Eli sigun 9000 2.3t varustettuna TCS:ssällä kyseessä. Kylmänä, kun auton käynnistää, niin usein sammuu melkein heti. Uutta starttausta ja sitten pysyy yleensä jo käynnissä.
Siinä oikeastaan ensimmäinen vika, että miksi sammuu ekan kerran jälkeen lähes aina?
Toinen vika yhä kylmällä koneella kaasua, kun painaa ja päästää kaasusta meinaa sammua/sammuu.
Molemmat vioista lakkaa, kun kone on normaalilämpöinen. Ei vikavaloja missään vaiheessa.
Tämä taitaa olla ominaisuus, mutta kaasua, kun painaa tyhjäkäynnillä niin pieni mietintätauko/prötääminen tulee ennenkun nostaa kierroksia?
9000 ei käy kylmänä kunnolla jne.
9000 ei käy kylmänä kunnolla jne.
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
#2819
Re: 9000 ei käy kylmänä kunnolla jne.
Kaverilla teki joskus tonnari samaa. Vaikka mitä testailtiin ja lopulta vaihdettiin toiset suuttimet ja ongelma poistui.
Kylmänä ei kestänyt antaa kaasua sammumatta/prötäämättä. Parisataa metriä(tai pari minuttia pyöritystä) kun sai ajettua niin pelasi ihan normaalisti.
Kylmänä ei kestänyt antaa kaasua sammumatta/prötäämättä. Parisataa metriä(tai pari minuttia pyöritystä) kun sai ajettua niin pelasi ihan normaalisti.
Re: 9000 ei käy kylmänä kunnolla jne.
Entäpäs jos bensansaanti on heikentynyt, softa adaptoi lambdan kanssa seokset paikalleen mutta kylmäkäynnistysrikastukset kun tehdään karttojen pohjalta niin kone käy ekat sekunnit liian laihoilla rikastuksilla.
OBD:sta trimmilevelit tai can-väylältä katsoen tilanne ?
OBD:sta trimmilevelit tai can-väylältä katsoen tilanne ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: 9000 ei käy kylmänä kunnolla jne.
Ei taida LH:ssa onnistua. Sen sijaan TCS:n kalibroinnista voisi olla hyvä aloittaa. Vaatii ISATin.vesa67 kirjoitti:OBD:sta trimmilevelit tai can-väylältä katsoen tilanne ?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: 9000 ei käy kylmänä kunnolla jne.
Mahtaako satakunnan seudulla olla osaavaa korjaamoa tuohon kalibrointi hommaan tai lähinnä mahtaako rauma/huittinen/pori/laitila merkkikorjaamot omistaa ISATtia? Kellään tietoa? PCS:ssällä vaihdettu aikoinaan läppäkotelo uudehkoon, enpä tiedä onko silloin kalibroitu, toimi ainakin ok.
Soittamallahan se selviäisi, mutta kysytään nyt ensin jos joku osaisi sanoa.
Soittamallahan se selviäisi, mutta kysytään nyt ensin jos joku osaisi sanoa.
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
#2819