Liittyisiköhän tämä nyt siihen vuotaneeseen pakosarjaan. En nyt osaa yhdistää ajankohtaa, mutta (voi ?) olla että kun pakosarja vuoti niin silloin myös nyki ja tulpat olivat vaaleat. Voiko olla että lamda on saanut väärää tietoa kun pakosarjassa oli vuoto. Tiiviste oli riekaleina 4-pytyn kohdalta, mutta myös 2-3 pytyn kohdalla oli mustaa koko tiivisteen alalta. Nyt kuitenkin kuluttaa enemmän, mutta ei nyi
Nyki kiihdyttäessä, ei nyi enää ?!
Nyki kiihdyttäessä, ei nyi enää ?!
Kun kierroksia oli alle 3000 rpm, ja lähdit kiihdyttämään 4 tai 5 vaihteella auto nyki ärsyttävästi. Kun kierrokset nousi 3000 rpm yli, nykiminen loppui. Sitten kävi outo juttu. Enää ei nyi enää kiihdyttäessä, mutta kulutus nousi ?! Aikaisemmin kun nyki niin tulpat olivat todella vaaleat, aivan kun olisi ollut laihalla. Nyt kun ei nyi enää, niin tulpat ovat sellaisen kermakahvin väriset. Eli olisiko nyt jostain käsittämättömästä syystä ollut vähän aikaa liian laihalla, ja korjaantunut itsestään. Mitään en ole tehnyt autolle, yksi päivä vaan huomasin että ei nyi enää. Kulutus silloin kun vielä nyki oli maantiellä 100km/h vauhdissa 6.5-6.7 L ja kaupungissa/seka-ajossa 8.4-8.7 L. Nyt näyttää maantiellä 7.1-7.4 L ja kaupungissa/seka-ajossa 8.8-9.1 L. Auto on -98 9-5 2.3t jossa BioPower softa. Onko nuo lukemat lähellekään oikeat tälllä hetkellä, ja mikä mahtoi aiheuttaa nykimisen ja mitä tapahtui ?
Liittyisiköhän tämä nyt siihen vuotaneeseen pakosarjaan. En nyt osaa yhdistää ajankohtaa, mutta (voi ?) olla että kun pakosarja vuoti niin silloin myös nyki ja tulpat olivat vaaleat. Voiko olla että lamda on saanut väärää tietoa kun pakosarjassa oli vuoto. Tiiviste oli riekaleina 4-pytyn kohdalta, mutta myös 2-3 pytyn kohdalla oli mustaa koko tiivisteen alalta. Nyt kuitenkin kuluttaa enemmän, mutta ei nyi
Liittyisiköhän tämä nyt siihen vuotaneeseen pakosarjaan. En nyt osaa yhdistää ajankohtaa, mutta (voi ?) olla että kun pakosarja vuoti niin silloin myös nyki ja tulpat olivat vaaleat. Voiko olla että lamda on saanut väärää tietoa kun pakosarjassa oli vuoto. Tiiviste oli riekaleina 4-pytyn kohdalta, mutta myös 2-3 pytyn kohdalla oli mustaa koko tiivisteen alalta. Nyt kuitenkin kuluttaa enemmän, mutta ei nyi
Sitä oikeaa etsiessä...
Re: Nyki kiihdyttäessä, ei nyi enää ?!
Kommentteja kiitos, jos jollakin on jotain mutua asiasta.jupasaab kirjoitti:Kun kierroksia oli alle 3000 rpm, ja lähdit kiihdyttämään 4 tai 5 vaihteella auto nyki ärsyttävästi. Kun kierrokset nousi 3000 rpm yli, nykiminen loppui. Sitten kävi outo juttu. Enää ei nyi enää kiihdyttäessä, mutta kulutus nousi ?! Aikaisemmin kun nyki niin tulpat olivat todella vaaleat, aivan kun olisi ollut laihalla. Nyt kun ei nyi enää, niin tulpat ovat sellaisen kermakahvin väriset. Eli olisiko nyt jostain käsittämättömästä syystä ollut vähän aikaa liian laihalla, ja korjaantunut itsestään. Mitään en ole tehnyt autolle, yksi päivä vaan huomasin että ei nyi enää. Kulutus silloin kun vielä nyki oli maantiellä 100km/h vauhdissa 6.5-6.7 L ja kaupungissa/seka-ajossa 8.4-8.7 L. Nyt näyttää maantiellä 7.1-7.4 L ja kaupungissa/seka-ajossa 8.8-9.1 L. Auto on -98 9-5 2.3t jossa BioPower softa. Onko nuo lukemat lähellekään oikeat tälllä hetkellä, ja mikä mahtoi aiheuttaa nykimisen ja mitä tapahtui ?
Liittyisiköhän tämä nyt siihen vuotaneeseen pakosarjaan. En nyt osaa yhdistää ajankohtaa, mutta (voi ?) olla että kun pakosarja vuoti niin silloin myös nyki ja tulpat olivat vaaleat. Voiko olla että lamda on saanut väärää tietoa kun pakosarjassa oli vuoto. Tiiviste oli riekaleina 4-pytyn kohdalta, mutta myös 2-3 pytyn kohdalla oli mustaa koko tiivisteen alalta. Nyt kuitenkin kuluttaa enemmän, mutta ei nyi
Sitä oikeaa etsiessä...
Re: Nyki kiihdyttäessä, ei nyi enää ?!
Nykimiseen en ota kantaa, mutta mulla nousi kulutus kun lambda alkoi tulla tiensä päähän.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: Nyki kiihdyttäessä, ei nyi enää ?!
Voiko tukkoinen polttoainesuodatin aiheuttaa välillä nykimistä?
Saab 9-5 Aero XWD -11
Re: Nyki kiihdyttäessä, ei nyi enää ?!
kyllä.
ja hajoamassa oleva polttoaine pumppu samoin.
ja hajoamassa oleva polttoaine pumppu samoin.
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Nyki kiihdyttäessä, ei nyi enää ?!
Mites tuon lambdan kunnon saa selville ? Ja olen kuullut että näissä on enemmän kuin yksi lambda, pitääkö paikkaansa ?nix0n kirjoitti:Nykimiseen en ota kantaa, mutta mulla nousi kulutus kun lambda alkoi tulla tiensä päähän.
Tuo tukkonainen bensansuodatin ja pumppu kuulostaa oudolta. Nykiminen kuitenkin loppui kierrosten noustessa, ja nyt on loppunut kokonaan. Jos pumpussa olisi vikaa, ei kai se korjaantuisi itsestään ?
Sitä oikeaa etsiessä...
Re: Nyki kiihdyttäessä, ei nyi enää ?!
Open sidistä lambdan arvoa seuraamalla on yksi vaihtoehto, muut lisätköön muita. Pitää paikkansa, femmassa on kaksi lambdaa.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: Nyki kiihdyttäessä, ei nyi enää ?!
Paitsi -98 ja -99 on vain yksi.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Nyki kiihdyttäessä, ei nyi enää ?!
Muuten ok, mutta tässä ei pysty selaamaan sid:iä !nix0n kirjoitti:Open sidistä lambdan arvoa seuraamalla on yksi vaihtoehto, muut lisätköön muita. Pitää paikkansa, femmassa on kaksi lambdaa.
Sitä oikeaa etsiessä...
Re: Nyki kiihdyttäessä, ei nyi enää ?!
Ennenkuin joku kysyy miksei sid info ole toiminnasssa niin se on, mutta millä Sid1:ssä pääse valikoihin?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Nyki kiihdyttäessä, ei nyi enää ?!
Ei sinne pääse, kukaan ei vaan usko. Aina tankkaamisen jälkeen ilmoittelee kaikenlaista, mutta selaamaan ei pääse vaikka väittäisitte mitä !!!
Sitä oikeaa etsiessä...
Re: Nyki kiihdyttäessä, ei nyi enää ?!
Kyllä sinne pääsee: http://www.youtube.com/watch?v=mkNgB2R1bwU
Se, että miten, en vielä osaa sanoa.
Se, että miten, en vielä osaa sanoa.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: Nyki kiihdyttäessä, ei nyi enää ?!
On kokeiltu kaikenlaisia ohjeita mitä netistä ja täältä löytyy, mutta mikään ei toimi...
Sitä oikeaa etsiessä...
-
jooseppi78
- "Viggen"
- Viestit: 611
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Nyki kiihdyttäessä, ei nyi enää ?!
Mites vaikuttaa lambdan ja amulin lukemiin jos pakosarjan ja turbon laipasta vuotaa inasen? Toinen etummaisista ko. liitoksen muttereista oli löysällä ja toinen pinnpulteista on menettänyt kierteensä eli pääsee porailemaan.
"Hevoseton" mies on huoleton mies