Olis tarve koukulle. Minkälainen homma on Cd:n koukun asennus? Laitoin -88 luukkuperään joskus itse, oli puskurin irrotus pulteilla ja jotain muuta. Ei enää muista tarkkaan. Onko samanlainen pura ja pulttaa homma? Sähkölle tais olla töpseli jossain takalampun juurella.
Oisko kellään ylimääräistä -96 Cd:hen sopivaa koukkua sopuhintaan? Ja mistä sais sähköt sopivalla liittimellä? Ja onnistuuko tuo uusi moninapanen. Tekis mieli koittaa kumpi o parempi veturi Saabi vai Chevy. Vaunu kulkee letukallakin, mutta LPT vetäisi todennäköisesti kevyemmin ja pienemmällä kulutuksella. Onko kokemusta 1500kg:n vaunun kiskonnasta?
9000 CD:n vetokoukku?
-
- "Viggen"
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
- Paikkakunta: Pieksämäki
9000 CD:n vetokoukku?
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Re: 9000 CD:n vetokoukku?
Ainakin Saabin omaan koukkuun minun 91-CD:ssä kuuluu enemmän vahvistusrautoja kontin pohjaan kuin CC:ssä.
Varapyöräkotelon pohjalla kaareva rauta, pultit läpi pohjasta. Koukun runko-osa pultataan puskurin takapinnassa oleviin valmiisiin reikiin ja hinauslenkin paikalle.
Puskurin ylempien kiinnitysmutterien alle tulee tavaratilaan sisäpuolelle pitkittäiset vaakasuorat tukiraudat, ne ruuvataan pitkittäiskotelon yläpintaan. Pohjan läpi kotelon reunoihin tulee kaksi ruuvia ja raudan etupäähän kotelon keskelle kaksi, vastamutterirauta laitetaan tarkistusluukusta kotelon sisälle. Puskurin alempien mutterienkin alle tuli niin isot latanpätkät kuin koteloon mahtuu.
Eli koukullisesta CD:stä puskurin irrottaminen on huomattavasti työläämpää kuin koukuttomasta. Koukkua asentaessa päsee poraamaan kahdeksan reikää enemmän kuin CC:ssä.
Kannattaa käyttää orkkisjohtosarjaa niin ei tule ongelmaa auton johtosarjaan liittämisessä. Purkuautostakin saa ihan kelvollisen, viimeistään rasian vaihtamalla. Minulla on yksi sellainen ylimääräisenä.
Varapyöräkotelon pohjalla kaareva rauta, pultit läpi pohjasta. Koukun runko-osa pultataan puskurin takapinnassa oleviin valmiisiin reikiin ja hinauslenkin paikalle.
Puskurin ylempien kiinnitysmutterien alle tulee tavaratilaan sisäpuolelle pitkittäiset vaakasuorat tukiraudat, ne ruuvataan pitkittäiskotelon yläpintaan. Pohjan läpi kotelon reunoihin tulee kaksi ruuvia ja raudan etupäähän kotelon keskelle kaksi, vastamutterirauta laitetaan tarkistusluukusta kotelon sisälle. Puskurin alempien mutterienkin alle tuli niin isot latanpätkät kuin koteloon mahtuu.
Eli koukullisesta CD:stä puskurin irrottaminen on huomattavasti työläämpää kuin koukuttomasta. Koukkua asentaessa päsee poraamaan kahdeksan reikää enemmän kuin CC:ssä.
Kannattaa käyttää orkkisjohtosarjaa niin ei tule ongelmaa auton johtosarjaan liittämisessä. Purkuautostakin saa ihan kelvollisen, viimeistään rasian vaihtamalla. Minulla on yksi sellainen ylimääräisenä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Viggen"
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: 9000 CD:n vetokoukku?
Tommosia rautojen asennuksia miä muistelin olevan. Taitaa olla "löysäperäinen" tämä CD
kun pitää raudoittaa. Itse oletin, että kiinteä takalasi olisi sitonut koria, mutta taitaa tuo pitempi peräylitys olla se juttu. Tällähän saa vetää vain 1600kg vs. CS 1800kg. Toisaalta nuo mukamaasturit taitavat pysähtyä jo 1500kg (poikkeuksena Tiguan).
Tuo polttoaineenkulutus vetotehtävissä kiehtoisi, Letukka ku hori 14 litraa/ 100 km. Vauhti tosin rekkanopeus+alv. Eli n. 95 km/h. Sattu vain välitykset sillee. Muistan ennen nähneeni 9pommia aika paljonkin veturina.
kun pitää raudoittaa. Itse oletin, että kiinteä takalasi olisi sitonut koria, mutta taitaa tuo pitempi peräylitys olla se juttu. Tällähän saa vetää vain 1600kg vs. CS 1800kg. Toisaalta nuo mukamaasturit taitavat pysähtyä jo 1500kg (poikkeuksena Tiguan).
Tuo polttoaineenkulutus vetotehtävissä kiehtoisi, Letukka ku hori 14 litraa/ 100 km. Vauhti tosin rekkanopeus+alv. Eli n. 95 km/h. Sattu vain välitykset sillee. Muistan ennen nähneeni 9pommia aika paljonkin veturina.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Re: 9000 CD:n vetokoukku?
Tuollainen on se vahvikerauta, jota yritin edellisessä viestissä kuvailla:

Kuvassa rauta on vaan suunnilleen hollilla, ei asennettuna kuten kuuluu.
Tässä vielä varapyöräkotelon tukirauta (kuva tosin CC-tonnarista):


Kuvassa rauta on vaan suunnilleen hollilla, ei asennettuna kuten kuuluu.
Tässä vielä varapyöräkotelon tukirauta (kuva tosin CC-tonnarista):
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00