No nyt se stage 1 ahdin paukahti
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
No nyt se stage 1 ahdin paukahti
Eli oli puhetta että laitan tänne kesto ja käyttökokemuksia tosta Speedpartsin Stage 1 Kiina kopio mitsusta.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=113285
Eli ei kovin kehuttava laite 3kk ja 3280km
Savut pihalle, jäätävä vihellys ja laakeri täysin paskana.
Nyt on Aito uusi orggis mitsu paikalla ja ai että vetää puhtaasti ja on hiljaista kabiinissa.
Säästin taas väärässä paikkaa ja jouduin maksamaan oppirahat
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=113285
Eli ei kovin kehuttava laite 3kk ja 3280km
Savut pihalle, jäätävä vihellys ja laakeri täysin paskana.
Nyt on Aito uusi orggis mitsu paikalla ja ai että vetää puhtaasti ja on hiljaista kabiinissa.
Säästin taas väärässä paikkaa ja jouduin maksamaan oppirahat
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
Re: No nyt se stage 1 ahdin paukahti
Kyllä kai tuosta voisi jo vaatia hyvitystä tuotevastuun eli oletettavan käyttöiän perusteella?
Ja ikävä sanoa mutta en ole tippaakaan yllättynyt.
Ja ikävä sanoa mutta en ole tippaakaan yllättynyt.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: No nyt se stage 1 ahdin paukahti
No minä kyllä hieman yllätyin koska myyjänä toimi kuitenkin Speedparts! Jos lafkan taso oli jotain niin täytyy kyllä sanoa että mun silmissä sieltä tultiin alas aika heittämällä. 3000km -> mun ajolla olisi kestänyt duunissa 1päivän ja kotimatkalla räjähtänyt.
Saab 9-5 2.3tA4 stg1 Sedan -98
Saab 9-5 2.3Aero M5 Wagon -00
Saab 9-5 2.3Aero M5 Wagon -00
Re: No nyt se stage 1 ahdin paukahti
Joo reklamoimaan vaan, kyllä PCS huomaa että ne myy paskaa kun alkaa joka suunnalta tulee valituksia sen suhteen!
Sikäli hyvä kuulla muidenkin hajoamiskokemuksia, että minun ahtimien hajoaminen ei ollut syynä asennusvirhe tai auto. Vaikkakin Garret sanoi eilen itsensä irti
Sikäli hyvä kuulla muidenkin hajoamiskokemuksia, että minun ahtimien hajoaminen ei ollut syynä asennusvirhe tai auto. Vaikkakin Garret sanoi eilen itsensä irti
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Re: No nyt se stage 1 ahdin paukahti
Siivet ottaneet hittiä -> ei takuuta, ei kiinnosta siellä päässä vittujakaan.jcarlson kirjoitti:Kyllä kai tuosta voisi jo vaatia hyvitystä tuotevastuun eli oletettavan käyttöiän perusteella?
Ja ikävä sanoa mutta en ole tippaakaan yllättynyt.
#3431
Re: No nyt se stage 1 ahdin paukahti
Hei,
Vaikka takuuta ei viri osille aina myönnetä, niin tuotevastuu ei katoa mihinkään. Kyllä tuosta pitää ainakin rahat takaisin saada. Vaikka olisi mikä viriviri osa kyseessä, ei sitä *askaa saa siltikään myydä.
Vaikka takuuta ei viri osille aina myönnetä, niin tuotevastuu ei katoa mihinkään. Kyllä tuosta pitää ainakin rahat takaisin saada. Vaikka olisi mikä viriviri osa kyseessä, ei sitä *askaa saa siltikään myydä.
Re: No nyt se stage 1 ahdin paukahti
Autossani on nyt ollut tuollainen stage 1 (Toinen sellainen siis, ensimmäinen kesti puoli vuotta ja lasahti.) suurin piirtein vuoden ja noin 25tkm paikoillaan. On ruvennut jo pitämään aika karkeaa ääntä eli lähtölaskenta lienee alkanut... Arvata saatte ostanko vielä speedpartsin turboja. Niissä ei edes ole niin suuri hintaero oikeisiin mitsuihin että se homma millään muotoa kannattaisi. Etenkin kun vehkeet tulevat säätämättöminä sieltä, eli hukkista saa ihan itse ruuvata - ei ole iso homma mutta vituttaahan se(kin). Jos noita kiinan paskoja saisi jollain 100€ hinnalla ja pystyy itse vaihtamaan sekä viihtyy auton alla niin sitten siinä ehkä olisi järkeä, muuten ei.
9-5 '02 (Lunastettu), 9-3 SS '03 (Ajossa), KTM 990 Adventure '06 matkamöhkö
Re: No nyt se stage 1 ahdin paukahti
WTF??? ei takuuta? onko käyttäjä siis tehnyt tai olisiko voinut tehdä jotain sellaista, jonka seurauksena siivet ottavat osumaa? Vai onko kyseessä jotai ihan käsittämätöntä paskaa joka vaan ei kestä normaalia käyttöä...pocky kirjoitti: Siivet ottaneet hittiä -> ei takuuta, ei kiinnosta siellä päässä vittujakaan.
Ruotsin ja Suomen kuluttajasuojaviranomaisia voisi kiinnostaa, että tuollaista kampetta kaupataan ja likenneturvallisuus vaarantuu...
__________________
Harrastus tauolla.
Harrastus tauolla.
Re: No nyt se stage 1 ahdin paukahti
Olishan tuo nyt melkoisen ihmeellistä jos siivet EI olisi ottaneet osumaa, kun kerran laakeri on paskana ja akselilla varmaan millitolkulla välystä
Re: No nyt se stage 1 ahdin paukahti
Sana "takuu" on puhtaasti markkinointikeino ja myyjän mukamas myöntämä lisä tuotteelle. Käytännössä sanalla "takuu" ei ole juuri merkitystä. Kuluttajansuojalaki on se oikea "takuu" tuotteille. Esimerkiksi jos voidaan yleisesti olettaa että se että henkilöauton moottorin turboahdin tulee vähintään kestää 100tkm ja 5 vuotta ja se kestääkin vaikka 25tkm ja 4 vuotta niin kyllä, myyjä on velvollinen 1. palauttamaan rahat 2. antamaan vastaavan tilalle 3. korjaamaan tuotteen kohtuullisessa ajassa(n. 2 viikkoa). Tämä oli siis fiktiivinen esimerkki, koska en osaa sanoa mikä on "oletettu" käyttöikä. Mutta sen osaan että tässä tapauksessa turbon kesto oli liian lyhyt
Niin ja jos myyjä vetoaa siihen että se on ollut virityskäytössä, niin myyjä on velvollinen osoittamaan ja todistamaan väitteensä todeksi. Muuten myyjän väittämällä ei ole merkitystä.
Jos tuotteessa on valmistus tai materiaalivirhe niin ei muuta kuin reklamoimaan.
Niin ja jos myyjä vetoaa siihen että se on ollut virityskäytössä, niin myyjä on velvollinen osoittamaan ja todistamaan väitteensä todeksi. Muuten myyjän väittämällä ei ole merkitystä.
Jos tuotteessa on valmistus tai materiaalivirhe niin ei muuta kuin reklamoimaan.
Re: No nyt se stage 1 ahdin paukahti
Juu, varsinkin jos tuote on erikseen mainittu olevan vielä viritystarkoitukseen tehty stge 1 viritetyn auton turbo, voisi jotenkin olla kohtuullista olettaa, ettei siitä laakeri tai mikään muukaan hajoa ihan noin vaan, jos ihan tavallinenkin ahdin kestää rajua käyttöä vuosikausia.
Ehdottomasti saatava rahat tai korvava tuote. Myyjällä on näyttövelvollisuus virheestä.
Ehdottomasti saatava rahat tai korvava tuote. Myyjällä on näyttövelvollisuus virheestä.
__________________
Harrastus tauolla.
Harrastus tauolla.
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
Re: No nyt se stage 1 ahdin paukahti
Joo hommahan meni niin että aluksi tuli PCS:n Rikulta sähköpostia että takuuta ei ole.
Koska olen asentanut ahtimen itse.
Olis pitäny olla joltain "asian mukaiselta" korjaamolta työmääräin kyseisestä turbon vaihdosta.
Vastailin siihen sitte asian mukaisesti että eikö ny jonkinmoinen vastuu täydy löytyä jos tollasta P**** myyntiin päästetään...Ei sitä turbon vaitoo voi niin ryssiäkkään, vaikkei olis ikinä mitään osaa autoon vaihtanu et sen käyttöikä on 3000km.
Aluks tuntu aika nihkeeltä mut kyllä sitä sitte loppujen lopuks päästiin yhteisymmärrykseen ja siltä tuli mulle uus mitsu nyt sitte tilalle.
Toista samanlaista Kiina mitsua en olis ottanu enää ilmaseksikaan...
Ja kehotan hyvällä omallatunnolla muitakin pysymään kaukana noista
Koska olen asentanut ahtimen itse.
Olis pitäny olla joltain "asian mukaiselta" korjaamolta työmääräin kyseisestä turbon vaihdosta.
Vastailin siihen sitte asian mukaisesti että eikö ny jonkinmoinen vastuu täydy löytyä jos tollasta P**** myyntiin päästetään...Ei sitä turbon vaitoo voi niin ryssiäkkään, vaikkei olis ikinä mitään osaa autoon vaihtanu et sen käyttöikä on 3000km.
Aluks tuntu aika nihkeeltä mut kyllä sitä sitte loppujen lopuks päästiin yhteisymmärrykseen ja siltä tuli mulle uus mitsu nyt sitte tilalle.
Toista samanlaista Kiina mitsua en olis ottanu enää ilmaseksikaan...
Ja kehotan hyvällä omallatunnolla muitakin pysymään kaukana noista
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
Re: No nyt se stage 1 ahdin paukahti
Harmi että hajosi noin nopeasti. Miulle jäi epäselväksi se että mitä hyötyä tuosta stage 1:stä käytännössä sai? Muistelin että käytit sitä perus Aeron softalla? Muttuko kiihtyvyys? esim. Mitä kello sanoi 80 - 120km/h tai 80 - 150 vedoissa? Ovatko ajat parempia kun orkkis Mitsulla ja Stage 1 softalla?
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
Re: No nyt se stage 1 ahdin paukahti
aluksi kun laitoin ahtimen paikalleen se oli aeron omalla softalla noin 2 vko.
Sen jälkeen laitoin autoon 3,8bar Bensanpaineensäätimen ja auto softattiin kyseisille muutoksille.
Ahdin oli käytännössä kopio mitsun TD04-16T eli pykälää isompi kun aeron oma.
Mutta enemmän tykkään nyt tosta orgisahtimesta käytössä.
Herää alempaa ja vetoja on paremmin käyttöalueella. puutuu ehkä hieman ennemmin yläpäässä mutta suuria eroja ei ole.
Jos olis ottanu aikoja esim 4-vaihteella 80-120 niin orgis ahtimella irtois varmasti parempi aika.
Sen jälkeen laitoin autoon 3,8bar Bensanpaineensäätimen ja auto softattiin kyseisille muutoksille.
Ahdin oli käytännössä kopio mitsun TD04-16T eli pykälää isompi kun aeron oma.
Mutta enemmän tykkään nyt tosta orgisahtimesta käytössä.
Herää alempaa ja vetoja on paremmin käyttöalueella. puutuu ehkä hieman ennemmin yläpäässä mutta suuria eroja ei ole.
Jos olis ottanu aikoja esim 4-vaihteella 80-120 niin orgis ahtimella irtois varmasti parempi aika.
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
Re: No nyt se stage 1 ahdin paukahti
OK. Tosiaan kiinnostaa tietää mitä tuo suurempi kompura ilman softamuutosta käytännössä tuo hyötyä vai onko hyöty jopa negatiivinen, jos softaan ei kajota mitenkään. Itse arvostan Saab:n turbokoneen ripeää toimintaa 50 - 120 KM/h alueella. 0-100 vedot ei tavis autolijaa kiinnosta
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96