun ei ole tietoa kuvauspaikasta.
ja ajoaika lakien kanssa kun pitää taiteilla niin saattoihan se olla että aika ei sinneasti olisi riittänyt ja palaamisesta puhumattakaan ja lepopaikoistakaan kun ei välttämättä ole tietoa.
no pelkkää spekulaatiota kun ei tiedä syytä miksi teki noin.
tilaahan ei kannata antaa tollaiselle. mutta takulla ottaa sen jos sikseen tulee.
kuten tässäkin tapauksessa.
hitaasti maltinkanssa pikkuhiljaa ja avot tie poikki ja tilaa on taas mennä reippaasti
mutta pakkomyöntää että vaarallisessa paikassa temppunsa teki.
suuremman riskin kyllä teki noi jotka lähti ajamaan vastakarvaa ja etsimään kääntö paikkaa
ja ajoaika lakien kanssa kun pitää taiteilla niin saattoihan se olla että aika ei sinneasti olisi riittänyt ja palaamisesta puhumattakaan ja lepopaikoistakaan kun ei välttämättä ole tietoa.
no pelkkää spekulaatiota kun ei tiedä syytä miksi teki noin.
tilaahan ei kannata antaa tollaiselle. mutta takulla ottaa sen jos sikseen tulee.
kuten tässäkin tapauksessa.
hitaasti maltinkanssa pikkuhiljaa ja avot tie poikki ja tilaa on taas mennä reippaasti
mutta pakkomyöntää että vaarallisessa paikassa temppunsa teki.
suuremman riskin kyllä teki noi jotka lähti ajamaan vastakarvaa ja etsimään kääntö paikkaa
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
siinäpä pähkinä purtavaksi9-5T kirjoitti:Tiedäthän oikeasti mitä pitää tehdä jos ajoaika loppuu kesken motarin? Ajoaika lain noudattaminen ei oikeuta rikkomaan toista.jusa_71 kirjoitti:ajoaika lakien kanssa kun pitää taiteilla niin saattoihan se olla että aika ei sinneasti olisi riittänyt ja palaamisesta puhumattakaan ja lepopaikoistakaan kun ei välttämättä ole tietoa.
no pelkkää spekulaatiota kun ei tiedä syytä miksi teki noin.
ja huomaa kirjoittamasi lause.
MITÄ PITÄÄ TEHDÄ JOS AJOAIKA LOPPUU KESKEN MOTARIN
kerro ihmeessä kun keksit ratkaisun jolla ei riko mitään lakia
jos meinaat sanoa ei olisi pitänyt silloin sinne mennäkkään taikka poistua sieltä
ennekuin ajo aika loppuu ei ole vastaus. sillä saattoihan se olla että pysäköinti paikat olivat jo täynnä ennekuin jatkettiin matkaa motarilla kuten saksassa,ranskassa ja monessa muussa paikassa joutuu yleisesti telemään
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Olemme jo pitemmän aikaa entisen naapurini kanssa mietiskelleet sitä kuka tässä veetuilee kellekkin, asioista päättävät virastot poliiseille ja poliisit sitten piirturiautojen kuskeille. Eikös tämä vuorokauden ajoaika ole se 9 tuntia? joka pitenee lastaus ja lossaus ajalla, kahvitauoilla ja ruokiksella. No sitten on taas toi lepoaika eikös se ole vuorokaudessa se 11 tuntia? Kun eihän kait ennen sitä voi mennä saman piirturin viereen ajamaan.jusa_71 kirjoitti:siinäpä pähkinä purtavaksi
ja huomaa kirjoittamasi lause.
MITÄ PITÄÄ TEHDÄ JOS AJOAIKA LOPPUU KESKEN MOTARIN
kerro ihmeessä kun keksit ratkaisun jolla ei riko mitään lakia
Tämän kuljettajan ajoajan tarkistus saattaa tapahtua jopa useampia kertoja päivässä ja sitten pointtiin, kuljettaja on saattanut ajaa sen 700-800 kilsaa työajan aikana ja ollut sinä aikana virallisesti poliisin mahdollinen pysäytyskohde kokoajan, ja sit kun hän ensin on ajanut sen laillisen 9 tuntia niin hän voi ajaa saman kilometrimäärän ilman, että kukaan valvoo näitä aikoja, istuen oman henkilöautonsa rattiin ja ajaa Hesasta Ouluun ja sekin laillisesti, eikä kukaan pysäyttele kysyäkseen montako tuntia olet tänään jo ajanut???
Siis omasta mielestäni tässä on lyöty kirves kiveen tämän valvonnan kanssa kuskia valvotaan niinkauan kun hän tienaa laillista rahaa ja aivan vain sen takia ettei hän pysty ajamaan 4 tuntia lisää tienaten lisää rahaa, koska jos näin käy et joutuu kiinni liian pitkästä ajoajasta ni valtio vie ne lisätienistit sakkoina.
Onko tämä näin myös suomessa??
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Hullua hommaa. Toivottavasti ei itse tarvi enää alalle.
Pohjois-Saksasta kun ajaa esim Espanjaan ja noudattaa lakia mikä on totaalinen pakko niin joka päivä joutui noin 7 tuntia potkia kiviä parkkipaikalla tai takoa päätä kärryn seinään. Tunne on kuin olisi kahlittu johonkin pirun Ranskalaiseen huoltoasemaan.
24 tuntia miinus nukkuminen, miinus ajoaika.
Pohjois-Saksasta kun ajaa esim Espanjaan ja noudattaa lakia mikä on totaalinen pakko niin joka päivä joutui noin 7 tuntia potkia kiviä parkkipaikalla tai takoa päätä kärryn seinään. Tunne on kuin olisi kahlittu johonkin pirun Ranskalaiseen huoltoasemaan.
24 tuntia miinus nukkuminen, miinus ajoaika.
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
^Tuommoistahan se varmaan on joo. Joskus itellä tuo välähtää mielessä ja joskus pilkahtaa mieleen jopa Kanadan jäätiet. Mutta en vaihtas nykystä jobia tällähetkellä mihinkää. Jakeluhommissa pääsee kuiten illaksi kotiin vaikka päivä saattaa pitkäksi venyäkin.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
http://www.tyosuojelu.fi/fi/ajoajat
tämän mukaan pitäs mennä
aika tiukkaa asiaa
http://www.naisrahtarit.fi/pages/etusiv ... upumus.php
vaikka onkin naisrahtareiden sivuilta niin koskee ihan asmoin miehiä.
kirves on todellakin menty lyömään kiveen ja ihan olan takaa
useat rahtari tekevät muitakin hommia kuin vain ajamista jotta edes jonkinmoisen tulotason saavuttaa valitettavasti.
jos kiinni jää niin valtio perii omansa sakkojen muodossa.
tiedän useampia heppuja jotka ajavat taksia silloin kun ei voi rekalla ajaa
on trukkikuskeja ja raksamiehiä ja monia muita jotka tekevät muita hommia silloinkun ei autolla saa ajaa kun joku on keksinyt että nytten nukuttaa ja kusettaa kun laki niin sanoo
aika hankalaksi on tehty kuljetus ala nykypäivänä.
toisaalta on hyvä että lepo aikoja valvotaan mutta joustoakin pitäs hommassa olla.
ja valvonnallahan saadaan kuskeille vapaa aikaa tosin perseelleen menee jos 9h pitää maata 50km päästä kotoa.
noissa linkeissä on karua totuutta kuljetus alasta etenkin tossa alimmaisessa.
ei valitettavasti ole homma niin yksinkertaista aina.
mutta muistakaa aina. ilman rahtareita ei teidänkään elämä ole helppoa.
kaljat,ruoka,postit,ja kaikki muu kulkee rekkojen kyydissä vaikka sitä ei aina muistetakaan joku aina joutuu valvomaan että muut saa lehtensä ja kahvinsa aamu pöytään
turvallisia kilometrejä kaikille rahtareille ja muillekkin tiellä liikkujille.
ps. annattehan työrauhan rahtareille ja muistakaa vilkun käyttö ajoissa
(vaikka mulkkuja kaikki onkin kun edessä nutaa mäessä)
tämän mukaan pitäs mennä
aika tiukkaa asiaa
http://www.naisrahtarit.fi/pages/etusiv ... upumus.php
vaikka onkin naisrahtareiden sivuilta niin koskee ihan asmoin miehiä.
kirves on todellakin menty lyömään kiveen ja ihan olan takaa
useat rahtari tekevät muitakin hommia kuin vain ajamista jotta edes jonkinmoisen tulotason saavuttaa valitettavasti.
jos kiinni jää niin valtio perii omansa sakkojen muodossa.
tiedän useampia heppuja jotka ajavat taksia silloin kun ei voi rekalla ajaa
on trukkikuskeja ja raksamiehiä ja monia muita jotka tekevät muita hommia silloinkun ei autolla saa ajaa kun joku on keksinyt että nytten nukuttaa ja kusettaa kun laki niin sanoo
aika hankalaksi on tehty kuljetus ala nykypäivänä.
toisaalta on hyvä että lepo aikoja valvotaan mutta joustoakin pitäs hommassa olla.
ja valvonnallahan saadaan kuskeille vapaa aikaa tosin perseelleen menee jos 9h pitää maata 50km päästä kotoa.
noissa linkeissä on karua totuutta kuljetus alasta etenkin tossa alimmaisessa.
ei valitettavasti ole homma niin yksinkertaista aina.
mutta muistakaa aina. ilman rahtareita ei teidänkään elämä ole helppoa.
kaljat,ruoka,postit,ja kaikki muu kulkee rekkojen kyydissä vaikka sitä ei aina muistetakaan joku aina joutuu valvomaan että muut saa lehtensä ja kahvinsa aamu pöytään
turvallisia kilometrejä kaikille rahtareille ja muillekkin tiellä liikkujille.
ps. annattehan työrauhan rahtareille ja muistakaa vilkun käyttö ajoissa
(vaikka mulkkuja kaikki onkin kun edessä nutaa mäessä)
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
^ Tulipa katottua molemmat linkit ja pistipä ajattelemaan. Paljon oli samaa mitä itsekin päivittäin ajattelen. Mutta kait minä oon jotenkin pöpi kun kaikesta huolimatta nautin autonkuljettajan työstä
Onneksi itse pääsin kuljetusfirmaan jossa nuo asiat toimii niin hyvin kuin ne kuljetuspuolella voi toimia. Pakko myöntää että lakia joutuu joskus rikkomaan mutta vähiten olen rikkonut lakia nykyisessä firmassa verrattuna aikaisempiin työnantajiin.
Onneksi itse pääsin kuljetusfirmaan jossa nuo asiat toimii niin hyvin kuin ne kuljetuspuolella voi toimia. Pakko myöntää että lakia joutuu joskus rikkomaan mutta vähiten olen rikkonut lakia nykyisessä firmassa verrattuna aikaisempiin työnantajiin.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Kyllä. Kaikki on kiinni siitä minkälaiselle kusipäälle menet töihin tai kenen kusipään ajoja isäntä ajaa.
Tuohon keski-euroopan kivienpotkimiseen on lisättävä vielä että pirullista oli myös kun tiedät että muutaman kilometrin päässä olisi hieno nähtävyys tai museo mihin pelkällä nupilla olisi laillista ajaa että saisit sen noin 7 tuntia mielekkäästi vietettyä mutta siellä olet moottoritien aitojen takana ja nykyiset digipiirturit ei anna autoa siirtää edes muutamaa metriä jos tarve olisi.
(esim jos edestä lähtee auto ja haluaisit olla fiksu ja siirtää seuraavan auton perään ettei seisota "yksinään keskellä kenttää".)
Tuohon keski-euroopan kivienpotkimiseen on lisättävä vielä että pirullista oli myös kun tiedät että muutaman kilometrin päässä olisi hieno nähtävyys tai museo mihin pelkällä nupilla olisi laillista ajaa että saisit sen noin 7 tuntia mielekkäästi vietettyä mutta siellä olet moottoritien aitojen takana ja nykyiset digipiirturit ei anna autoa siirtää edes muutamaa metriä jos tarve olisi.
(esim jos edestä lähtee auto ja haluaisit olla fiksu ja siirtää seuraavan auton perään ettei seisota "yksinään keskellä kenttää".)
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
^ Ja noihin hyviin firmoihin päästäkseen täytyy olla osaava kaveri ja itseluottamus kunnossa. Itsellä se oli vielä vähän heikompaa muuan vuosi sitte mutta Siperia opettaa ja nykyään ei oo mitään ongelmia.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97