Check Engine -valo syttyi
Re: Check Engine -valo syttyi
No niin pari viikkoa on tullut nyt ajeltua Limp home tilan kuittauksen jälkeen eikä uutta häiriötilaa ole vielä tullut. Konetilaa syynätessäni ei mitään huonon näköistä letkua löytynyt mutta edellispäivänä vaihdetun ilmanputsarin kotelon pultit ei ollut ihan pohjassa ja kotelon kansi oli väljästi paikallaan...voisiko tälläinen aiheuttaa häiriötilan
pientä ajoittaista nykimistä esiintyy edelleen ja kaasuläppäkoteoa epäillään syylliseksi..Sen verran kallis on tuo uusi kotelo että ajattelin jos tuota yrittäisi puhdistaa mutta löytyykö tähän mitään hyviä vinkkkejä tai ohjeita.
pientä ajoittaista nykimistä esiintyy edelleen ja kaasuläppäkoteoa epäillään syylliseksi..Sen verran kallis on tuo uusi kotelo että ajattelin jos tuota yrittäisi puhdistaa mutta löytyykö tähän mitään hyviä vinkkkejä tai ohjeita.
9-3Aero-01
Re: Check Engine -valo syttyi
Kaasuläppäkotelon putsaus mekaanisesti ja kemiallisesti *suihk suihk* ja sen jälkeen hiukka hienoa öljyä CRC tms luikasteeksi liikkuville osille. Jotkut ovat vissiin purkaneet kotelon osiin ja vaihtaneet jotain komponenttejakin sinne.
Toinen vaihtoehto toimiva käytetty esim Dajazzzzzzzzzzz:lta sillä on varmaan hyllyssä noita pilvin pimein, yhden ainakin eilen vein pahvilaatikossa koti oven taakse.
Uusi orkkis kumitiviste sitten alle, marmorilla 1,60€, vanhalla tiivisteellä saa ilkeät imuvuodot helposti aikaan sun muut häiriöt.
Toinen vaihtoehto toimiva käytetty esim Dajazzzzzzzzzzz:lta sillä on varmaan hyllyssä noita pilvin pimein, yhden ainakin eilen vein pahvilaatikossa koti oven taakse.
Uusi orkkis kumitiviste sitten alle, marmorilla 1,60€, vanhalla tiivisteellä saa ilkeät imuvuodot helposti aikaan sun muut häiriöt.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Re: Check Engine -valo syttyi
Kun vaihtaa uuden kaasuläppäkotelon, pitääkö jotain ohjelmointia tehdä? kuten jossain todella vanhassa netissä olevassa ohjeessa sanotaan.
Vai riittääkö akun kengän irroitus/ce-valon nollaus?
Vai riittääkö akun kengän irroitus/ce-valon nollaus?
Pikselikorjausta 9-3
Re: Check Engine -valo syttyi
Saab 9-3 t 2001.
Auto kun seisoi käyttämättä 3 viikkoa lomareissun ajan, niin nyt kun laitoin käyntiin alkoi check engine valo palaa. Kiihdyttäessä pientä pätkimistä myös havaittavissa.
Missähän voisi olla vika ?
Auto kun seisoi käyttämättä 3 viikkoa lomareissun ajan, niin nyt kun laitoin käyntiin alkoi check engine valo palaa. Kiihdyttäessä pientä pätkimistä myös havaittavissa.
Missähän voisi olla vika ?
Saab 9-3SS 1.8t automaatti 2007
Re: Check Engine -valo syttyi
vikakoodeilla selviää niin ei tarvitse niin arvailla.
Re: Check Engine -valo syttyi
Itsellä Saab 9-3 2,0t (2001)
Vuoden aikana tullut useampikin vikakoodi
1) P1110 (vaihtoivat huoltamolla ohivirtausventtiilin)
2) en muista koodia (vaihtoivat lämpöanturin)
3) sama koodi kuin toisella kerralla (ei toimenpiteitä - nollattiin vaan)
4) P1230 (eivät tehneet mitään)
Mikä toi neljäs koodi oikein on??? Onkos jossain noita koodilistoja näkyvissä...en löytänyt ainakaan ekalla etsinnällä.
Kun toi neljäs koodi tuli, niin lähti ihan selkeesti tehot pois ja ei meinannut pysyä oikein edes alkuun käynnissä silloin, kun kytkin oli pohjassa.
Huoltamolla nollasivat vikakoodin ja sit se taas toimi vaan normaalisti. Vikaa ei löytynyt vaikka kauan etsivät. Nyt taas jaksaa vetää. Alkoi jo huoltamotyyppi ehdotella, et sähkäri katsoisi onko moottorin tietokoneessa jotain vikana.
Vinkkejä?
Vuoden aikana tullut useampikin vikakoodi
1) P1110 (vaihtoivat huoltamolla ohivirtausventtiilin)
2) en muista koodia (vaihtoivat lämpöanturin)
3) sama koodi kuin toisella kerralla (ei toimenpiteitä - nollattiin vaan)
4) P1230 (eivät tehneet mitään)
Mikä toi neljäs koodi oikein on??? Onkos jossain noita koodilistoja näkyvissä...en löytänyt ainakaan ekalla etsinnällä.
Kun toi neljäs koodi tuli, niin lähti ihan selkeesti tehot pois ja ei meinannut pysyä oikein edes alkuun käynnissä silloin, kun kytkin oli pohjassa.
Huoltamolla nollasivat vikakoodin ja sit se taas toimi vaan normaalisti. Vikaa ei löytynyt vaikka kauan etsivät. Nyt taas jaksaa vetää. Alkoi jo huoltamotyyppi ehdotella, et sähkäri katsoisi onko moottorin tietokoneessa jotain vikana.
Vinkkejä?
Viimeksi muokannut mlehto, Ti Heinä 24, 2012 21:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Check Engine -valo syttyi
P1230 viittaa kaasuläpän asentotunnistimeen, jolloin kaasuläpän ohjaus meni limp home -tilaan (suora yhteys polkimelta kaasuläppään). Ilmeisesti tuon resetoivat huollossa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Check Engine -valo syttyi
Kiitos tuosta!
Jep, sen resetoivat. Oireet olivat kyllä tuon koodin mukaiset, kun löysin siitä nyt itsekin jotain lisätietoa...
Mutta nyt sitten taas saabi toimii normaalisti. Mikäköhän tossa voisi olla se X-factor, joka saa noita koodeja tulemaan? Tuokin ongelma tuli ja meni... ja noita koodeja kun on useampikin tullut. Jokinhan siellä häiriötä tekee.
Jep, sen resetoivat. Oireet olivat kyllä tuon koodin mukaiset, kun löysin siitä nyt itsekin jotain lisätietoa...
Mutta nyt sitten taas saabi toimii normaalisti. Mikäköhän tossa voisi olla se X-factor, joka saa noita koodeja tulemaan? Tuokin ongelma tuli ja meni... ja noita koodeja kun on useampikin tullut. Jokinhan siellä häiriötä tekee.
Re: Check Engine -valo syttyi
Mahtava keskusteluketju!
Minulle uusi auto alla. Painoin reippaammin kaasua kun joku ahdisteli takapuskurissa. Tuloksena kylmähiki kun CE valo syttyi, open sidistä koodi 4368. Silkooniletku oli irti Bypassista. (En oikein ymmärrä miksi näitä suositaan kun eivät yleensä tahdo pysyä kiinni) Letku kiinni ja pari nipparia varmistamaan. Tästä ketjusta löytyi vielä vinkki sulake 28.
15 min -auto korjattu ja vikakoodi poissa. -Kiitos kaikille ketjuun kirjoittaneille.
Minulle uusi auto alla. Painoin reippaammin kaasua kun joku ahdisteli takapuskurissa. Tuloksena kylmähiki kun CE valo syttyi, open sidistä koodi 4368. Silkooniletku oli irti Bypassista. (En oikein ymmärrä miksi näitä suositaan kun eivät yleensä tahdo pysyä kiinni) Letku kiinni ja pari nipparia varmistamaan. Tästä ketjusta löytyi vielä vinkki sulake 28.
15 min -auto korjattu ja vikakoodi poissa. -Kiitos kaikille ketjuun kirjoittaneille.
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02