Nuo etuhelat tahtoo hapettua olemattomiin suolan takia. Niitä, kuten kaikkia muitakin alustan alumiiniosia, kannattaa tarkkailla, jos autolla ajetaan ympärivuotisesti.
Matti
Kolmiotuen puslista
Re: Kolmiotuen puslista
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Kolmiotuen puslista
Väljä takapusla päästää tukivarren liikkumaan enemmän kuin laki sallii, ja se sitten murentelee nuo alumiinit.
Re: Kolmiotuen puslista
Olisko kuitenkin molempien tekijöiden yhteisvaikutus, etenkin täällä lumisten talvien seudulla? Omasta tonnarista vaihdoin jo hieman hapettuneet osat ensimmäisen talven jälkeen(auto oli Belgiassa 9 vuotta ennen Suomeen tuloaan). En toki tarkoita sitä, että se yksi talvi Suomessa olisi ne hapettumat aiheuttanut. Takapusla alkoi olla jo aikansa elänyt, joten samalla vaihtui uretaaniset puslat. Pitäisi vaan jaksaa talven aikana käyttää uretaanit irti ja katsoa välykset, todennäköisesti pitää tilailla ne Meylen HD-puslat.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Kolmiotuen puslista
Kyllä varmaan molemmilla on vaikutuksensa. Tuohon syöpymiseen vaikuttanee myös rauta/alumiini sähköpari.
Täällä näköjään paikallinen Osaset-liike pitää Meylejä hyllyssä, ja ovat Koivusen numerolla
Täällä näköjään paikallinen Osaset-liike pitää Meylejä hyllyssä, ja ovat Koivusen numerolla

Re: Kolmiotuen puslista
miten olisi kunnon maalit alumiinipintoihin, jarruttaako yhtään ??
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Kolmiotuen puslista
Etupuslan holkista puolet lähteny kävelemään ja hylsyhän siitä tuli. Näytti pultit ja mutterit sen verran huonoilta että taidan suosiolla uusia ne samalla. Ne taisi olla M10, mutta muistaako kukaan pituutta?
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: Kolmiotuen puslista
Pituudet noin 120 ja 130 mm, kierreosa vajaat 25 mm. Takimmaiseen pulttiin on huono vaihtaa alkuperäistä korkeampaa lukkomutteria, jos mielii minkäänlaisella ohennetullakaan lenkkiavaimella saada siitä otetta. Huonon näköisiähän nuo usein ovat, mutta jos ei löysätessä nylppää mutteria tai uutta helaa pulttiin tarjotessa runno kierteitä, vanhatkin pultit kelpaavat.
Automaattivaihteisessa ainakaan ei saa kuskin puolen pultteja vaihdettua ilman vaihteiston kiinnityksen irrottamista ja paketin nostamista apurungosta ylemmäs.
Automaattivaihteisessa ainakaan ei saa kuskin puolen pultteja vaihdettua ilman vaihteiston kiinnityksen irrottamista ja paketin nostamista apurungosta ylemmäs.