kiersin koko mottia ja nousi osan matkaa irti, mutta joku siellä vielä pitää tapista kiinni ?? miten se irroitetaan..
miten säätö tapahtuu, kun uuteen umpioon istutettaan, vai säätyykö itsekseen?
9-3 vm 2000, ajovalon säätömotti, miten irtoaa ja säädetään
9-3 vm 2000, ajovalon säätömotti, miten irtoaa ja säädetään
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: 9-3 vm 2000, ajovalon säätömotti, miten irtoaa ja säädetään
kampeamalla.
istutus painamalla.
säätö pysyy paikoillaan ellet mene sitä vääntelemään perseelleen.
istutus painamalla.
säätö pysyy paikoillaan ellet mene sitä vääntelemään perseelleen.
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: 9-3 vm 2000, ajovalon säätömotti, miten irtoaa ja säädetään
Aikamoinen viritys tuokin on ja ainakin minulla ihan turha, kun en kumminkaan koskaan muista käyttää sitä.
WIS- ohjeetkin taitavat olla ulkomaan kielille tehtyjä alunperin ja sitten surkeasti tälle vähemmistökielelle käännetty. Taisivat ohjeet sanoa, jotta nykästään vaan kohtuuvoimalla ulos ja samoin tungetaan sisään, mutta jos/ kun ei mene kohtuuvoimalla.
---
Maallikkojäsenellä homma melkein kilpistyy siihen , jotta ei saa virtajohdon liitintä auki. irrotusöljyä vaan reilusti liittimeen ja sopivalla lattaruuvarilla nitkuttelemaan liittimen kyljessä olevaa reikää, lopulta antautuu.
Ekaksi ankkuroin koko heijastinosuuden edulliseen käsittelyasentoon ottamalla uretaanipalan uusien umpioiden pakkauksesta.
Sitten kierretään käsin motin säätövarsi täysin ulos jos ei ole ajanut mottia 4- asentoon heti homman alussa ( jolloin siis säädöt menevät uusiksi, tosin nehän voi panna teipillä muistiin vastapäiseen seinään tms). sitten kierretään koko mottia n. 45 ° jolloin motin runko irtoaa umpiosta. lopuksi kammetaan pitkällä ruuvarilla tms se muovipallo siitä urasta sivulle.
Tapin sisäänlaitossa onkin sitten enemmän askaretta, koska uusi ura on tiukempi kuin vanha. voihan olla, että menee tosiaan vaan runttaamalla varsinkin, jos jotain liukastetta käyttää, mutta voi jotain hajotakin ??. Kokenut korjaaja kyllä sanoi, jotta sivusta se on sinne uraan kammettava, en valitettavasti ehtinyt haastella pidempään kun oli jonoa..
Ajattelin kokeilla vedätystä sieltä polttimon reiän kautta siten, että on joku lenkkisysteemi jota kampeamalla pääsee vedättämään ihan siitä muovipallon tyvestä sivulle päin tai mieluummin juurikin siitä pallosta ettei tule taivutusta varrelle. itse motin reiästä kun ei oikein mitään mahdu tekemään.
Eipä olla Valeollakaan vaivauduttu mitään ohjetta mukaan laittamaan, vai liekö ohjeet pudonnneet matkasta jos monta "yrityskierrosta" on jo tehty..
Mutta kuten kollegakin toteaa "miksi tehdä yksinkertaisesti, kun vain hieman vaivaa nähden siitä voi tehdä lähes mahdottoman".
---
säätö: 0- asentoon peukalopyörä, ja säädetään normaaliin tapaan motin käsipyörällä. kerran kun käyttää sähköt päällä, niin asento jää muistiin..... kuulemma...
WIS- ohjeetkin taitavat olla ulkomaan kielille tehtyjä alunperin ja sitten surkeasti tälle vähemmistökielelle käännetty. Taisivat ohjeet sanoa, jotta nykästään vaan kohtuuvoimalla ulos ja samoin tungetaan sisään, mutta jos/ kun ei mene kohtuuvoimalla.
---
Maallikkojäsenellä homma melkein kilpistyy siihen , jotta ei saa virtajohdon liitintä auki. irrotusöljyä vaan reilusti liittimeen ja sopivalla lattaruuvarilla nitkuttelemaan liittimen kyljessä olevaa reikää, lopulta antautuu.
Ekaksi ankkuroin koko heijastinosuuden edulliseen käsittelyasentoon ottamalla uretaanipalan uusien umpioiden pakkauksesta.
Sitten kierretään käsin motin säätövarsi täysin ulos jos ei ole ajanut mottia 4- asentoon heti homman alussa ( jolloin siis säädöt menevät uusiksi, tosin nehän voi panna teipillä muistiin vastapäiseen seinään tms). sitten kierretään koko mottia n. 45 ° jolloin motin runko irtoaa umpiosta. lopuksi kammetaan pitkällä ruuvarilla tms se muovipallo siitä urasta sivulle.
Tapin sisäänlaitossa onkin sitten enemmän askaretta, koska uusi ura on tiukempi kuin vanha. voihan olla, että menee tosiaan vaan runttaamalla varsinkin, jos jotain liukastetta käyttää, mutta voi jotain hajotakin ??. Kokenut korjaaja kyllä sanoi, jotta sivusta se on sinne uraan kammettava, en valitettavasti ehtinyt haastella pidempään kun oli jonoa..
Ajattelin kokeilla vedätystä sieltä polttimon reiän kautta siten, että on joku lenkkisysteemi jota kampeamalla pääsee vedättämään ihan siitä muovipallon tyvestä sivulle päin tai mieluummin juurikin siitä pallosta ettei tule taivutusta varrelle. itse motin reiästä kun ei oikein mitään mahdu tekemään.
Eipä olla Valeollakaan vaivauduttu mitään ohjetta mukaan laittamaan, vai liekö ohjeet pudonnneet matkasta jos monta "yrityskierrosta" on jo tehty..
Mutta kuten kollegakin toteaa "miksi tehdä yksinkertaisesti, kun vain hieman vaivaa nähden siitä voi tehdä lähes mahdottoman".

---
säätö: 0- asentoon peukalopyörä, ja säädetään normaaliin tapaan motin käsipyörällä. kerran kun käyttää sähköt päällä, niin asento jää muistiin..... kuulemma...
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00