Amul arvosta
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1095
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Amul arvosta
Kertokaas tietäjät, Amul arvo alkanu pyörii pelkästään plussalla. Nyt +200 - +620. (ennen vaihtelu väli ollu -200 ja + 300 välillä) Ennen ei menny noin reilusti positiivisen puolelle. Arvot alko käyttäytyy noin moottorin ilmansuodattimen vaihdon jälkeen. Imu vuotoja en löytäny (suihkuttelin moottorin käydessä käynnistys sprayta kaikkiin mahdollisiin vuoto kohtiin).
Auto toimii normaalisti, kulutus ei lisääntyny. Voiko immun orastava hajoominen ilmetä noin? (immu uusittu toissa kesänä).
Auto toimii normaalisti, kulutus ei lisääntyny. Voiko immun orastava hajoominen ilmetä noin? (immu uusittu toissa kesänä).
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1095
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: Amul arvosta
Nyt taas arvot palanneet entiselleen... outoa miten heittelee noin, lienee normaalia? Jäi ensimmäisessä viestissä mainittematta et Aadd oli -40, nyt -2. Eikös tuo aadd oo jokin polttoaine sopeutusarvo?
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Re: Amul arvosta
Amul arvoa myös ihmetten, kun omassa se pysyy aina vaan 0:ssa. Mikä vika mahtaa olla?
Jäsen: 5215
SaaB og9-3 2.0t (ka)
SaaB ng9-3 1.9TID (ka)
Suzuki GSX-R600 -05
SaaB og9-3 2.0t (ka)
SaaB ng9-3 1.9TID (ka)
Suzuki GSX-R600 -05
Re: Amul arvosta
Onko Harzzalla lämmöt kunnossa, eli yli 80c?
Esim jumittava termari tai lämpöanturi voi pitää amulin nollassa.
En nyt löytänyt "ehtoja" amulin säätymiselle.
jos lämmöt on normaalit eli yli 80c niin tee muutama kunnon kiihdytys,
jos ei vieläkään niin harvinaisen hyvin toimiva saabi
Esim jumittava termari tai lämpöanturi voi pitää amulin nollassa.
En nyt löytänyt "ehtoja" amulin säätymiselle.
jos lämmöt on normaalit eli yli 80c niin tee muutama kunnon kiihdytys,
jos ei vieläkään niin harvinaisen hyvin toimiva saabi

v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: Amul arvosta
Mulla näyttää jossain valikoissa 0:llaa mutta osassa taas lukuja kun selaa eri modeja läpi. Syytä en osaa kyllä sanoa, mutta testaa vaikka se kuuden luvun näyttö näyttääkä amul siinä jotain lukuja.Amul arvoa myös ihmetten, kun omassa se pysyy aina vaan 0:ssa. Mikä vika mahtaa olla?
Re: Amul arvosta
Lämmöt pyörii ajossa siinä 65-72, mutta paikallaan nousee yli 80:n. Olisikohan immu sökö. Kyllä se lukemaa antaa, kun kooderilla lukee. mutta mAir jää 200 pyydetystä mReg arvosta, kun mReg on 1050 niin mAir on 850 siis talla pohjassa nuo lukemat. Kun rankasti kiihdyttää ei kiihtyminen ole tasaista. Ja pahennetaan vielä, nakuja tulee vähän liikaa.
Jäsen: 5215
SaaB og9-3 2.0t (ka)
SaaB ng9-3 1.9TID (ka)
Suzuki GSX-R600 -05
SaaB og9-3 2.0t (ka)
SaaB ng9-3 1.9TID (ka)
Suzuki GSX-R600 -05
Re: Amul arvosta
Harzza, Termari vaihtoon, kannattaa panostaa alkuperäiseen.
Tämän jälkeen, jos mair edelleen laahaa perässä niin tarkista ahtopaine kiihdyttäessä, jos on korkea suhteessa mair:iin niin immu mahdollisesti viallinen.
Jos paineet on oikeat toteutuneelle ilmamassalle niin tarkista takaiskut.
Tämän jälkeen, jos mair edelleen laahaa perässä niin tarkista ahtopaine kiihdyttäessä, jos on korkea suhteessa mair:iin niin immu mahdollisesti viallinen.
Jos paineet on oikeat toteutuneelle ilmamassalle niin tarkista takaiskut.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: Amul arvosta
Katsot ennen immun vaihtoa kaikki pikkuletkut imusarjan ympäriltä.
Amul ei tosiaan päivity jos lämmöt AJOSSA alle 80c ja ilmamassojen
piti olla tiettyjen rajojen sisällä jne.
Kuten nappe sanoi, orkkis termari on ratkaisu ja samalla vaihdat
nesteetkin uuteen talveen.
Paljonko harzalla ahtopainetta lämäpohjassa?
Amul ei tosiaan päivity jos lämmöt AJOSSA alle 80c ja ilmamassojen
piti olla tiettyjen rajojen sisällä jne.
Kuten nappe sanoi, orkkis termari on ratkaisu ja samalla vaihdat
nesteetkin uuteen talveen.
Paljonko harzalla ahtopainetta lämäpohjassa?
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: Amul arvosta
N. 800mg/C on melko tyypillinen tulos jos EVAP-takaisku vuotaa ja ahtopaine rajoittuu n. 0,5 bar tienoille.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Amul arvosta
Ahdot on lämä pohjassa n.1.1bar kyseessä on 210hepan softa. Mutta softaa ennenkin teki tuota ns. epätasaista kiihtymistä. Amul arvoa en ennemmin nähnyt, kun Open Sid tuli käyttöön hiljattain. Vissiin termari tilaukseen. Nesteet on suhkot uudet niin ei tarvitse vaihtaa uuteen. Pitää katsoa noita letkuja vielä tarkemmin, osan letkuista olen vaihtanut uuteen.
Jäsen: 5215
SaaB og9-3 2.0t (ka)
SaaB ng9-3 1.9TID (ka)
Suzuki GSX-R600 -05
SaaB og9-3 2.0t (ka)
SaaB ng9-3 1.9TID (ka)
Suzuki GSX-R600 -05
Re: Amul arvosta
Ilmamassamittari on rikki, jos näyttää 850mg/C ja ahtaa 1,1 bar.
Tyypillisin hajoamismoodi on tuo liian vähän näyttäminen kun virtaus kasvaa, ei niinkään signaalin katoaminen kokonaan.
Tyypillisin hajoamismoodi on tuo liian vähän näyttäminen kun virtaus kasvaa, ei niinkään signaalin katoaminen kokonaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Amul arvosta
Samalla kun tilaat termarin niin harkitse myös sen vieresssä olevan lämpöanturin
vaihtoa jos ei jo vaihdettu.
Selkeä immu vika.
vaihtoa jos ei jo vaihdettu.
Selkeä immu vika.
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: Amul arvosta
No joo hyvä tietää. Täytyy ruveta kalasteleen immua jostain jos halvalla löytäis. Joo vaihdan sen anturin ja termarin samalla. Kiitos avusta.
Jäsen: 5215
SaaB og9-3 2.0t (ka)
SaaB ng9-3 1.9TID (ka)
Suzuki GSX-R600 -05
SaaB og9-3 2.0t (ka)
SaaB ng9-3 1.9TID (ka)
Suzuki GSX-R600 -05
Re: Amul arvosta
Kannattaa sitten ehdottomasti hankkia halvalla käytettyä immua jos haluaa jatkaa vianetsintää 

Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: Amul arvosta
Mites tekeekö tarvike MAF:lla mitään? Uutenakaan ei maksais kun ~135€Kannattaa sitten ehdottomasti hankkia halvalla käytettyä immua jos haluaa jatkaa vianetsintää
http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-MASS-AIR- ... 5d30969014