Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Niin itse koe nykyisen Touranin ja edellisen 9-5 farmarin vertaamisen vähän vaikeana. Aika erityyppiset autot, niin hyvässä kuin pahassakin.
Mutta kyllä Saabissa sitä jotakin on/oli. Ei se premiumia ollut. Eikä urheilullisuutta (2,0t). Mutta kaikin puolin hyvä käyttöauto, ei ongelmia, hyvä ajaa jne.
Tuo volkkari on toisella tapaa hyvä kampe, ehkä "se jokin" siitä puuttuu. Ei oikein innosta suuntaan tai toiseen vaikka on hyvä ajaa ja kohtuullisen taloudellinen.
Mutta jos tuo saappi tuosta joskus tokenee ja uusi 9-3 olisi mielenkiintoinen tuote niin...
Mutta se väite, että joku auto olisi nykyaikana paska, on aika yksisilmäistä. Ne ovat erilaisia ja sen ymmärtäminen vaatii jokinsortin kokeilua eri vaihtoehtojen välillä. Kaikissa on puolensa, kai.
Mutta toivottavasti nyt olisi Saabilla vähän rauhallisempi jakso edessään noin niin kuin taloudellisessa mielessä.
Mutta kyllä Saabissa sitä jotakin on/oli. Ei se premiumia ollut. Eikä urheilullisuutta (2,0t). Mutta kaikin puolin hyvä käyttöauto, ei ongelmia, hyvä ajaa jne.
Tuo volkkari on toisella tapaa hyvä kampe, ehkä "se jokin" siitä puuttuu. Ei oikein innosta suuntaan tai toiseen vaikka on hyvä ajaa ja kohtuullisen taloudellinen.
Mutta jos tuo saappi tuosta joskus tokenee ja uusi 9-3 olisi mielenkiintoinen tuote niin...
Mutta se väite, että joku auto olisi nykyaikana paska, on aika yksisilmäistä. Ne ovat erilaisia ja sen ymmärtäminen vaatii jokinsortin kokeilua eri vaihtoehtojen välillä. Kaikissa on puolensa, kai.
Mutta toivottavasti nyt olisi Saabilla vähän rauhallisempi jakso edessään noin niin kuin taloudellisessa mielessä.
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
Re: Saabin tulevaisuus II
Takaisin saabin tämän ajan tapahtumiin. Nyt on enään vajaa puolituntia siihen kun noin 1500 velkojaa sanoo oman tahtonsa saabin eteenpäin menosta tai lopettamisesta. Kello 10:00 ruotsin aikaa avaa käräjäoikeus ovensa. Kun otin ja yritin udella onko kaikkien velkojien sanottava kyllä eli jatketaan, niin hän joka tietää asioista siellä käräjillä sanoi vain, että se riippuu monesta tekijästä, siis ei suoraa vastausta, no odotellaan ja toivotaan parasta!
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Tottahan toki kaikissa automerkeissä on omat hyvät ja huonot puolensa.
Asenteissa? On tullut toisen merkkisilläkin ajeltua, mutta Saab vaan on jollain tapaa erilainen ja vastaan tulleista kulkineista ainakin mulle se mukavin ja sopivin vaihtoehto. Sille ei vaan voi mitään, mistä tykkää ja mistä ei... Kai se on sitä saabismiaLainaa:
Sama vika täällä, jotain VAG-konsernin bulkkituotetta ei vaan voi kuvitellakaan ajavansa.
Mutta siis omissa asenteissa ei liene korjaamisen varaa?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Saabin tulevaisuus II
Vähän huono kysymys, mutta kuinka moni ostaisi Saabin (vaikka sen parhaimman mallin) jos saisi vapaasti vaikka 100 000 Eur auton ostoon? Rahasumma olisi nimenomaan käytettävä auton ostoon eikä sitä saisi käyttää muuhun tai saisi säästöön. Kysymyksellä selviää onko tosisaabisteja todella olemassa
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Re: Saabin tulevaisuus II
Voisin ostaa, sillähän saisi juuri uuden 9-5 Aeron kaikilla herkuilla
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Saabin tulevaisuus II
500 työntekijää joutuu jättämään työnsä Saabilla, tieto radion kautta informaatio kokouksesta Vänersborgissa.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus II
Hienoa "viggen" sata vähemmän mitä saabin porukka Mullerin kanssa laskeskeli menneellä viikolla.viggen kirjoitti:500 työntekijää joutuu jättämään työnsä Saabilla, tieto radion kautta informaatio kokouksesta Vänersborgissa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Riippuu hieman millä koneella, 300hp V6:n kanssa ei paljon varusteita kärsi ruksia.99 GL kirjoitti:Voisin ostaa, sillähän saisi juuri uuden 9-5 Aeron kaikilla herkuilla :)
-Sami
ps. itse voisin tuohon hypoteettiseen kysymykseen heittää, että tuskin saabia katselisin, jos 100ke olisi irtorahaa käytettävissä autoon.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Saabin tulevaisuus II
Ei ollut suunnattu (suoraan) sinuun. Kiinnitti vain huomiota, kun ensin ihmetellään että miksi Suomessa niin vihataan Saabia ja sen jälkeen toiset postaavat että kaikki muut paitsi Saab on kuraa. Jokainen ajaa sellaisella autolla mihin on varaa ja minkä haluaa. Yleensä tuo ensinmainittu rajaa enemmän ja siinä mielessä tuo HMK:n pointti oli hyvä: jos saisi 100k€ shekin, joka käy kaikissa autokaupoissa ilman palautusta, niin moniko menisi Saab-liikkeeseen? Varmaan jotkut, mutta ei kaikki.SS kirjoitti:Asenteissa?
Re: Saabin tulevaisuus II
Kuinka hyvin/pitkälle tuo kinuskien ajateltu n. 650 M€ riittää? Paljonko Saabilla on EIB:n lainoja?
Onko muita suurempia velkojia EIB:n lisäksi, paitsi alihankkijat? Ilmeisesti palkkatakuita ei tarvitse maksaa takaisin, mutta onko Ruotsin valtio antanut lainaa?
Erääntyneet alihankkijavelat taisivat olla n. 150M€ luokkaa pari kuukautta sitten, vai muistelenko väärin, oliko ne kruunuja?
Onko muita suurempia velkojia EIB:n lisäksi, paitsi alihankkijat? Ilmeisesti palkkatakuita ei tarvitse maksaa takaisin, mutta onko Ruotsin valtio antanut lainaa?
Erääntyneet alihankkijavelat taisivat olla n. 150M€ luokkaa pari kuukautta sitten, vai muistelenko väärin, oliko ne kruunuja?
Re: Saabin tulevaisuus II
Ostaisin samantien kaksi 9-5 farmari :ia. Toisen käyttöön ja toisen talliin odottamaan Saabin ja kiinalaisten riitaa = seuraavaa tuotanto katkosta.. Tosin tämähän ei tainnut olla vaihtoehto, mutta ei nyt kysymyskään ollut kuin teoreettinen..HMK kirjoitti:Vähän huono kysymys, mutta kuinka moni ostaisi Saabin (vaikka sen parhaimman mallin) jos saisi vapaasti vaikka 100 000 Eur auton ostoon? Rahasumma olisi nimenomaan käytettävä auton ostoon eikä sitä saisi käyttää muuhun tai saisi säästöön. Kysymyksellä selviää onko tosisaabisteja todella olemassa
Eli siis Uber fanaatikko...
Saab 9-5 Aero
Re: Saabin tulevaisuus II
Ota näistä kaikista summista nyt selvää tuskin tietävät itsekään kaikkia, mutta muistaakseni EIB-laina liikkui noin 400 miljoonaan euron paikkeilla.MRe kirjoitti:Kuinka hyvin/pitkälle tuo kinuskien ajateltu n. 650 M€ riittää? Paljonko Saabilla on EIB:n lainoja?
Onko muita suurempia velkojia EIB:n lisäksi, paitsi alihankkijat? Ilmeisesti palkkatakuita ei tarvitse maksaa takaisin, mutta onko Ruotsin valtio antanut lainaa?
Erääntyneet alihankkijavelat taisivat olla n. 150M€ luokkaa pari kuukautta sitten, vai muistelenko väärin, oliko ne kruunuja?
Alihankkijöiden vaatimukset on kait tiedossa, mutta GM:n vaatimukset kuinkahan korkeat ne ovat. Mutta näille kaikille suunnitellaan maksuaikaa.
Liinan käynnistys vaatii osansa noin 2,2 milliä kruunuissa, on kuulunut huhua jotta ruotsinhallitus olisi tukemassa tätä saabin velkojen maksuaikaa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Vihreetä valoa tuli velkojainkokouksesta / käräjäoikeudelta: homma saa jatkua. Aika yllätys se olisi ollutkin, jos nyt homma olisi torpattu. Viikko sitten päätös olisi voinut olla toinenkin.core2 kirjoitti:Takaisin saabin tämän ajan tapahtumiin. Nyt on enään vajaa puolituntia siihen kun noin 1500 velkojaa sanoo oman tahtonsa saabin eteenpäin menosta tai lopettamisesta
Re: Saabin tulevaisuus II
Niin ja ruotsalainen "milli" on siis miljardi eli suomessa tunnetaan nimellä "jaardi". 2,2 miljoonaa kruunua kiinalaisilla oli varmaan varattu matkaan drinkkilippuja varten, eli jos tuotannon käynnistäminen olisi siitä kiinni, pukkaisi tehdas jo rautaa rajalle.core2 kirjoitti:Liinan käynnistys vaatii osansa noin 2,2 milliä kruunuissa, on kuulunut huhua jotta ruotsinhallitus olisi tukemassa tätä saabin velkojen maksuaikaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus II
No jos tuo auton ostoon olisi pakko käyttää, niin kyllä uusi 9-5 Aero olisi se joka eniten tuossa hintaluokassa houkuttaa.Vähän huono kysymys, mutta kuinka moni ostaisi Saabin (vaikka sen parhaimman mallin) jos saisi vapaasti vaikka 100 000 Eur auton ostoon? Rahasumma olisi nimenomaan käytettävä auton ostoon eikä sitä saisi käyttää muuhun tai saisi säästöön. Kysymyksellä selviää onko tosisaabisteja todella olemassa
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2