Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Puhut asiaa, mutta pidä mieli avarana jos sattuisit löytämään järkevän työn ja jättäisit kuljetukset Itä-Euroopan pojille.
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
^ Pidetään. Viime vuoden yritin olla koulun penkillä mutta se alko ahdistaan ja väsyttämään joten lähdin tänäsyksynä töihin kun tuli hyvä työtarjous. Eikä oo tarvinnu katua. Viime talvi oli kyrsivää aikaa muutenkin kun autohan piti laittaa seisontaan ja autoa pääsi ajamaan vain kotona käydessä kerran kuussa. Ei tämmöinen ratti kädessä syntynyt jaksanut semmoista elämää
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
triviatietoa! autoa saa siirtää vuorokausilevon aikana.et kirjoitti:Kyllä. Kaikki on kiinni siitä minkälaiselle kusipäälle menet töihin tai kenen kusipään ajoja isäntä ajaa.
Tuohon keski-euroopan kivienpotkimiseen on lisättävä vielä että pirullista oli myös kun tiedät että muutaman kilometrin päässä olisi hieno nähtävyys tai museo mihin pelkällä nupilla olisi laillista ajaa että saisit sen noin 7 tuntia mielekkäästi vietettyä mutta siellä olet moottoritien aitojen takana ja nykyiset digipiirturit ei anna autoa siirtää edes muutamaa metriä jos tarve olisi.
(esim jos edestä lähtee auto ja haluaisit olla fiksu ja siirtää seuraavan auton perään ettei seisota "yksinään keskellä kenttää".)
#3272
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Tarkoitatko, että sama kuski joka jo on ajanut vuorokausiajonsa voi kirjautuaPola kirjoitti:triviatietoa! autoa saa siirtää vuorokausilevon aikana.
uudestaan piirturiin ja alkaa siirtään autoa jonkun matkaa, kuinka pitkän siinä
tapauksessa? Onhan hänellä tietysti ylityötunti käytössään ellei jo ole käyttänyt
kaikkia kahta tuntia, eikös se niin ole niitten ylitöiden kans, ja taisi olla vain tunti kerrallaan?
Auton saa kyl siirtää, mutta joku toinen kuski, niema probleema sanois polskikin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Heh heh, hyviä suorituksia. Tolle ylemmälle videolle löytyi kuitenkin hyvä selitys kun viitsi lukea kommentteja. Kuvan takaa rampin jälkeen alkaa tunneli, johon kaiketi rekat eivät yksinkertaisesti mahdu, jolloin joutuvat väkisin tekemään U-käännöksen. Silti hurjaa puuhaa. Aiempana kyllä tapahtunut liikennesuunnitteluvirhe, jos rekkoja eksyy ko. ramppiin.9000CD23T kirjoitti:Vetää sanattomaksi
http://www.youtube.com/watch?v=UBDgUdbL ... 4&index=22
http://www.youtube.com/watch?v=tfF95PjA ... re=related
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
On asioita, joista voi syyttää myös itseään, ei aina muita.tturku kirjoitti:Heh heh, hyviä suorituksia. Tolle ylemmälle videolle löytyi kuitenkin hyvä selitys kun viitsi lukea kommentteja. Kuvan takaa rampin jälkeen alkaa tunneli, johon kaiketi rekat eivät yksinkertaisesti mahdu, jolloin joutuvat väkisin tekemään U-käännöksen. Silti hurjaa puuhaa. Aiempana kyllä tapahtunut liikennesuunnitteluvirhe, jos rekkoja eksyy ko. ramppiin.9000CD23T kirjoitti:Vetää sanattomaksi
http://www.youtube.com/watch?v=UBDgUdbL ... 4&index=22
http://www.youtube.com/watch?v=tfF95PjA ... re=related
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
tottakai, mutta varmasti on paljon sellaisia suunnittelumokia liikennöintireiteillä, joissa ei ajoissa ilmoiteta raskaan liikenteen kuljettajille ahtaista (korkeuden puolesta) paikoista, kuin vasta siinä vaiheessa, kun se alikulku on nenukin edessä...
Serkkupoika ajaa rekkaa ja faija meni kerran neuvomaan "suorimman" reitin sille, ja kuinkas kävikään, olikin liian matala ylikulku yhtä-äkkiä edessä, onneksi oli noheva bussikuski takana, joka huomas tilanteen ja blokkas hetkeksi tarpeeksi etäälle kaiken takaa tulevan liikenteen, että nuppi saatiin käännettyä
Serkkupoika ajaa rekkaa ja faija meni kerran neuvomaan "suorimman" reitin sille, ja kuinkas kävikään, olikin liian matala ylikulku yhtä-äkkiä edessä, onneksi oli noheva bussikuski takana, joka huomas tilanteen ja blokkas hetkeksi tarpeeksi etäälle kaiken takaa tulevan liikenteen, että nuppi saatiin käännettyä
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Sama kuljettaja. Ei nyt varmaan kilometritolkulla, lähinnä just tollasta parkkipaikkasiirtoa tarkotin. Oliskohan se ollut jotain tyyliin "pakottavasta syystä" Loppujen lopuksi aika tulkinnanvaraisia asioita. Mutta neljävitosen aikana ei saa autoa liikuttaa.core2 kirjoitti:Tarkoitatko, että sama kuski joka jo on ajanut vuorokausiajonsa voi kirjautuaPola kirjoitti:triviatietoa! autoa saa siirtää vuorokausilevon aikana.
uudestaan piirturiin ja alkaa siirtään autoa jonkun matkaa, kuinka pitkän siinä
tapauksessa? Onhan hänellä tietysti ylityötunti käytössään ellei jo ole käyttänyt
kaikkia kahta tuntia, eikös se niin ole niitten ylitöiden kans, ja taisi olla vain tunti kerrallaan?
Auton saa kyl siirtää, mutta joku toinen kuski, niema probleema sanois polskikin.
#3272
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Saattaahan sieltä digipiirturin valikoista löytyä jotain siirtomahdollisuuksia joita itse en ainakaan osannut käyttää mutta kun esim ranskalainen poliisi tulkitsee kannettavalla digikorttia on aika hankalaa selitellä miksi auto liikkunut väärään aikaan.Pola kirjoitti:Loppujen lopuksi aika tulkinnanvaraisia asioita.
Ite sain viimmeksi 150e sakkoa kun sakotusajasta 20 päivää taaksepäin olin ollut 14 kertaa tauolla päivässä mutta pisinmmät tauot oli ollu 13 ja 14 minuuttia eli ei menny yli 15min.
Onneksi ei mennyt Ranskasta tieto Suomen Akelle niin tuli taas puhdas vuosi.
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Onnistuu toi homma tietysti ellei poliisi satu pysäyttämään ja tutkimaan piirturia, mutta jos sen tekevät niin sakon antavat, eivätkä edes hymyile. (ehkä pirullisesti!)Pola kirjoitti: Sama kuljettaja. Ei nyt varmaan kilometritolkulla, lähinnä just tollasta parkkipaikkasiirtoa tarkotin. Oliskohan se ollut jotain tyyliin "pakottavasta syystä" Loppujen lopuksi aika tulkinnanvaraisia asioita. Mutta neljävitosen aikana ei saa autoa liikuttaa.
Eikä siinä auta mitkään selittelytkään.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Siis eihäncore2 kirjoitti:Onnistuu toi homma tietysti ellei poliisi satu pysäyttämään ja tutkimaan piirturia, mutta jos sen tekevät niin sakon antavat, eivätkä edes hymyile. (ehkä pirullisesti!)Pola kirjoitti: Sama kuljettaja. Ei nyt varmaan kilometritolkulla, lähinnä just tollasta parkkipaikkasiirtoa tarkotin. Oliskohan se ollut jotain tyyliin "pakottavasta syystä" Loppujen lopuksi aika tulkinnanvaraisia asioita. Mutta neljävitosen aikana ei saa autoa liikuttaa.
Eikä siinä auta mitkään selittelytkään.
#3272
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
kuljettaja EI voi siirtää autoa ei päivä eikä ns. yö tauonaikana
sakon saa ihan taatusti jos sen menee tekemään.
niin että jos naapurin auto vaikka syttyy palamaan niin eipä auta kuin kattella kun oma palaa vieressä. jos siirrät saat aina maksaa sakot kun poliisi katsoo läpi olipa sitten paperi tai dikikortti.
dikikortti on ihana vehe autokun liikkuu 10cm niin aloitat tauon alusta
taikka sitten maksat kilttinä poikana 300€
sakon saa ihan taatusti jos sen menee tekemään.
niin että jos naapurin auto vaikka syttyy palamaan niin eipä auta kuin kattella kun oma palaa vieressä. jos siirrät saat aina maksaa sakot kun poliisi katsoo läpi olipa sitten paperi tai dikikortti.
dikikortti on ihana vehe autokun liikkuu 10cm niin aloitat tauon alusta
taikka sitten maksat kilttinä poikana 300€
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
tottakai voi. kilauttaa isännälle että tuleppas pikkuisen siirtämään tänne 400km päähänPola kirjoitti:Voihan. uskokaa nyt perkele
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
No joo saahan sen tietysti sakkorahan voimalla siirtääkin, siinä olet oikeassa, kysyy vaan virkamieheltä jos sattuu paikalla olemaan, että onko se hintataso 10 metriä ja 100€.Pola kirjoitti:Voihan. uskokaa nyt perkele
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.