Saab 9-5 2.3ta Arc 2002 *uutta putkistoa ruotsista*
Saab 9-5 2.3ta Arc 2002 *uutta putkistoa ruotsista*
Tervehdys!
Aika kirjoitella tämän hetkisestä "projektista".
Näinä päivinä pitäisi syntyä jälkeläinen maailmaan, joten oli aika myydä vaimon -98 2.3ta sedan. Tilalla tuli 9-5 2002 2.3ta Arc farkku.
Tämä yksilö oli jonkin aikaa nettiautossakin myytävänä, mutta päätettiin ostaa pois. Farkku oli katsastettu viimeksi vuonna 2008. Ilmeisesti jäänyt seisomaan, koska vaihdelaatikko oli hajonnut. Edellinen omistaja vaihdattanut 10tkm ajetun laatikon vanhan tilalle. Samalla koneeseen laitettu uudet laakerit, ym..
Viime viikon tiistaina saatin kaupat aikaiseksi ja kävin hakemassa siirtolapuilla farkun kotiin. Keskiviikkona varasin ajan katsastukseen ja femma meni hienosti läpi.
Keskiviikkoiltana vanteet vaihtuivat ALU 65 malliin, jotka jäivät edellisestä femmasta.
Aero helmat hommasin heti ja edellisestä femmasta jätin Hirsch puskurin itselleni. Tässä puskurin pohjia tekemässä:
Tänään saatin puskuri ja helmat väreihin:
Huomenna homma jatkuu heti illalla töiden jälkeen (jos ei olla synnärille lähdetty). Uudet Valeon sumarit tulee puskuriin, niin säilyy tuore ilme. Kuvia ja juttua päivittyy, kunhan aihetta on.
Aika kirjoitella tämän hetkisestä "projektista".
Näinä päivinä pitäisi syntyä jälkeläinen maailmaan, joten oli aika myydä vaimon -98 2.3ta sedan. Tilalla tuli 9-5 2002 2.3ta Arc farkku.
Tämä yksilö oli jonkin aikaa nettiautossakin myytävänä, mutta päätettiin ostaa pois. Farkku oli katsastettu viimeksi vuonna 2008. Ilmeisesti jäänyt seisomaan, koska vaihdelaatikko oli hajonnut. Edellinen omistaja vaihdattanut 10tkm ajetun laatikon vanhan tilalle. Samalla koneeseen laitettu uudet laakerit, ym..
Viime viikon tiistaina saatin kaupat aikaiseksi ja kävin hakemassa siirtolapuilla farkun kotiin. Keskiviikkona varasin ajan katsastukseen ja femma meni hienosti läpi.
Keskiviikkoiltana vanteet vaihtuivat ALU 65 malliin, jotka jäivät edellisestä femmasta.
Aero helmat hommasin heti ja edellisestä femmasta jätin Hirsch puskurin itselleni. Tässä puskurin pohjia tekemässä:
Tänään saatin puskuri ja helmat väreihin:
Huomenna homma jatkuu heti illalla töiden jälkeen (jos ei olla synnärille lähdetty). Uudet Valeon sumarit tulee puskuriin, niin säilyy tuore ilme. Kuvia ja juttua päivittyy, kunhan aihetta on.
Viimeksi muokannut LR, Ti Tammi 17, 2012 21:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Re: Saab 9-5 2.3ta Arc 2002 parantelua
Vai tuollainen nyt projektina... Hyvältähän tuo näyttää.
Tulet sitten tuon kanssa joskus myös potkuihin, että saadaan pällistellä tarkemmin.
Oletko spoileria hankkimassa tuonne katon jatkoksi??
Tulet sitten tuon kanssa joskus myös potkuihin, että saadaan pällistellä tarkemmin.
Oletko spoileria hankkimassa tuonne katon jatkoksi??
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Saab 9-5 2.3ta Arc 2002 parantelua
Kiitos. Kyllä potkuihin tuon kanssa seuraavaksi tulen. Spoikka varmaan tulee myös, mutta joskus tulevaisuudessa. Nyt tarkoitus saada auto asialliseen käyttökuntoon ennen talvea.
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Re: Saab 9-5 2.3ta Arc 2002 parantelua
Hirschiä vain peräsimeenkin. Kyllä tästäkin varmasti syntyy näyttävä peli. Ikkunat vielä myös mustiksi niin lapsetkin matkustavat valolta hyvin suojattuna.
Re: Saab 9-5 2.3ta Arc 2002 parantelua
Tänks, juu tummennusta tulossa reilun viikon päästä... =)
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Re: Saab 9-5 2.3ta Arc 2002 parantelua
Eilistä satoa...
Ja valmiina, samalla laitoin xenonit.
Ja valmiina, samalla laitoin xenonit.
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Re: Saab 9-5 2.3ta Arc 2002 parantelua
Itsekin tätä joskus taannoin katselin nettihautomosta lodjuvikaisena. Silloinen omistajako siis sen laatikon kuitenkin vaihdatti, vai onko ollut tässä välissä ennen sinua vielä jollain, joka rempannut kuntoon? Miksi se nyt oli leimaamaton, jos on kuitenkin ollut (ajo)kunnossa?LR kirjoitti:Farkku oli katsastettu viimeksi vuonna 2008. Ilmeisesti jäänyt seisomaan, koska vaihdelaatikko oli hajonnut. Edellinen omistaja vaihdattanut 10tkm ajetun laatikon vanhan tilalle.
#3418
Re: Saab 9-5 2.3ta Arc 2002 parantelua
Laitilasta auton ostin ja kyseinen kaveri vaihdattanut laatikon, alkuvuodesta 2011 ostanut itselleen laatikkovikaisena. No tuota leimaamattomuutta itsekin ihmettelin, mutta rohkea rokan syö. Pieni riskinotto kannatti (näkyi mukavasti hinnassa tuo leimaamattomuus)J.N kirjoitti:Itsekin tätä joskus taannoin katselin nettihautomosta lodjuvikaisena. Silloinen omistajako siis sen laatikon kuitenkin vaihdatti, vai onko ollut tässä välissä ennen sinua vielä jollain, joka rempannut kuntoon? Miksi se nyt oli leimaamaton, jos on kuitenkin ollut (ajo)kunnossa?LR kirjoitti:Farkku oli katsastettu viimeksi vuonna 2008. Ilmeisesti jäänyt seisomaan, koska vaihdelaatikko oli hajonnut. Edellinen omistaja vaihdattanut 10tkm ajetun laatikon vanhan tilalle.
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Re: Saab 9-5 2.3ta Arc 2002 parantelua
21. päivä klo 00.56 syntyi prinsessa taloon, 51cm ja 3645 grammaa. Laitokselle oli mukava ajella, kun sain keulankin valmiiksi.
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Re: Saab 9-5 2.3ta Arc 2002 parantelua
Sisustaa, ennen talvea vielä pesu ja hoitoa...
Huominen päivä vierähtää kesäauton parissa ( -69 Mach1 Mustang)
Huominen päivä vierähtää kesäauton parissa ( -69 Mach1 Mustang)
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saab 9-5 2.3ta Arc 2002 parantelua
Tuleeko eturekkari puskuriin, alla olevaan aukkoon vai sen alla olevaan osaan?
On kyllä siistin näköinen.
On kyllä siistin näköinen.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Saab 9-5 2.3ta Arc 2002 parantelua
Kiitos kiitos, pikkuhiljaa muokkaantuu mieleiseksi. Rekkari tulee keskelle, ihan orkkispaikkaan. Kunhan vaan konttorille uusi kilpi saapuu.Rattivaihde kirjoitti:Tuleeko eturekkari puskuriin, alla olevaan aukkoon vai sen alla olevaan osaan?
On kyllä siistin näköinen.
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Re: Saab 9-5 2.3ta Arc 2002 parantelua
Tänään farkku sai uudet moottoriöljyt ja suodattimen. Samalla tein mittavan öljyhuuhtelun vaihteistoon. Lopuksi vaihdoin apukuskin turvavyön, koska vanha ei enää kunnolla kelannut...
Saba montulla
Hieman öljyä...
Saba montulla
Hieman öljyä...
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Saab 9-5 2.3ta Arc 2002 parantelua
on meinaan todella paljon hienompi toi hirsch-etupuskuri mustana! tekis mieli maalauttaa oma auto helmiäsvalkoiseksi
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.