Moro!
Kaveri kävi tänään taas koeajamassa mulle yhtä Saksan autoa. Sanoi, että muuten oli kaikin puolin OK, mutta renkaat oli niin vanhat, että oli jo halkeilleet ja auto puolsi vasemmalle (veikkasi ilmanpaineita), vanteessa katukivetysparkkeerausihottumaa, ikkunan kumissa kasvoi sammalta sekä 3. ja 4. vaihteella kuului ääntä kuin kahta kiveä olisi hangannut vastakkain. Vaihteelle vaihtaminen kuulemma sujui ok, mutta kiihdytettäessä kuului tämä em. ääni.
Muille vioille voi näin alustavasti vaikka viitata kintaalla - helposti hoidettu - onko aavistusta minkälaista vikaa on kaveri mahtanut tarkoittaa? Onko tonnareissa painelaakerivikaa, vai mikäköhän tuo mahtaisi olla?
-Panu
3. ja 4. vaihde ääntävät
3. ja 4. vaihde ääntävät
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Jos vika olisi painelaakerissa, niin luulisi sen pitävän meteliä aina kun painaa kytkintä. Ei vaan 3->4 vaihtaessa/kiihdyttäessä...?
Puoltamisesta en olisi kovinkaan huolissani. Omani teki sitä myös. Ohjauskulmat säädettiin->helpotti paljon. Kun ostin myös uudet kesäkumit, niin vika katosi kokonaan. Eli jos vanhoilla renkailla on ajettu pidemmän aikaa kulmat viturallaan niin ne kuluvat väärin ja sitten ei enää autakaan pelkkä kulmien säätö. Renkaat pitää uusia myös.
Puoltamisesta en olisi kovinkaan huolissani. Omani teki sitä myös. Ohjauskulmat säädettiin->helpotti paljon. Kun ostin myös uudet kesäkumit, niin vika katosi kokonaan. Eli jos vanhoilla renkailla on ajettu pidemmän aikaa kulmat viturallaan niin ne kuluvat väärin ja sitten ei enää autakaan pelkkä kulmien säätö. Renkaat pitää uusia myös.
Niin joo, unohtu mainita, että kyseessä 2.0lpt ja 141tkm mittarissa. Viimenen huolto tehty toukokuussa 2003. 130tkm jotain.
Niin sitä meinasin, että kannattaako huolestua vai hakea pois. Yleensähän 3. ja 4. vaihde ei ensimmäisenä vikaannu, varsinkaan kun koneena on 2.0lpt nuhapumppu. Pitäis vissiin vaan tinkiä uudet nakit alle ja ajaa pois?
Niin sitä meinasin, että kannattaako huolestua vai hakea pois. Yleensähän 3. ja 4. vaihde ei ensimmäisenä vikaannu, varsinkaan kun koneena on 2.0lpt nuhapumppu. Pitäis vissiin vaan tinkiä uudet nakit alle ja ajaa pois?
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11