Bilteman DI-kasetti
Re: Bilteman DI-kasetti
Lähempi tarkastelu vielä. Alapuolella ainoa leima liittimessä oleva "1106". Myös "Direct Ignition" -tekstin fontti eri, kuin Åmålin tuotoksessa. Siinäpä oikeastaan kaikki mitä tuosta saa irti purkamatta
Kuvien ottamisen jälkeen laitettu silikonirasvat kumitutteihin (rasvaa ei muuten tule mukana) ja kasetti tunniksi oikeinpäin
Kuvien ottamisen jälkeen laitettu silikonirasvat kumitutteihin (rasvaa ei muuten tule mukana) ja kasetti tunniksi oikeinpäin
Re: Bilteman DI-kasetti
Se Opcon SEM'in kiinassa tekemä on aivan samanlainen kuin itse Åmål'issakin tehty.
Siinä ei pitäisi olla muuta eroa kuin joku lisä numeroissa.
Siinä ei pitäisi olla muuta eroa kuin joku lisä numeroissa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Bilteman DI-kasetti
Jos toi bilteman kasetti pelittää, väliäkö missä tehty?
Eikös siellä kiinassa tehdä komponentteja kännyköihinkin?
Eikös siellä kiinassa tehdä komponentteja kännyköihinkin?
Re: Bilteman DI-kasetti
sujuvasti tästä jatkaen... Känkän akkuja Kiinasta, 1-2 €/kpl. Puolet toimii. Risoihin tulee tilalle uudet jos jaksaa vaivautua. Raskasta on.
Niin ja asiaan. Osien alkuperäistä tekijää voi jäljittää loputtomiin. Sinänsä ihan sama, koska vastuu on aina tuotteen myyjällä ja siitä edelleen maahantuojalla. Pikkusen vaikeeta lähteä kaukoidästä selvittämään kaikkia tekijöitä. Ne voi olla tehty missä vaan. t. nimimerkillä "Tilasin sytkätulpat Ohiosta."
Niin ja asiaan. Osien alkuperäistä tekijää voi jäljittää loputtomiin. Sinänsä ihan sama, koska vastuu on aina tuotteen myyjällä ja siitä edelleen maahantuojalla. Pikkusen vaikeeta lähteä kaukoidästä selvittämään kaikkia tekijöitä. Ne voi olla tehty missä vaan. t. nimimerkillä "Tilasin sytkätulpat Ohiosta."
Saabit: 96 V4 -73 -74 -79
95 -71; ne kaikki on jo sulatettu
Nykyään 9000 Aero -95 ja käyttis 9-3 -05
95 -71; ne kaikki on jo sulatettu
Nykyään 9000 Aero -95 ja käyttis 9-3 -05
Re: Bilteman DI-kasetti
No näissä Orkkis DI-kaseteissa on se hyvä puoli, että niin Åmålissa kuin Kiinassakin valmistettu ovat aivan samoja kasetteja ja myydään merkkiliikkeessä myös samoina, ostaja ei tiedä missä se on valmistettu, mitä hän sillä tiedolla tekee.ilzu kirjoitti: Osien alkuperäistä tekijää voi jäljittää loputtomiin. Sinänsä ihan sama, koska vastuu on aina tuotteen myyjällä ja siitä edelleen maahantuojalla. Pikkusen vaikeeta lähteä kaukoidästä selvittämään kaikkia tekijöitä. Ne voi olla tehty missä vaan. t. nimimerkillä "Tilasin sytkätulpat Ohiosta."
Ainoa ero näissä kahdessa on valmistusnumerossa. Mutta ne eivät ole tehty missä vaan ihan sama valmistaja kahdessa eri mestassa.
Sama pulju valmistaa sytyslaitteita muihinkin automerkkeihin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Bilteman DI-kasetti
Ja Kiinanpoikien kasetissa oli mainintana takuu 12kk tai 40000km. Riippuen siitä kenen jälleenmyyjän kaupasta ostaa.
Re: Bilteman DI-kasetti
Onkos kukaan Bilteman DI-Kassua laittanut paikalleen?
Lähinna kiinnostaa miten toimii Turbollisessa mallissa, kun ahdoillahan se todellinen "testi" tehdään
Lähinna kiinnostaa miten toimii Turbollisessa mallissa, kun ahdoillahan se todellinen "testi" tehdään
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: Bilteman DI-kasetti
No onhan tuolla lauantain jälkeen sentään jo parisataa kilometriä ajettu . Moitteitta toimii vakio Aerossa, vanha kasetti pätki ahdoilla.
Re: Bilteman DI-kasetti
Laitoin eilen Bilteman kassun kiinni ja hyvin pelaa. Tuollainen perusjuttu, kuin pitkä käynnistys häipyi sen siliän tien. Nyt tonttu lähtee käyntiin heti. Kassussa ei ollut mitään viitteitä valmistajasta, eikä valmistusmaasta. Toki en lähtenyt takuuaikana availemaan uutta osaa. Bilteman tiskillä kaveri väitti, ettei hänelle ollut tullut yhtään kassua takaisin. No aika näyttää.
Samalla kun pellin avasin, niin vaihdoin kaikki ohuet alipaineletkut samalla uusiin. Nyt käyntiääni ja käynnin tasaisuus on ihan eri luokkaa kuin aiemmin.
Vanha kassu oli muuten ns. peräkonttimalli, eli siinä oli testin mukaan nelosella vain 25% kipinätehosta jäljellä. Uuden kassun myötä tehonlisäys on huomattavissa.
Samalla kun pellin avasin, niin vaihdoin kaikki ohuet alipaineletkut samalla uusiin. Nyt käyntiääni ja käynnin tasaisuus on ihan eri luokkaa kuin aiemmin.
Vanha kassu oli muuten ns. peräkonttimalli, eli siinä oli testin mukaan nelosella vain 25% kipinätehosta jäljellä. Uuden kassun myötä tehonlisäys on huomattavissa.
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
Re: Bilteman DI-kasetti
Nyt uusi Bilteman sytytyskasetti paikallaan ja turbo tonnari pelaa hyvin: lähtee herkemmin käyntiin ja ei nytkyttele paineilla.
Tällä 1 vuoden takuu, joten onko järkeä maksaa käytetystä kasetista 100e, varsinkaan jos kasetilla ajetuista kilometreistä ei ole tietoa...
Tällä 1 vuoden takuu, joten onko järkeä maksaa käytetystä kasetista 100e, varsinkaan jos kasetilla ajetuista kilometreistä ei ole tietoa...
Re: Bilteman DI-kasetti
Menekkiä on ollut, nimittäin kyselin tänään Bilteman postimyynnistä niin kaikki Kassut loppuneet ja tilaamalla 2-3viikon toimitusaika
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: Bilteman DI-kasetti
ei niitä ole paljon vielä edes suomeen tullut, kyselin silloin vähän ennen kun tulivat niin sanoi että 17 muistaakseni on tulossa, eli ihan olematon määrä...Suabisti kirjoitti:Menekkiä on ollut, nimittäin kyselin tänään Bilteman postimyynnistä niin kaikki Kassut loppuneet ja tilaamalla 2-3viikon toimitusaika
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Bilteman DI-kasetti
Moro!
Mitehän tuollanen bilteman kasetti kävis 95:een 2,3 koneella. Vai onko punainen väri ainoa yhtäläisyys?
Utelias
Mitehän tuollanen bilteman kasetti kävis 95:een 2,3 koneella. Vai onko punainen väri ainoa yhtäläisyys?
Utelias
Re: Bilteman DI-kasetti
9-5:seen kuuluisi musta kasetti. En suosittele punaista alkuperäistä tai punaista Biltemalaista.Kotitalli kirjoitti:Moro!
Mitehän tuollanen bilteman kasetti kävis 95:een 2,3 koneella. Vai onko punainen väri ainoa yhtäläisyys?
Utelias
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Bilteman DI-kasetti
No voihan!
Nimittäin kohta vuodenpäivät ollut auto minulla ja punainen on kasetti ja auto siis Saab 95 ja 2,3 ja vuosimalli 98.
Arvot oli katsastuksessa kohdallaan vaikka ihan äskettäin on alkanut näyttää CE- valoa muutaman kerran.
Nimittäin kohta vuodenpäivät ollut auto minulla ja punainen on kasetti ja auto siis Saab 95 ja 2,3 ja vuosimalli 98.
Arvot oli katsastuksessa kohdallaan vaikka ihan äskettäin on alkanut näyttää CE- valoa muutaman kerran.