Mun mielestä malliston ei tarvisi olla yhtään laajempi, jos näillä vähillä voitaisiin tehdä tulosta. Mutta se tietää massasta poikkeavampia autoja ja korkeampia hintoja. Mikä taas ei välttämättä sovi Saabin imagoon.
Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Silloin kun Saabilla alettiin 9-3:n asentaa 2.8v6t konetta, kilpailijat väsäsi jo kovaa vauhtia tupla-ahdettuja ja downsizing oli kiivaasti aluillaan. Miten tässä sitten kävi näiden koneiden suosion kanssa? Monta väärää päätöstä, mutta kun ei tiedä tarkemmin taustoja niin ei pidä hirveästi lähteä arvostelemaan. Näin meikäläiseltä kantilta vain näyttää, että Jenkkimarkkinat painoi vaakakupissa ehkä turhan paljon ja ratkaisut tehtiin sen mukaisesti. SVC konsepti oli tismalleen oikeaan aikaan ja se mun mielestä näytti mihin Saabilla oltaisiin pyritty. Siis suuntaviiva oli selkeä. Samaten 9-3X Top Gearin mukaan oli valmiina jo joskus 2003 mutta pääpajalta vedettiin henkselit. 9-7X ja 9-2X "projektit" oli paljon tärkeämpiä tuolloin.
Mun mielestä malliston ei tarvisi olla yhtään laajempi, jos näillä vähillä voitaisiin tehdä tulosta. Mutta se tietää massasta poikkeavampia autoja ja korkeampia hintoja. Mikä taas ei välttämättä sovi Saabin imagoon.
Mun mielestä malliston ei tarvisi olla yhtään laajempi, jos näillä vähillä voitaisiin tehdä tulosta. Mutta se tietää massasta poikkeavampia autoja ja korkeampia hintoja. Mikä taas ei välttämättä sovi Saabin imagoon.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Saabin tulevaisuus II
Taitaa olla aika jo pohtia enemmän saabistin tulevaisuutta kuin Saabin tulevaisuutta.
En haluaisi olla pessimisti saabisti, koska oman autoiluajan Saab on ollut aina suosikkini. Nyt kun 40 vuotta tätä arkiautoilua on harrastanut Saabilla, alkaa tuntua tällaisen Saab-jahkailun jälkeen, että on jo aika melko kypsä myös saabistin tulevaisuuden pohdinnalle.
En haluaisi olla pessimisti saabisti, koska oman autoiluajan Saab on ollut aina suosikkini. Nyt kun 40 vuotta tätä arkiautoilua on harrastanut Saabilla, alkaa tuntua tällaisen Saab-jahkailun jälkeen, että on jo aika melko kypsä myös saabistin tulevaisuuden pohdinnalle.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Saabin tulevaisuus II
Nytkö tämä epävarmuus jatkuu ja pahenee juuri kun piti rauhoittua.
Youngmanin rahat ovat reilun viikon myöhässä eikä ole tietoa milloin tulevat. Dagens Nyheter kirjoittaa youngmanin mahdollisesti vetäytyvän kaupasta ja Geelyn olevan kiinnostunut Saabista.
Lähdehän ei ole luotettavin mahdollinen, mutta silti ärsyttävä huhu/uutinen. Mutta jos totta niin toivottavasti Geely on oikeasti kiinnostunut.
Youngmanin rahat ovat reilun viikon myöhässä eikä ole tietoa milloin tulevat. Dagens Nyheter kirjoittaa youngmanin mahdollisesti vetäytyvän kaupasta ja Geelyn olevan kiinnostunut Saabista.
Lähdehän ei ole luotettavin mahdollinen, mutta silti ärsyttävä huhu/uutinen. Mutta jos totta niin toivottavasti Geely on oikeasti kiinnostunut.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Saabin tulevaisuus II
Youngmanin kanssa on tosiaan ongelmia. DI kirjoitteli eilen, ettei Youngman ole saanut toimitettua kaikkia tietoja, joita tarvitaan omistajuuden vaihdon valmisteluun.
Mikä muuten on "Riksgälden" suomeksi?
Enivei, en oikein usko tuohon Geely-uutiseen, vaikka DI:kin siitä uutisoi. Aiemmin uutisoitiin, että Geely olisi kiinnostunut ostamaan osia Saabista, jos se menee konkkaan. Esimerkiksi huolto- ja varaosapalvelut. Tämä kuulostaa enemmän todelta kuin se, että Geely ostaisi taas uuden tuotantolaitoksen Ruotsista, kun se on sulkemassa yhtä Volvonkin tehdasta. Lisäksi Saab ei aikuisten oikeasti tarjoa mitään kilpailuetua Volvoon, ei Ruotsissa, ei Kiinassa eikä muualla maailmassa. Miksi siis kilpailla talon sisällä?
Geely on muuten saanut Vollen kannattavaksi puolessatoista vuodessa. Näin kirjoitti TM.
Mikä muuten on "Riksgälden" suomeksi?
Enivei, en oikein usko tuohon Geely-uutiseen, vaikka DI:kin siitä uutisoi. Aiemmin uutisoitiin, että Geely olisi kiinnostunut ostamaan osia Saabista, jos se menee konkkaan. Esimerkiksi huolto- ja varaosapalvelut. Tämä kuulostaa enemmän todelta kuin se, että Geely ostaisi taas uuden tuotantolaitoksen Ruotsista, kun se on sulkemassa yhtä Volvonkin tehdasta. Lisäksi Saab ei aikuisten oikeasti tarjoa mitään kilpailuetua Volvoon, ei Ruotsissa, ei Kiinassa eikä muualla maailmassa. Miksi siis kilpailla talon sisällä?
Geely on muuten saanut Vollen kannattavaksi puolessatoista vuodessa. Näin kirjoitti TM.
Re: Saabin tulevaisuus II
Ei ole vaan vielä konsernin sisäiset varainsiirrot kehittyneet tarpeeksi. Kyllä se vielä tappiollisen näköiseksi saadan väännettyä ja voitto siirrettyä pienemmän verotuksen maihin.MRe kirjoitti: Geely on muuten saanut Vollen kannattavaksi puolessatoista vuodessa. Näin kirjoitti TM.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Saabin tulevaisuus II
Ei sille taida oikein olla suoraa suomennosta, mutta se on virasto joka toimii suoraan valtionvarainministeriön alaisena.MRe kirjoitti: Mikä muuten on "Riksgälden" suomeksi?
Virastolla on kolme toiminta aluetta: valtion velka toiminta, valtion sisäinen pankki toiminta ja valtiollisten lainojen ja takuiden hoito.
En tiedä mikä virasto suomessa toimii samalla tavalla?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Suomessa varmaan puhuttaisiin Valtiokonttorista.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
-
Pekka Valtanen
- "Hirsch"
- Viestit: 788
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Re: Saabin tulevaisuus II
Oulussa hain Aineelta eilen yhden hintaan 38,15. Ja muutama jäi vielä hyllyyn.Optimus kirjoitti:Olen seurannu tätä viestiketjua ja tähän asti suhtaudunutin tilaanteseen hyvin rauhallisesti. MUTTA tänään koin sen tilanteen vakavuuden. Kävin Motonetissa kysymässä uuta Bypass ventiilia ja arvatkaa mikä oli vastaus - EI OLE! jo kesä kuusta saakka koko Motonet ketjussa, eikä pystyy mistään tilamaan...
![]()
ajattelin huomenna metsästää vielä marmortiskilta.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Re: Saabin tulevaisuus II
Sehän se.koistha kirjoitti:Suomessa varmaan puhuttaisiin Valtiokonttorista.
Re: Saabin tulevaisuus II
Laitetaan nyt varalta ihan suomeksi, yes eller no
http://www.satakunnankansa.fi/Talous/11 ... bista.html
Ari
http://www.satakunnankansa.fi/Talous/11 ... bista.html
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Saabin tulevaisuus II
Sama oli myös Hesarin sivuilla. Edelleen ihmettelen, että mitä synergiaa tuosta olisi Geelylle? Kaksi täydellistä autotehdasta (kokoonpanolinjastoineen, maalaamoineen, toimitusjohtajan huoneineen ja törmäystestilabroineen) yhdessä maailman kalleimmista maista ei oikein kuulosta järkevältä liikkeeltä.
Muutenkin synergian hakeminen voi olla vaikeaa. Käyttäisivätkö osia ristiin? Molemmilla on niin omaleimainen muotoilukieli, että sitä on vaikea toiseen autoon sovittaa. Volvo / Geely on juuri päättänyt rakentaa uuden modulaarisen alustaratkaisun Volvoihin, siihen voi nykyisten ja tulevien Saabien vaikea sovittautua.
Mutta tapahtuuhan maailmassa kummallisempaakin.
Muutenkin synergian hakeminen voi olla vaikeaa. Käyttäisivätkö osia ristiin? Molemmilla on niin omaleimainen muotoilukieli, että sitä on vaikea toiseen autoon sovittaa. Volvo / Geely on juuri päättänyt rakentaa uuden modulaarisen alustaratkaisun Volvoihin, siihen voi nykyisten ja tulevien Saabien vaikea sovittautua.
Mutta tapahtuuhan maailmassa kummallisempaakin.
Re: Saabin tulevaisuus II
Jos oikein lennokkaasti spekuloidaan, niin Saabin ja Volvon yhteistyöhän (g se järkevää ois. Mutta ei varmaan tule tapahtumaan.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Saabin tulevaisuus II
Joo, niin kuin Stora Enson ja UPM:n kannattaisi yhdistyä ja vallata maailman paperimarkkinat.
Re: Saabin tulevaisuus II
Sitten äänestys pystyyn, tulisiko siitä Voob vaiko Salvo? 
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus II
Saab is a lifestyle!
Saab 9-5 Estate 2002
225kw 306hV Hirsch Performance
Saab 9-5 Estate 2002
225kw 306hV Hirsch Performance