2.3T CS "92 DI/APC anturi?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Koutonen
"Aero"
Viestit: 315
Liittynyt: Su Elo 30, 2009 09:40
Paikkakunta: Oulu

2.3T CS "92 DI/APC anturi?

Viesti Kirjoittaja Koutonen »

onko CS:ssä MAP anturia? ja mikä anturi on imusarjan keskellä suuttimien välissä?
OG 900 Convertible
OG 900 Seon Maskotti
NG9-5
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: 2.3T CS "92 DI/APC anturi?

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Koutonen kirjoitti:onko CS:ssä MAP anturia? ja mikä anturi on imusarjan keskellä suuttimien välissä?
Jos on tosiaan DI/APC + LH-jet, niin ei ole MAP anturia.
Imusarjan keskellä on ruiskuun liittyvä jäähdytysnesteen lämpötila-anturi.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
aero
-
Viestit: 9122
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 2.3T CS "92 DI/APC anturi?

Viesti Kirjoittaja aero »

Onpa, löytynee kuskin jalkatilasta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Koutonen
"Aero"
Viestit: 315
Liittynyt: Su Elo 30, 2009 09:40
Paikkakunta: Oulu

Re: 2.3T CS "92 DI/APC anturi?

Viesti Kirjoittaja Koutonen »

ok kiitos tiedosta.
OG 900 Convertible
OG 900 Seon Maskotti
NG9-5
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: 2.3T CS "92 DI/APC anturi?

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Juu tosiaan olihan tolle DI/APC:lle ihan se paineanturikin, eikä pelkkä painekatkaisin niin kuin noissa og-satkuissa...pahoittelut väärän tiedon levittämisestä, olen mahdollisen banaanini ansainnut :D
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2.3T CS "92 DI/APC anturi?

Viesti Kirjoittaja jus »

EPC:n mukaan DI+APC-88:ssa ja DI/APC-89-90:llä on kuskin jalkatilassa paineanturi, uudemmissa ei.

OG-satkun APC:ssä on painekatkaisijan lisäksi paineanturi.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
aero
-
Viestit: 9122
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 2.3T CS "92 DI/APC anturi?

Viesti Kirjoittaja aero »

Dough. Milläs pirulla se uudempi sitten seuraa painetta, ellei anturia ole?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2.3T CS "92 DI/APC anturi?

Viesti Kirjoittaja jus »

Vm 91 alkaen ionisaatiomittaus sytytystulppien kautta antaa painetiedon.

Ja alkuperäiseen kysymykseen, jos autossa on ilmamassamittari, siinä ei ole polttoaineensyöttöä ohjaavaa MAP-anturia.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
aero
-
Viestit: 9122
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 2.3T CS "92 DI/APC anturi?

Viesti Kirjoittaja aero »

Ok. Sen tiesin, että nakutunnistus siirtyy jossain vaiheessa tulppien kautta tehtäväksi, mutta ilmeisesti sitten myös painetieto. Seison korjattuna, V.J.S saakoon synninpäästön.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: 2.3T CS "92 DI/APC anturi?

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Juu, joku hämärä muistikuva oli, että taannoisessa omassa -92:ssa ei olisi paineanturia ollut. Sitten piti ihan townsendimportsin sivulta vilkasta, että tosiaan ainakin joissain DI/APC versioissa tuo paineanturikin on (http://townsendimports.com/Web/electric ... pctext.htm). Tais tosiaan tuon LH-jet 2.4.2 + DI/APC:n kera tulla tuo tulppien kautta haistelu kuten jus jo kertoi. Painekatkaisuhan (=fuel cut signaalin anto ruiskun boksille) DI/APC:ssä on softalla, ei millään "kytkimellä".
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin