Tuo pitää täysin paikkansa, sen vuoksi maastopyöräilyssäkin täytyy kierrättää jatkuvasti useampaa ketjua, jotta sitten ketjun joskus katketessa metsätaipaleella sitä ei tarvitse ryhtyä etsimään vaan sen voi korvata samanlaiseksi kuluneella ja rattaiden kanssa yhteensopivalla...G-mies kirjoitti:Ei ne laahaimet vaan ne kuluneet ketjurattaat. Aika nopeasti menee uusikin ketju huonoksi niiden vanhojen rattaiden kanssa. Kokeilkaa vaikka joskus ottaa uusi ketju ja laittakaa se kuluneen rattaan ympärille. Katsokaa paljonko jää tyhjää tilaa ketjun lenkkien alle, niin ymmärrtänette tilanteen. Uusi ketju on todellakin vain väliaikainen ensiapu.
Matti
Tuo käsite "aika nopeasti" on suhteellinen... 1,5 vuotta sitten vaihdettiin itselle 180tkm ajettuun pelkkä ketju, tuolloin kiristin oli täysin ulkona ja vaihdon jälkeen testailtiin että oli ulkona vain n. 15mm. Nyt 33tkm myöhemmin kiristin on ulkona 2/3 ja edelleen koneen ääni on normaali, aikaisempaan karmeaan rallatukseen verrattuna suorastaan kaunis. Tuolla ensiavulla on tarkoitus päästä vielä kevääseen asti.