Check engine valo.
Check engine valo.
Saab alkoi hieman kummittelemaan. Huomasin, notta risteykseen tullessa tyhjäkäynti meinasi käydä välillä aika alhaalla ja nyt palaa tuo merkkivalo. Muuten pelaa normisti. Tyhjäkäynti hummasi muutaman kerran, ei läheskään joka kerta risteyksessä. Sammuisiko valo jos käyttäisi akun napaa irti ja mistä voisi lähteä vikaa etsimään? Auto on saab 9000 cse 2,0t-94.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Check engine valo.
Valo sammuisi, mutta palaisi aika pian jos ei vika ole korjautunut itsekseen.jussi74 kirjoitti: Sammuisiko valo jos käyttäisi akun napaa irti ja mistä voisi lähteä vikaa etsimään? Auto on saab 9000 cse 2,0t-94.
Katsele nyt ensi alkuun mikä sitä Check Engineä polttelee, eli virrat päälle ja välähdyksiä laskeskelemaan, tarkemmat ohjeet koodin lukuun ja tulkkaukseen lontooksi: http://www.saab9000.com/procedures/powe ... tcodes.php
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Check engine valo.
Kiitos pika vastauksesta. Käytin akun kenkää irti ja valo sammui ainakin tällä kertaa. Täytyy vain tarkkailla syttyykö uudestaan.
Re: Check engine valo.
Tuo koodien luku ei ole sitten aukoton. Omassa ei antanut koodia jäähdytysnesteen vähyydestä tullutta CE-valoa ja lamda vikaa ei myöskään, joka vielä teki tuota tyhjäkäynin heiluntaa.V.J.S kirjoitti:Valo sammuisi, mutta palaisi aika pian jos ei vika ole korjautunut itsekseen.jussi74 kirjoitti: Sammuisiko valo jos käyttäisi akun napaa irti ja mistä voisi lähteä vikaa etsimään? Auto on saab 9000 cse 2,0t-94.
Katsele nyt ensi alkuun mikä sitä Check Engineä polttelee, eli virrat päälle ja välähdyksiä laskeskelemaan, tarkemmat ohjeet koodin lukuun ja tulkkaukseen lontooksi: http://www.saab9000.com/procedures/powe ... tcodes.php
Saabiton saabisti
#1470
#1470
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Check engine valo.
Ei ole niin, mutta kun kysytään mistä on hyvä aloittaa vian etsintä...vuorpe kirjoitti: Tuo koodien luku ei ole sitten aukoton. Omassa ei antanut koodia jäähdytysnesteen vähyydestä tullutta CE-valoa ja lamda vikaa ei myöskään, joka vielä teki tuota tyhjäkäynin heiluntaa.
Muutenkin mielenkiintoinen tuo tonnarisi jos polttaa Check Engine valoa jäähdytysnesteen vähyyden takia Nimittäin mitä nyt tonnareita olen joskus telkkarissa nähny, niin tuo syylärinesteen vähyyden ilmoitus on ollut ihan omalla "Check Radiator Level" tekstillä...
TECHillä saa sitten tuoreimmista vuosimalleista enemmän ja tarkempia vikakoodeja, ISAT:lla vanhemmista, mutta noitakaan ei ihan jokaisella kotiranettajalla ole varaston nurkissa pyörimässä
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Check engine valo.
Tuon "Check Radiator Level" ilmoitti kun oli anturi valahtanut, mutta sitten ei ilmoittanut mitään kun myöhemmin irtosi vesiletku kannesta heitti vain pelkän CE:n.V.J.S kirjoitti:Ei ole niin, mutta kun kysytään mistä on hyvä aloittaa vian etsintä...vuorpe kirjoitti: Tuo koodien luku ei ole sitten aukoton. Omassa ei antanut koodia jäähdytysnesteen vähyydestä tullutta CE-valoa ja lamda vikaa ei myöskään, joka vielä teki tuota tyhjäkäynin heiluntaa.
Muutenkin mielenkiintoinen tuo tonnarisi jos polttaa Check Engine valoa jäähdytysnesteen vähyyden takia Nimittäin mitä nyt tonnareita olen joskus telkkarissa nähny, niin tuo syylärinesteen vähyyden ilmoitus on ollut ihan omalla "Check Radiator Level" tekstillä...
TECHillä saa sitten tuoreimmista vuosimalleista enemmän ja tarkempia vikakoodeja, ISAT:lla vanhemmista, mutta noitakaan ei ihan jokaisella kotiranettajalla ole varaston nurkissa pyörimässä
Saabiton saabisti
#1470
#1470
Re: Check engine valo.
Meinaa syttyä taas tuo check valo. Sammui pitkäksi aikaa kun käytti akun napaa irti. Nyt sitten kun syttyi, laskin välkyt ja niitä oli 7 kpl. Fuel-air mixture oli herjan nimi, mutta mikä tuo on suomeksi?
Re: Check engine valo.
Seos pielessä. Syynä voi olla vaikkapa lambda, tosin siltä pitäisi tulla omakin vikakoodi.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- "Viggen"
- Viestit: 559
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: Check engine valo.
Mulla syttyi tänään ajossa check engine ja näytti 7 välähdystä eli tuo Fuel-air mixture..
Kannattaako tässä alkaa sit lambdaa vaihtamaan???? Auto on 96 tonnari...
Kannattaako tässä alkaa sit lambdaa vaihtamaan???? Auto on 96 tonnari...
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Re: Check engine valo.
Jos ja kun sulla on 250tkm ajettu auto, eikä siihen ole vaihdettu lambaadaa? Niin uskaltaisin kyllä suositella vaihtamista vaikka CE ei palaisikaan. Bensaa nääs palaa sitten vähemmän
-
- "Viggen"
- Viestit: 559
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: Check engine valo.
Itseasiassa 272000 ja rapiat.. ja lambdaa ei vaihdettu. Kummasta kannattaa ostaa, motonetista va biltemasta? Onko lambdan liitin miten hirveässä paikassa? Kiitos
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Re: Check engine valo.
Lambdoja on sekä hyviä että halpoja, ja usko pois, sie et halua halpaa!
Jos et raaski Boschilaista hommata niin Delphi ja NTK ovat myös käypää tavaraa.
Se liitin on imusarjan alla telineessä.
Tarkista ennen uuden ostamista onko entinen 3 vai 4-johtoinen.
Jos et raaski Boschilaista hommata niin Delphi ja NTK ovat myös käypää tavaraa.
Se liitin on imusarjan alla telineessä.
Tarkista ennen uuden ostamista onko entinen 3 vai 4-johtoinen.
Re: Check engine valo.
Entäs jos ensin tutkailisi vaikkapa imuvuodot? Alipaineletkut yms. halvat ensin.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Viggen"
- Viestit: 559
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: Check engine valo.
Valo nollautui akkua irti käyttämällä mutta autjo alkaa nykimään kun kiihdyttää. kyse ei ole fuelcutin tyylisestä nykimisestä. voisiko bensan saantiongelmat tehdä tuon. vaihdoin aikanaan pumpun ja korvasin mustan letkun paineilmaletkulla.
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Re: Check engine valo.
Voi olla melkoista lakritsia se letkunpätkä. Kannattaisi hieman miettiä mitä sinne tankkiin laittaa bensaan lillumaan. SAE 30R10 kestää bensan lisäksi myös etanolia, ulkopuoleltakin.Lobo_Earthworm kirjoitti:vaihdoin aikanaan pumpun ja korvasin mustan letkun paineilmaletkulla.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83