Maptun Stage 5 9-3 Aero
Maptun Stage 5 9-3 Aero
Moro äijjille! Mulla olis aivan sairaasti tuskaa ton oman homopaatin kanssa! Eli auto on suhteellisen uusi mulle ja ei ihan henkimaailma ole vielä hallussa. Ensinnäkin on tämä että jos nätisti (lue: ehkä hieman reippaamminkin) kiihdyttelee niin menee nätisti ja ottaa ahtoja ja kaikki on ihanaa... MUTTA auta armias jos lähtee hampaat irvessä kepitteleen lusikka lattiassa niin ahtojen noustessa tarpeeksi korkealle alkaa rötääminen ja aivan jumalaton pauke sekä kengurointi. Tätä ollaan ihmetelty tässä nyt muutamia päiviä ja ei järkevää syytä ole keksitty. Eli vikakoodeja ei tule jne. Tulpat vaihdeltiin vissiinkin edellispäivänä niihin ngk:n seiska lämpöarvoisiin.
Toinen tuska olisi niin vammainen että ei rotia. Eli sisällä suhisee joku. Kyllä joku suhisee ja se ärsyttää. Homma menee näin: tyhjäkäynnillä suhisee yhtäjaksoisesti ja kun painaa vähän kaasua niin katoaa suhina. Jos painaa vähän enempi kaasua ja lähtee vaikka liikkeelle niin suhina tulee takaisin. Suhina paikallistettu vänkärinpuolelle ja siinä se jossain kojelaudalla on, kun konehuoneen puolella aivan hiljasta.
Sais ton rötäämisen veke ja ylimääräset suhinat ettei tarttis norjalaista oksennusheviä kuunnella niin perkeleen kovalla että kestää kabiinissa istuskella.
Kiitti!
Toinen tuska olisi niin vammainen että ei rotia. Eli sisällä suhisee joku. Kyllä joku suhisee ja se ärsyttää. Homma menee näin: tyhjäkäynnillä suhisee yhtäjaksoisesti ja kun painaa vähän kaasua niin katoaa suhina. Jos painaa vähän enempi kaasua ja lähtee vaikka liikkeelle niin suhina tulee takaisin. Suhina paikallistettu vänkärinpuolelle ja siinä se jossain kojelaudalla on, kun konehuoneen puolella aivan hiljasta.
Sais ton rötäämisen veke ja ylimääräset suhinat ettei tarttis norjalaista oksennusheviä kuunnella niin perkeleen kovalla että kestää kabiinissa istuskella.
Kiitti!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1095
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: Maptun Stage 5 9-3 Aero
Mites sytytyskasetin kunto?
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Re: Maptun Stage 5 9-3 Aero
Onko sulla autossa vahvistinta musiikki vehkeille? jos on niin omassa ainakin "vihellys" kuului vahvistimen takia. jokin maadotuskaapeli yms temppuilee.
Re: Maptun Stage 5 9-3 Aero
Morooo! ei oo rokkivehkeitä ja se on juuri semmonen letkusuhina että jokin letkuista vuotaisi. Sisällä kuuluu ja konehuoneen puolella ei. Tuli paikallistettuakin se letku mikä suhinaa aiheuttaa, mutta en käsitä mikä sen funktio on. Jos letkun nyppää irti niin toimii auto ihan hyvin. Voisin ottaa kuvia letkuista kun kerkiän. Tosiaan tonne kajutan puolelle pomppaa vänkärin puolelta. Voikos tota di-kassua edes teoriassa mittailla jollainkonstilla?
Re: Maptun Stage 5 9-3 Aero
Helpointa on koittaa varmasti toimivalla kasetilla. Nykyisen mittaaminen tavalla tai toisella samalla, kun ajat autolla, jossa se on kiinni, kuulostaa hivenen hankalalta. 

Re: Maptun Stage 5 9-3 Aero
"Jos letkun nyppää irti niin toimii auto ihan hyvin." Eli tarkoittaako tämä, että letku aiheuttaa epätoivottua käytöstä moottorissa? Eli ongelma nimeltä tuska yksi ja tuska kaksi ovat yksi ja sama asia?
Maptun stage 5 rötää helposti ykkösvaihteella, kun menee sutimalla rajottajalle, kakkosella hiukan vaikeammin. Tossa softassa muistaakseni ei ollut vääntörajotusta ykköselle laitettu. Ota myös huomioon luistonesto, jos se on päällä.
Jos taas kierrokset pääsee nousemaan 1 ja/tai 2 vaihteella yli 6200rpm niin muistaakseni viimeistään 6400rpm pitäisi fuel cut tulla.
Jos taas on oikeasti vikaa vikaa niin alottaa aikaisemmin mainitusta sytkäkasetista lainaamalla mustaa sellaista, letkut(alipaine), bypass, ilmamäärämittari. Jos immu on rikki, niin voi ahtaa enemmän kuin pyydetään -> laihalle ja rötää -> -> poks.
Maptun stage 5 rötää helposti ykkösvaihteella, kun menee sutimalla rajottajalle, kakkosella hiukan vaikeammin. Tossa softassa muistaakseni ei ollut vääntörajotusta ykköselle laitettu. Ota myös huomioon luistonesto, jos se on päällä.
Jos taas kierrokset pääsee nousemaan 1 ja/tai 2 vaihteella yli 6200rpm niin muistaakseni viimeistään 6400rpm pitäisi fuel cut tulla.
Jos taas on oikeasti vikaa vikaa niin alottaa aikaisemmin mainitusta sytkäkasetista lainaamalla mustaa sellaista, letkut(alipaine), bypass, ilmamäärämittari. Jos immu on rikki, niin voi ahtaa enemmän kuin pyydetään -> laihalle ja rötää -> -> poks.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Re: Maptun Stage 5 9-3 Aero
Tuli kiireellä kirjoitettua viimeksi ja sen huomaa. Elikkä sen yhden letkun irroittaminen ei vaikuta mitenkään auton käytökseen (paitsi että se v*tun suhina lakkaa kajuutassa). Rötääminen ja pätkiminen tulee joka vaihteella, kuha vaan saa tarpeeksi ahtoja niin alkaa pauke. Elikkä ei ole tosiaan mikään sellainen että olis liikaa kierroksia koneessa.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 16&start=0 <--- tosa on juttua siitä palikasta mistä se letku lähtee! Elikkä edestä katottuna ihan vasemmalla oleva letku pukkaa mulla kajuuttaan. Mikä ihme se on?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 16&start=0 <--- tosa on juttua siitä palikasta mistä se letku lähtee! Elikkä edestä katottuna ihan vasemmalla oleva letku pukkaa mulla kajuuttaan. Mikä ihme se on?
-
- "Viggen"
- Viestit: 524
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 15:27
- Paikkakunta: Oulu
Re: Maptun Stage 5 9-3 Aero
Tuosta magneettiventiililtä kuuluu mennä kaksi letkua läppäkoteloon, ja yksi bybassille. Jos siitä menee letku myös sisälle, se on luultavasti vedetty jälkiasennus ahtopainemittaria varten. Laita letkut tämän ohjeen (kumpikin kytkentä toimii, vasen alkuperäinen) mukaiseen järjestykseen. Mikään haara ei saa vuotaa ulkoilmaan, eli jos ylimääräisiä jää, tuki letkun pää sopivalla ruuvilla.
#3929
Saab 9-3 ss -05
Saab 9-3 ss -05
Re: Maptun Stage 5 9-3 Aero
Jåå laitappa ensin toi letkuasia ensin kuntoon eli ohjeen mukaan kaasuläppäkoteloon 2 letkua ja yksi bypassille ja kerro loppuko koneen rötäämiset ym.
Kuinkahan paljon ahtopainetta karkaa harakoille noin pienestä letkusta, voisiko saada seokset turhan rikkaalle ja sekoittaisi koneen käytöstä?
Kuinkahan paljon ahtopainetta karkaa harakoille noin pienestä letkusta, voisiko saada seokset turhan rikkaalle ja sekoittaisi koneen käytöstä?
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Re: Maptun Stage 5 9-3 Aero
Joo toi on niin vammanen
Olen nyt täsä pari päivää ajanut se vuotava letku irtonaisena ja tosiaan se näyttää kyllä hivenen jälkiasennetulta. Homman jujuhan on myös siinä että saatiin ton mankkuvenan yksi nippa katkeemaan niin siihen ei ole kytkettynä mitään letkua. Tosiaan mulla menee nyt tällähetkellä kaksi letkua kajuuttaan ja toinen onkin selkeesti tolle maptunen ahtomittarille. Toi yks letku on vaan niin mystinen, mutta jääkööt hengailee tonne konehuoneeseen ja selvitellään joskus mikä on hänen tarina. Kyl se niin jumalattomasti suhisi siellä kojelaudan siimeksessä että katoisiko ahtoja tarpeeksi ja menis sekasin? Noh tarttee koittaa antaa vähän monoa tossa vaikka huomenna duunista lähtiessä, näkee että rötääkö vielä vai ei.
