sähkölaitteet

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
JPP_78
"Koeajolla"

sähkölaitteet

Viesti Kirjoittaja JPP_78 »

moi,

sanokaapa onko kenelläkään hajonnut ajotietokonetta tai yleensäkkään sähkövehkeitä? itellä ollu autona tollanen kadetti missä ei mitään herkkuja ole,eikä selliasta autoa ole koskaan ollutkaan missä jotain hienouksia olisi...... ja kun tota 9000 2.0l 16v 91vm olen harkinnut niin ei oikein muu askarruta että mitäs jos se tietokone leviää, ja autolla ajettu 280.000, muuten kunnossa ulkoisesti ja leimasta läpi syyskuussa ettei mitään suurempaakaan pitäis olla paitti noi venttiilin nostimet rallattaa ja on ollu joskus kai mustalaisillakin ajossa, aika pitkään.
toisaalta taas mustalaiset nyt ajelee muutenkin mersuilla sun muilla että kai pitävät autoistaan huolen, eikä tuo nyt mua haittaa vaikka olis ollu nigerialaisella neekerillä,
eikös toinen kallis remppa on tuo vaihteisto noissa mikä kait on vähän tyyppivikakin.....sen riskin olen valmis ottamaan että tuo laatikko hajoo, mutta eikös tuo tietokone ole aikas tyyris peli jos sattuu leviään, niin hajoaako noi tietokoneet kovin helposti.
Tekis mieli kyllä ostaa tuo saabbi että olisko täällä mielipiteitä kyseisistä autoista kokemuksia omaavilta kannattaako ostaa tuo vai jätänkö ostamatta........
tänään käyn vähän kattelemassa sitä saabia yksikseni jos sattuu löytyyn jotain vikoja mitä en aikaisemmin huomannut, hieman vainoharhaisuutta......:)
hakuba2
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Meidän perheessä on ollu ysitonniasia vuodesta 1986, eikä yhdestäkään oo kyl toi ajotietokone levinny. Kaikkee muuta on kyl käytössä hajoillu..
93 1.9 TTiD -11
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
V.J.S
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Niin no, "tietokoneista" tuo ajotieturi (=EDU) lienee kuitenkin pienin päänsärky jos se hajoaa. Muita "tietokoneita" on ruiskun ohjausyksikkö (Bosch LH-Jetronic), DI/APC ohjausyksikkö (vain turboissa tuon ikäisessä), ABS-ohjausyksikkö, sytytyksen pääteasteen (vapareissa tuon ikäisessä) voinee myös luonnehtia "tietokoneeksi", sekä automaatti-ilmastoinnin ohjauspaneli. Siinäpä ne mitä minulle tuli mieleen...Itse en kyllä murehtisi noista "tietokoneista", suuremmalla todennäköisyydellä niille tietoa antavat anturit siellä kettuilee (ABSin nopeusanturit, IMM, lambda jne), eikä tiedon saaminen niidenkään toiminnasta kotikonstein ole mitään salatiedettä. Haku-toiminnolla tältäkin palstalta löytyy ratkaisu / vianetsintä kuvaukset lähes kaikkiin "tietokone" ongelmiin (luistonesto eli TCS:ssä on tarkoituksellisesti tästä unohdettu :) ) ja korjaus on melko usein "putsaa hapettunut liitin" tms.
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin