öljyä imupuolella

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

öljyä imupuolella

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Heips

Tossa vaihtelin ilmanputsaria niin oli jonki verran öljyssä ilmanputsarin alareuna ja imupuoli muutenkin. Onko turbo syyllinen vai mistä sinne sitä muualta pääsee?

Toinen kysymys ois ku tuo ohut letku tosta bybass venttiilistä oli tosi huonossa hapessa niin mikä sillä on tarkotus kun en ole huomannut sen kummempaa haluttomuutta kulkupuolella? Niin ja auto on cd 2.0t -95
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: öljyä imupuolella

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Pieni öljyhuntu painepuolella on ihan normaalia, turbon imupuolella ei. Viallinen by-pass tai juuri sen pikkuletkun (käyttää sitä by-passin kalvoa) vika voi aiheuttaa sen että kaasua äkisti höllätessä kaasuläpältä kulkee se paineisku minkä ehjä By-passi päästäisi imupuolelle, takaisin ahtimen kompurapuolelle ja ahdin sakkaa melko väkivaltaisesti, ja paineisku voi tussauttaa sitä putkistoon kertynyttä öljyä ilmamassamittarille ja suodattimelle päin.

By-passin vika ilmiantaa itsensä usein niin että ahtomittari (jos on) ei tahdo mennä alipaineelle, ja auto tahtoo kyykähtää tai peräti sammua esim. risteyksiin tultaessa ja kaasu höllätessä kytkimen kera tai automaatti luonnostaan. Pikkuletkuun puhaltelemalla selviää paljon, ei saisi pihistä ilma läpi.
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: öljyä imupuolella

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Kierrokset on kyllä välissä seilanneet esim risteyksiin pysähtyessä. Tuota pikku letkua vaihtaessa puhaltelin ja imeskelin siihen ilmaa mutta ei minusta kulkenut kumpaankaan suuntaan.
Viimeksi muokannut Makwe, Ma Loka 17, 2011 21:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: öljyä imupuolella

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Huohotin työntää imupuolelle ylimääräiset öljyt. Kilometreistä ei mainittu mitään. Onko kaasuläppäkotelolle tulevassa putkessä öljyä?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: öljyä imupuolella

Viesti Kirjoittaja Makwe »

kilsoja on 330tkm. öljyä on vähän tossa metalliputkessaki. Pitäsikö tästä huolestua vai?
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: öljyä imupuolella

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Häviääkö öljyä öljytikusta? -95 vuosimallissa on vielä ongelmana ylös nousevat venttiilikumit, joka voi aiheuttaa normaalia rajumpaa huohotusta. 95 vuoden lopussa alkoivat liimaamaan kumit kiinni ja ongelmä väheni oleellisesti.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: öljyä imupuolella

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Ei häviä öljyä. Auto on m96, rekisteröity loppuvuodesta 95 joten taitaa olla kasattu uudella tavalla?
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: öljyä imupuolella

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Todennäköisesti vanhalla, mutta ei voi varmasti tietää. Ilmeisesti 95 vuonna tehdyt kannet oli tehty vanhalla tavalla, joten niitä on vielä 96 alkuvuoden tonnareissakin.

Jos ei vie öljyä, niin ei ole suurempaa murhetta. Takaiskun toiminta huohottimessa kannattaa tarkistaa, jotta ei tee ahtopaineilla ylimääräistä painetta venttiilikoneistoon.

Kannattaa putsata ahtimen imupuoli öljystä ja seurata tuleeko vielä öljyä. Kuten minuteman kirjoitti, niinn ahtimen sakkaus saattaa työntää huohottimesta tulevan öljyn ilmanputsari koteloon päin. Onko suodatin alkuperäinen vai vaapaavirtaus suodatin?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: öljyä imupuolella

Viesti Kirjoittaja Makwe »

9000LPT kirjoitti:Todennäköisesti vanhalla, mutta ei voi varmasti tietää. Ilmeisesti 95 vuonna tehdyt kannet oli tehty vanhalla tavalla, joten niitä on vielä 96 alkuvuoden tonnareissakin.

Jos ei vie öljyä, niin ei ole suurempaa murhetta. Takaiskun toiminta huohottimessa kannattaa tarkistaa, jotta ei tee ahtopaineilla ylimääräistä painetta venttiilikoneistoon.

Kannattaa putsata ahtimen imupuoli öljystä ja seurata tuleeko vielä öljyä. Kuten minuteman kirjoitti, niinn ahtimen sakkaus saattaa työntää huohottimesta tulevan öljyn ilmanputsari koteloon päin. Onko suodatin alkuperäinen vai vaapaavirtaus suodatin?
Vakio suodatin. Onko tämä takaiskuventtiili se kannesta lähtevän kumiletkun välissä oleva muovinen mötikkä?
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: öljyä imupuolella

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Juuri se, pitää toimia niin että menee kiinni puhallettaessa venttiilikopalle päin ja muutenkin herkästi takertelematta.

Huohottaako kone käydessä ja kaasuteltuna öljykorkki auki, öljysumua, pakokaasua?
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: öljyä imupuolella

Viesti Kirjoittaja Makwe »

En ole koskaan aukaissut korkkia koneen ollessa päällä, pitää kattoa tuo heti huomenna. Mutta vasta sammutettuna kun avaa tuon öljykorkin niin kyllä sieltä pientä sumua tulee.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Vastaa Viestiin