...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

...

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 16:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Minulla on nyt tällainen pihallani:
Kuva

Auto ei tosin ole minun, eikä tietääkseni myytävänäkään. Malli on L ja vuosimalli 74. Ja kunto vaikuttaa erinomaiselta, jahka kytkin saadaan kasattua...

Btw, vanhemmat emssit poikkesivat lähinnä ruiskun osalta. Tiuhempi välitys, verhoilut ja spoilerit tulivat vähitellen.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

hämäläisen eero riihimäeltä kaupitteli pitkään kilvetöntä LE:tä, en tiedä oliko 73 vai 74, mielestäni oli korkeat etuistuimet. neliovinen ja ruskea väriltään. seissyt n-vuotta mutta kokonaisen ja alkuperäisen näköinen.

forssasta joku kaupitteli ilmeisesti uudelleenmaalattua metallinpunaista 74 LE:tä pitkään loppukesästä naurettavaan 250 euron hintaan, auto oli leimattukin. olisko tuo vieläkin kepössä.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

jariha kirjoitti: Btw, vanhemmat emssit poikkesivat lähinnä ruiskun osalta. Tiuhempi välitys, verhoilut ja spoilerit tulivat vähitellen.
itse tuumailin joskus kuumeisesti mitä ihmeen eroa on 73 vuoden 2-ovisella LE:llä ja EMS:llä. Jos ei lasketa mukaan hienoja ems-tekstejä ympäri autoa.

Emsissähän oli tietty jalkapallovanteet ja kierroslukumittari vakiovarusteena jo tuolloin. Olisko ollut niskatuetkin?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

lucaf kirjoitti:forssasta joku kaupitteli ilmeisesti uudelleenmaalattua metallinpunaista 74 LE:tä pitkään loppukesästä naurettavaan 250 euron hintaan, auto oli leimattukin. olisko tuo vieläkin kepössä.
Kepössä näyttäisi tämä vielä olevan, hintaan 200 euroa.

Mietin tuossa, vailla tarkempaa tietoa, että oliko LE:t aina 4-ovisia?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

ainakin automaattivaihiteista, eli LEAa tehtiin kaksiovisena, ainakin 74, todisteena kerhokaveri on esittänyt minulle kuvan omasta komeasta sinisestä yksilöstään.

Ja 3-ovinen combi LEA -75 oli mm. vuoden klubin länsi-uudenmaan renkaanpotkiaisissa kuluneena vuonna.

mutta nämä olivat siis automaatteja
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 16:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

99 ja ilmastointi? ei taida olla kauhean yleinen yhdistelmä

Olen jonkun kuvan nähnyt puujäljitelmäkattoisesta ysiysistä, missä oli tehtaan ilmastointi, mutta tuokin kapistus majaili kaiketi ameriikoissa.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 16:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 743
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Re: 99LE Manual

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

ng900aero kirjoitti:edit: kaikki tiedot 70-luvun 99-saabin ilmastointijärjestelmästä heti esille, ja tiedot/spekulaatiot siitä onko ysiysissä ikinä ollut cruisea!! :D
Tässä jotain tietoa. Ilmastoinnin on saanut lisävarusteena ainakin vuonna 1977:
(Tähän tulee kuva, kunhan kotisivulle osoitettu linkki toimii...vika ei ole minusta riippuva - malttakaa hetki :wink: )

Kuva




Vakionopeussäätimestä ei vihkosessa ole mitään mainintaa.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: Ovisuus

Viesti Kirjoittaja jariha »

ng900aero kirjoitti:Noita ensimmäisen sarjan emssejäkään ei taida kovin hevillä löytyä, eikös tuo Jarinkin helmi mennyt Rovaniemelle?
Jep, lappiinhan se matkasi. On niitä muutama, mutta en tiedä tarviiko toisen käden sormia ottaa laskentaan mukaan, jos kilvissä olevia lasketaan...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8262
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mitä mitä mitä!!! Kuka ja mistä päin Rovaniemeä osti sen sun EMS:sin jariha??? Helkkari, ja ku muutin pois justiin sieltä. On muuten mun syntysija :D

P.S. Tämä viesti on minun 999 viesti. Kääntäkää pää ja katsokaa lukua uudestaan :twisted:
Viimeksi muokannut dimebak, La Marras 13, 2004 21:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

dimebak kirjoitti:Mitä mitä mitä!!! Kuka sen osti Rovaniemeltä sen sun EMS:sin jariha??? Helkkari, ja ku muutin pois justiin sieltä. On muuten mun syntysija :D
Toistaiseksi hiljaisena pysytellyt harrastaja. Todennäköisesti kuitenkin lukee tämänkin viestin. Tule Jukka esiin sieltä :lol:
dimebak kirjoitti:P.S. Tämä viesti on minun 999 viesti. Kääntäkää pää ja katsokaa lukua uudestaan :twisted:
Tuleva hölösuu, hienoa :D
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

tuomas kirjoitti:Olen jonkun kuvan nähnyt puujäljitelmäkattoisesta ysiysistä, missä oli tehtaan ilmastointi, mutta tuokin kapistus majaili kaiketi ameriikoissa.
-tuomas-
pitäs löytyä netistäkin kuvia tosta, mallihan oli 99 SSE se oli joku jenkkimarkkinoille emsin korvikkeeksi räätälöyty versio vuonna 72 (oliko vielä niin että 1.85 kone ruiskulla).

tuli vielä tuosta LE(A) mallista mieleen, niissähän tapasi usein olla myös ohjaustehostin, toisin kuin emsissä.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 16:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin