Olen uusi saabisti!

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
1irtep1
"Kaasari"

Olen uusi saabisti!

Viesti Kirjoittaja 1irtep1 »

Tervehdys kaikille. Ostin toissa päivänä Saab 2.0t -01 business sonic. Ajettu 22tkm. Auto oli myynnissä keltaisessa pörssissä varmaan 1/2 vuotta hintaan 25 000€. (varmaan moni huomannut). Niin ihmettelen vaan että mitäköhän tuo sonic tuossa tarkoitaa, ovatkohan vain tarrat koristeena kyljessä vai... Auto on kyllä madallettu tehtaalla ja nahkasisustus löytyy, oiskohan se siitä sitten? Myyjä ei oikein tuntunut tietävän autostaan yhtään mitään. Mutta auton nähtyäni ja muutaman koe-ajon jälkeen olin aivan myyty. Jeps ja thanks etukäteen vastanneille.
Speedou
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Heh, minulle tuli mieleen, että autossa olisi sentronic vaihteisto, mutta ei vuosiluku täsmää :)

Itse en ainakaan ole kuullut mistään tuommoisesta, ettei olisi vanhan omistajan tekeleitä?

Noh, ehkä joku viisaampi asiasta tietääkin jotain.
STCF #3
Turbojubilee
"Ruisku"

Saabin hinta !

Viesti Kirjoittaja Turbojubilee »

Autosi oli mielestäni aika kallis...ainakin verrattuna omaan hankintaani 03.11.2003. Nimittäin ostin silloin 21.12.2001 rekisteröidyn SAAB 9-3 SE TurboJubilee 5D juhlamallin, jolla oli ostohetkekllä ajettu n. 74 tkm. Tässä mallissahan on vakiona automaattii ilmastointi, ajotietokone SID2, hiilikuitu look alike kojelauta, nahkapäällysteinen ratti+vaihdekepin pää, helmalevikkeet, aluvanteet, valkoiset vilkut ym. ym. Autossani oli lisäksi KÄYTTÄMÄTÖN irrotettava vetokoukku ja 3M:n tummennuskalvot takaikkunassa ja takasivuikkunoissa. Ja vielä mielestäni extraa oli autoni väri joka on ehkä tyylikkäin SAAB 9-3:seen eli MUSTA. Tämän kaiken hinnaksi jäi "vain" 22000 Euroa :lol: Autosi hinnassa oli ainakin 4000 Euroa liikaa :cry:
SAAB 9-3 SE TurboJubilee vm. 2002, Musta 5 d ! Olen sairastunut vakavasti SAABISMIIN !
Speedou
"Hölösuu"
Viesti:

Johan oli hehkutus...

Missä sanottiin paljonko 1irtep1 maksoi autostaan? Ja tiedätkö kyseisen auton varusteet? Ja 9-5 on 9-5, 9-3 painii erisarjassa. Se vain on aivan eriluokan auto. Vaikka kuinka olis 93:ssa kaikki herkut.
STCF #3
Rommitommi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Hmm.. Onko toi auto siis 9-5 vai 9-3?

Tulisi mieleen, että meinaisiko tuo sonic väriä? Eikös autoon ollut saatavana sen niminen metalliväri kuin sonic blue, siis jos auto nyt on sininen :)

Edit: tai olisko auto maalattu, toisaalta kuulostaa ihmeelliseltä noin uudessa autossa :roll:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
1irtep1
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja 1irtep1 »

Moro. joo, Maksoin 21 500€.Cruise, abs ,hiilikuitu jäljitelmää tuossakin löytyy, nahkaa ovia rattia ja vaihdekeppiä ja penkkejä myoten ja 3 * airbag penkeissä ja kuskilla, 16" alut, sähkoinen anteenni, lapsilukot takaovissa ja peräkontti sähköllä lukko napsahtaa kiinni n.10s päästä jne,jne että tuollaisia löytyy ja puuttuu melkein ne tärkeimmät eli lohkolämmitin ja talvirenkaat. ja väri on met.musta. Tyylikäs väri mutta aikas arka, tiedättekin varmaan...Niin joo audiojärjestelmä Myyjä väitti että 8 kaiutinta, itse löysin 6, onkohan tuolla takaritilöiden alla sitte 2 rinnatusten?
Alotietokoneesta en tiedä mikä on mutta kyllä ainakin radio+cd ja noin 10 toimintoo näkyy.
Ajonesto+ hälytin, automaatti ilmastointi ja ja ja 5 ovea....

Joo, tuli kyllä aika sekavaa tekstiä kun yritän muistella mitä kaikkee siinä on samalla mutta kait siitä nyt jotain selvää saa.

Saab on 93 sori tärkeä tieto jäi...
Hirschman
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja Hirschman »

Eikös tuo Sonic ollut Saabin jälleenmyyjien oma varustelupaketti.
Muistaakseni siinä oli sporttialusta, jossain autoissa 170hv virisarja ja laitettu jälkiasennuksena nahkaverhoilu. Kävin kerran autokaupassa istumassa Sonicissa ja oli ihan tyylikäs varustelupaketti.
Onnea uudesta hankinnastasi!
Speedou
"Hölösuu"
Viesti:

Dodiih, sitä minäkin. Eli suorastaan kannattavampi kauppa tuo oli ;)

Mutta tosiaan, jostain sain päähäni, että 9-5, vaikka kyseessä oli 9-3 sori, mun moga.
STCF #3
CC Aero
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Minäkin muistelisin, että Sonic olisi ollut joku jälleenmyyjän oma malli...
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Minä kysyin yhdestä Nettiautossa myynnissä olleesta Sonicista ja sain myyjältä tämän verran selvennystä asiaan:
Sonic ei tule sensonic vaihteistosta, vaan se on joku Laakkosen tekemä juhlamalli.

Sonic mallissa on seuraavat extrat:
-Andy´s Leather nahkasisustus (Penkit,ovet ja vaihdekepin pussi)
-Hiilikuitujäljitelmä kojelauta
-15"&16" alut
-Levikkeet
Olisiko ollut vaikka sama auto?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
peinu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Eiku onneksi olkoon! Mahtaa olla hieno peli!

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Rommitommi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

1irtep1 kirjoitti:audiojärjestelmä Myyjä väitti että 8 kaiutinta, itse löysin 6, onkohan tuolla takaritilöiden alla sitte 2 rinnatusten?
Alotietokoneesta en tiedä mikä on mutta kyllä ainakin radio+cd ja noin 10 toimintoo näkyy.
Autossa taitaa olla SID2 ajotietokone, koska ykkösessä on vain neljä toimintoa.
8 kaiutinta et kyllä autosta löydä, ellei ole jotenkin modattu.
Takaritilöiden alla on 6*9 kaiuttimet, ainakin normaalisti :)
Kannattaa muuten kuunnella onko etuovissa kaiuttimia, nimittäin harvemmin on :wink:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Hessu
"Hölösuu"

Re:

Viesti Kirjoittaja Hessu »

jariha kirjoitti:Minä kysyin yhdestä Nettiautossa myynnissä olleesta Sonicista ja sain myyjältä tämän verran selvennystä asiaan:
Sonic ei tule sensonic vaihteistosta, vaan se on joku Laakkosen tekemä juhlamalli.

Sonic mallissa on seuraavat extrat:
-Andy´s Leather nahkasisustus (Penkit,ovet ja vaihdekepin pussi)
-Hiilikuitujäljitelmä kojelauta
-15"&16" alut
-Levikkeet
Olisiko ollut vaikka sama auto?
Taitaa olla yksi foorumin historian pisimpiä uppauksia, mutta eilen tuli talouteen tosiaan tämmöinen. Huoltokirjassakin lukee mallina Sport Business "Sonic". Verhoilun värikoodina on "grey pique K01" eli perusmallin harmaa, mutta autossa on tosi rouhea vihreä nahkaverhoilu keltaisilla tehosteilla. Auton väri on Scrabee Green, omaan silmään näyttää kyllä asialliselta :)
Sebardi
"Aero"

Re: Olen uusi saabisti!

Viesti Kirjoittaja Sebardi »

Onnittelut :D
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
aero
-

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja aero »

Hessu kirjoitti:Huoltokirjassakin lukee mallina Sport Business "Sonic". Verhoilun värikoodina on "grey pique K01" eli perusmallin harmaa, mutta autossa on tosi rouhea vihreä nahkaverhoilu keltaisilla tehosteilla. Auton väri on Scrabee Green, omaan silmään näyttää kyllä asialliselta :)
Kuvia? :)
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Vastaa Viestiin