
Tehojen lasku ja tahmeat liikkeet.
Tehojen lasku ja tahmeat liikkeet.
Eli viikonloppuna ajellessani Jyväskylään päin 2.0T tuntui todella jähmeältä. Vääntö oli täysin hukassa, ei päässyt oikein ohi edes 80km/h ajavasta BMW:stä ohi
Ohituksiin tarvittiin valtavat suorat. Päivän seisseenä autoa täytyy sahata käyntiin. Kone käy kierrosten puolesta nätisti. Jossakin on öljyvuoto (muuallakin kuin öljypohjassa), kenelläkään käynyt vastaavaa? Mikä vikana, turbo tuntuisi toimivan, mutta savuttanut kerran todella rankasti. Kansivika?

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1095
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: Tehojen lasku ja tahmeat liikkeet.
Turboa tarkastaisin ensin. Pakoputki ahtimesta irti ja kokeilemaan tuntuuko ahtimessa välystä.TeroKekki kirjoitti:Eli viikonloppuna ajellessani Jyväskylään päin 2.0T tuntui todella jähmeältä. Vääntö oli täysin hukassa, ei päässyt oikein ohi edes 80km/h ajavasta BMW:stä ohiOhituksiin tarvittiin valtavat suorat. Päivän seisseenä autoa täytyy sahata käyntiin. Kone käy kierrosten puolesta nätisti. Jossakin on öljyvuoto (muuallakin kuin öljypohjassa), kenelläkään käynyt vastaavaa? Mikä vikana, turbo tuntuisi toimivan, mutta savuttanut kerran todella rankasti. Kansivika?
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Re: Tehojen lasku ja tahmeat liikkeet.
Vuosimallia tms et mainitse, mutta lähtisin tarkatelemaan letkuja ja ilmavuotoja, jos on helposti löydettävissä selkeitä ongelmapaikkoja. Tuntuvat alkuperäiset letkut runsaassa kymmenessä vuodessa muuttuvan aivan lakritsaksi.
Itsellä oli isosti tehoista puutetta ja syylliseksi paljastui juurikin nämä kaksi, eli letkunpätkä:
http://julkaisu.kuvat.fi/kuvat/letkut/lopputulos4.JPG
ja vuotava takaisku:
http://julkaisu.kuvat.fi/kuvat/letkut/lopputulos5.JPG
Itsellä oli isosti tehoista puutetta ja syylliseksi paljastui juurikin nämä kaksi, eli letkunpätkä:
http://julkaisu.kuvat.fi/kuvat/letkut/lopputulos4.JPG
ja vuotava takaisku:
http://julkaisu.kuvat.fi/kuvat/letkut/lopputulos5.JPG
__________________
Harrastus tauolla.
Harrastus tauolla.
Re: Tehojen lasku ja tahmeat liikkeet.
Pitänee tarkistaa nuo. Auto-Eekoolta juuri tulin ja sain selville, että kannentiiviste vuotaa kuin seula, korjausarvio 2,5 tuhatta. Lisäksi turbo vaikuttaisi olevan hajalla. Eipä suostuneet korvaamaan kuukausi sitten kyseisestä liikkeestä ostettua autoa, väittivät, että "ihan normaalia, tiiviste on kulutustavaraa, noin paljon ajetussa autossa täysin normaalia". Katoin, että mitä vittua, onko normaalia, että häviää 1,5 litraa öljyä koneesta ja kannen tiiviste on paskana. Oli muuten viimenen kerta, kun siitä liikkeestä tulee ostettua mitään. Korjaamolle tosin plussa asiallisesta ja ymmärtäväisestä kohtelusta, siellä on järkevää porukkaa 
EDIT: Vuosimalli on 1999

EDIT: Vuosimalli on 1999
Re: Tehojen lasku ja tahmeat liikkeet.
Kysäisepä kuluttajasuojan perään... ei todellakaan ole ihan normaalia, että kuukausisitten ostettuun 4000eur autoon tulee 2500eur kansiremontti ja vielä 1500eur turboremontti. Ehjiäkin autoja saa tuolla hinnalla...TeroKekki kirjoitti:Auto-Eekoolta juuri tulin ja sain selville, että kannentiiviste vuotaa kuin seula, korjausarvio 2,5 tuhatta. Lisäksi turbo vaikuttaisi olevan hajalla. Eipä suostuneet korvaamaan kuukausi sitten kyseisestä liikkeestä ostettua autoa, väittivät, että "ihan normaalia, tiiviste on kulutustavaraa, noin paljon ajetussa autossa täysin normaalia". Katoin, että mitä vittua, onko normaalia, että häviää 1,5 litraa öljyä koneesta ja kannen tiiviste on paskana. Oli muuten viimenen kerta, kun siitä liikkeestä tulee ostettua mitään. Korjaamolle tosin plussa asiallisesta ja ymmärtäväisestä kohtelusta, siellä on järkevää porukkaa
EDIT: Vuosimalli on 1999
http://www.kuluttajavirasto.fi/File/402 ... upassa.pdf
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/au ... e-autossa/
__________________
Harrastus tauolla.
Harrastus tauolla.
Re: Tehojen lasku ja tahmeat liikkeet.
Kyselin jo. Kuluttajasuoja ei toimi. 8000e maksoin, 174tkm mittarissa ja kone sökönä. Vituttaa suorastaan. Kannattaako laittaa kuntoon, vai ostaa riskillä uusi kone? Ja mitähän kaikkea muuta tuolla mahollisesti levinnyt...?
Re: Tehojen lasku ja tahmeat liikkeet.
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Tehojen lasku ja tahmeat liikkeet.
Tampereen Metroautossa tuollaista kaupattiin myös taannoin kun poikkesin, 5000+turbon hinta (asennettuna paikalleen) täysin uusi 2009 2,3l kone.
Edelleen en ole täysin vakuuttunut, etteikö tuosta myyjäliikkeen pitäisi tulla hieman vastaan. Ei voi olla että jos ostaa 8000eur auton, alle 200tkm ajetun ja vieläpä joko todella hyvässä kunnossa jne ja sen vuoksi noin kallis. Ei voi olla kohtuullista, että ostajan pitää varautua vaihtamaan autoon vielä kustannuksellaan moottori kuukauden kuluessa.
Ihan vertailun vuoksi tuolla 8000eur hinnalla pitäisi saada esim. täysin rakennettu 2000 vuoden Aero...
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/4255890
Tai pari vuotta tuoreempi peli:
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/4115471
Joten ostajan on hyvinkin pitänyt voida olettaa auton olevan oikeinkin hyvässä kunnossa, eikä suinkaan tarvita mitään yli puolen auton hintaista remonttia heti. Vääntäisin kyllä oikein kuluttajansuojan kanssa asiasta.
Edelleen en ole täysin vakuuttunut, etteikö tuosta myyjäliikkeen pitäisi tulla hieman vastaan. Ei voi olla että jos ostaa 8000eur auton, alle 200tkm ajetun ja vieläpä joko todella hyvässä kunnossa jne ja sen vuoksi noin kallis. Ei voi olla kohtuullista, että ostajan pitää varautua vaihtamaan autoon vielä kustannuksellaan moottori kuukauden kuluessa.
Ihan vertailun vuoksi tuolla 8000eur hinnalla pitäisi saada esim. täysin rakennettu 2000 vuoden Aero...
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/4255890
Tai pari vuotta tuoreempi peli:
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/4115471
Joten ostajan on hyvinkin pitänyt voida olettaa auton olevan oikeinkin hyvässä kunnossa, eikä suinkaan tarvita mitään yli puolen auton hintaista remonttia heti. Vääntäisin kyllä oikein kuluttajansuojan kanssa asiasta.
__________________
Harrastus tauolla.
Harrastus tauolla.
Re: Tehojen lasku ja tahmeat liikkeet.
Jep, todnäk tarvitaan kansipahvin ja turbon lisäksi ainakin jakopää- ja laakeriremontti. Seuraavaksi hajoaa läppäkotelo, DI-kasetti ja kampuran asentoanturi jne. Ehdottomasti tulee halvemmaksi ostaa uusi kone, jossa on kaikki uutta. PCS:llä olisi uusi pata asennusta vaille valmiina...
Eski
Eski
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Tehojen lasku ja tahmeat liikkeet.
miten saadaan kansiremontti ja jakopää maksamaan 2.5 tonnia? huhhuh... ja onhan noita koneita ruotsinmaallakin..
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: Tehojen lasku ja tahmeat liikkeet.
Älä ihmeessä maksa 4000€ noista remonteista....
http://www.ebay.de/itm/AT-Motor-Saab-9- ... 2314b2756a
Edit: Tämä ei ole edes halvin mitä on tullut vastaan
http://www.ebay.de/itm/AT-Motor-Saab-9- ... 2314b2756a
Edit: Tämä ei ole edes halvin mitä on tullut vastaan
Re: Tehojen lasku ja tahmeat liikkeet.
En voi suositella Auto-Eekoota autonostoaikeissa kenellekkään, täysin vastuuttomia. Etenkin johtajasta ihmettelen, että mistä R-Kioskin tiskiltä se on sinne vedetty. Korjaamosta ei pahaa sanottavaa.
Taidan laittaa tilaukseen uuden koneen tai hakea AVK:lta lunariauton.
Taidan laittaa tilaukseen uuden koneen tai hakea AVK:lta lunariauton.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Tehojen lasku ja tahmeat liikkeet.
uus kone kera turbon olis ihan järkevä ostos. vielä parempi joku -04 --> ja alle 100tkm ajettu kaikkineen apulaitteineen. ihme autoliike kyllä kun eivät edes tule vastaan missään määrin :/
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: Tehojen lasku ja tahmeat liikkeet.
Autoliike puhuu ihan omiaan. Autoliikkeillä on vakuutus tällaisia tapauksia varten ja esim. sen takia yksityisellä puolella vastaavat autot on halvempia.TeroKekki kirjoitti:Kyselin jo. Kuluttajasuoja ei toimi. 8000e maksoin, 174tkm mittarissa ja kone sökönä.
Peruskysymys siis se, että oliko autossa ko. viat jo ostohetkellä vai ei
Ehdota vielä kerran auton korjaamista myyjäliikkeen laskuun, jos ei onnistu, niin sitten kul.suo.as.miehen kautta vireille kaupan purku.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Tehojen lasku ja tahmeat liikkeet.
Hemmetti..Henrikki kirjoitti:Älä ihmeessä maksa 4000€ noista remonteista....
http://www.ebay.de/itm/AT-Motor-Saab-9- ... 2314b2756a
Edit: Tämä ei ole edes halvin mitä on tullut vastaan
Pitäisikö tilata vara-kone, varmuuden vuoksi

Paska juttu toi henrikin..
Ton hintasen/ajetun auton pitäisi vähän pidempään kestää..

Miten niin ei toimiTeroKekki kirjoitti:Kyselin jo. Kuluttajasuoja ei toimi. 8000e maksoin, 174tkm mittarissa ja kone sökönä. Vituttaa suorastaan. Kannattaako laittaa kuntoon, vai ostaa riskillä uusi kone? Ja mitähän kaikkea muuta tuolla mahollisesti levinnyt...?

v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero